P0100 massa of volume Air Flow “A” Circuit Malfunction

Home » OBD Codes » P0100-P0199 » P0100 massa of volume Air Flow “A” Circuit Malfunction

P0100 massa of volume Air Flow “A” Circuit Malfunction

Technische beschrijving

Mass of Volume Air Flow (MAF) Circuit Storing

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, die betekent dat deze toepassing OBD-II uitgeruste voertuigen die een massa luchtstroomsensor hebben. Brands omvatten, maar zijn niet beperkt tot, Toyota, Nissan, Opel, Mercedes Benz, Mitsubishi, VW, Saturnus, Ford, Jeep, Jaguar, Chevy, Infiniti, etc. Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

de MAF (luchtmassameter) is een sensor gemonteerd motorlucht aanzuigvleugel het voertuig stroomafwaarts van het luchtfilter en wordt gebruikt om het volume en de dichtheid van lucht te meten in de motor wordt getrokken. MAF sensor zelf meet slechts een gedeelte van de lucht die en die waarde wordt gebruikt om het totale volume en de dichtheid van lucht wordt ingenomen berekenen.

De aandrijflijn (PCM) toepassingen die het lezen en andere sensor parameters juiste brandstoftoevoer op elk moment optimaal vermogen en brandstofverbruik te garanderen.

P0100 diagnostische (DTC) betekent dat er een gedetecteerde probleem met de luchtmassameter (MAF) sensor of circuit . De PCM detecteert dat de werkelijke MAF frequentiesignaal niet werkt in de normaal verwachte bereik van de berekende MAF waarde

. Opmerking: sommige MAF sensoren bevatten ook een temperatuursensor, die een waarde die door de PCM optimale motorwerking

Nauw verwant MAF circuit foutcodes omvatten:.

  • P0101 massa of volume luchtstroom ” A ” Circuit Range / performance
  • P0102 Mass of Volume Air Flow ” A ” Circuit Low Input
  • P0103 Mass of Volume Air Flow ” A ” Circuit Hoge Input
  • p0104 Mass of Volume Air Flow ” A ” Circuit Onderbroken
  • De foto van een MAF sensor:

    Wat zijn enkele mogelijke symptomen

    De symptomen van een P0100 code kunnen zijn:?

  • storing controlelampje (MIL) verlichting (aka motor licht te controleren)
  • Rough draaiende motor
  • De zwarte rook uit de staart pipe
  • stalling
  • de motor moeilijk starten of afslaan na het begint
  • mogelijke andere rijgedrag symptomen of zelfs geen symptomen
  • Wat zijn enkele mogelijke oorzaken

    mogelijke oorzaken voor deze problemen code kan bevatten?:

  • Vuil of vervuilde luchtmassameter
  • Kan MAF
  • Intake luchtlekken
  • MAF draadbundel of bedrading probleem (open, kortgesloten, gerafeld, slechte verbinding, enz.)
  • Merk op dat andere codes aanwezig kan zijn als je een P0101. U kunt ontstekingsfouten codes of O2 sensor codes hebben, dus het is belangrijk om een ​​& quot nemen; big picture ” kijken hoe de systemen samen te werken en het effect van elkaar bij het doen van een diagnose.

    Wat kan ik doen om te diagnosticeren en repareren van een P0100 motor code?

  • visueel alle MAF sensor bedrading en connectors om ervoor te zorgen dat ze intact, niet versleten, gebroken, gerouteerd te dicht bij bougiekabels / spoelen, relais, motoren, etc.
  • een visuele inspectie niet is luchtlekken in het luchtinlaatsysteem
  • Visueel * nauw * Controleer de MAF-sensor draden of folie of u verontreinigingen zien zoals vuil, stof, olie, enz.
  • als het luchtfilter vuil is, vervangt het met een nieuwe originele filter van de dealer
  • zorgvuldig zuiveren MAF met behulp van MAF reinigingsspray is over het algemeen een goede DIY vriendelijke diagnostische / reparatie stap
  • Als het luchtinlaatsysteem heeft een mesh erin, ervoor zorgen dat ook schoon (VW voornamelijk)
  • verlies van vacuüm op de MAP-sensor kan deze DTC
  • veroorzaken een lage minimale luchthoeveelheid door de sensorboring kan deze DTC t veroorzaken o set bij stationair toerental of tijdens het afremmen. Controleer op vacuümlekken benedenstrooms van de MAF-sensor.
  • Gebruik van scanapparatuur om realtime sensorwaarden bewaken van de MAF-sensor, O2 sensoren, etc.
  • Controleer technische dienst bulletins (TSBs) voor specifieke merk / model bij bekende problemen op van
  • de barometrische druk (BARO) die wordt gebruikt om de voorspelde MAF berekenen initieel gebaseerd op de MAP sensor key ON.
  • Een hoge weerstand op de grond circuit van de MAP-sensor kan deze DTC veroorzaken set
  • Als u behoefte om de MAF sensor vervangen te doen, raden wij u aan een origineel apparatuur OEM één van de fabrikant in plaats van het kopen van een aftermarket deel

    . Opmerking: het gebruik van een herbruikbare geoliede luchtfilter kan een oorzaak zijn van deze code zijn, als het wordt over-geolied. Olie kan dragen aan de fijne draad of folie in de MAF-sensor en verontreinigen. Gebruik iets zoals MAF reinigingsspray om de MAF schoon te maken in dergelijke situaties. We raden het gebruik van geolied luchtfilters aanraden.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p0100 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X