P3479 Cilinder 10 Exhaust stuurschakeling Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder 10 Exhaust stuurschakeling Low

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Peugeot, Jeep, Chevrolet, Chrysler, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en de motor configuratie.

OBD -II foutcode P3479 en voorschriften P3477, P3478 en P3480 zijn verbonden met de cilinder 10 uitlaatklep stuurschakeling.

het doel van de cilinder 10 uitlaatklep stuurschakeling is de uitlaatklep uit te schakelen om tegemoet de cilinder deactivering functie (bijvoorbeeld V4 modus van een V8-motor) om het brandstofverbruik te verbeteren tijdens lichte belasting de werking bij stationair toerental of op de snelweg. De motorregeleenheid (ECM) de 4 of 8 cylinder modi van de motor deactiveren vier van de motorcilinders. Deze werkwijze wordt bewerkstelligd door het opnemen van variabele kleptiming spoelen dat de uitlaatkleppen aan en uit zoals vereist. Deze code heeft betrekking op het nummer 10 cilinder en de andere drie cilinders hierbij bepaald door de motor configuratie en de ontstekingsvolgorde van de cilinders. De ECM cilinder deactivering beperken tot een cyclustijd van 10 minuten V4 modus en terug naar V8 stand gedurende 1 minuut. Het getal 10 cilinder variabele kleptiming elektromagneet is aangebracht op of nabij het uitlaatspruitstuk in de nabijheid van die cilinder basis van de specifieke configuratie en het voertuig.

Wanneer de ECM detecteert spanning of weerstand in de cilinder 10 uitlaatklep regelcircuit, dat te laag is, onder het normale bereik drempel, wordt code P3479 ingesteld en de motor licht, dienst motor snel licht of beide kunnen worden verlicht. In bepaalde omstandigheden kan de ECM de injector om het nummer 10 cilinder uit te schakelen totdat het probleem is verholpen en de code is gewist waardoor er een merkbare ontstekingsfout

Cilinder deactivering Solenoids:.
P3479 Cilinder Deactivering Solenoids

Wat is de ernst van de DTC?

de ernst van deze code kan enorm variëren van matig tot ernstig afhankelijk van de specifieke symptomen van de storing. Een misfire vereist onmiddellijke aandacht omdat dit onherstelbare schade aan de interne componenten motor kan veroorzaken

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P3479 foutcode kunnen zijn:.

  • Verhoogd brandstofverbruik
  • Slechte prestaties van de motor
  • ontstekingsfout
  • service motor snel licht verlichte
  • check engine licht verlichte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P3479 code kan zijn:?

  • Defecte variabele kleptiming magneetklep
  • laag oliepeil of druk
  • openbare oliedoorgang
  • Defecte of beschadigde draden
  • aangetaste beschadigd of losse connector
  • Defecte ECM
  • Wat zijn de stappen P3479 oplossen?

    de eerste stap bij het oplossen van problemen voor storingen is onderzoek de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en de motor. Dit bespaart u tijd en geld, want het is eigenlijk een bekende oplossing voor een bekend probleem.

    De tweede stap is om de toestand van de motorolie en bevestig het is onderhouden op het juiste niveau te controleren. lokaliseren zullen alle componenten gekoppeld aan de cilinder 10 uitlaatklep stuurschakeling en zoek naar zichtbare beschadiging. Op basis van het specifieke voertuig, kan deze schakeling meerdere componenten omvatten zoals het variabele kleptiming solenoïde schakelaars, fout indicatoren en de ECM. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Verwezen naar de specifieke technische gegevens van het voertuig om de configuratie te controleren en te identificeren elke component opgenomen in de cilinder 1 uitlaatklep stuurschakeling.

    Geavanceerde punten

    De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig vereisen de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. In deze situatie kan een olie drukmeter ook de probleemoplossing vergemakkelijken een oliedoorgang restrictie bevestigen.

    Spanningcontroles

    De referentiespanning en het aanvaardbare bereik kan variëren, afhankelijk van de specifieke voertuig en de circuitconfiguratie. Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.

    Als dit proces identificeert de afwezigheid van een stroombron of gemalen, kan de continuïteit tests nodig zijn om de integriteit van controleren de bedrading, connectoren en andere componenten. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van verkeerde bedrading dat is geopend, kortgesloten of gecorrodeerde en moet worden gerepareerd of vervangen.

    Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?

  • de variabele kleptiming vervanging solenoïde
  • Cleaning corrosie connectoren
  • Reparatie of vervanging van beschadigde bedrading
  • Clearing geblokkeerde oliekanalen
  • knipperend of vervangen de ECM
  • Common fout

  • vervangen variabele kleptiming solenoïde wanneer onvoldoende oliedruk of gebrekkige bedrading veroorzaakt deze code door de ECM te stellen.
  • Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig voor u in de juiste richting om het probleem met uw uitlaatklep stuurschakeling foutcode te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p3479
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p3479

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp