OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder 10 Exhaust stuurschakeling Low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Dodge, Peugeot, Jeep, Chevrolet, Chrysler, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en de motor configuratie.
OBD -II foutcode P3479 en voorschriften P3477, P3478 en P3480 zijn verbonden met de cilinder 10 uitlaatklep stuurschakeling.
het doel van de cilinder 10 uitlaatklep stuurschakeling is de uitlaatklep uit te schakelen om tegemoet de cilinder deactivering functie (bijvoorbeeld V4 modus van een V8-motor) om het brandstofverbruik te verbeteren tijdens lichte belasting de werking bij stationair toerental of op de snelweg. De motorregeleenheid (ECM) de 4 of 8 cylinder modi van de motor deactiveren vier van de motorcilinders. Deze werkwijze wordt bewerkstelligd door het opnemen van variabele kleptiming spoelen dat de uitlaatkleppen aan en uit zoals vereist. Deze code heeft betrekking op het nummer 10 cilinder en de andere drie cilinders hierbij bepaald door de motor configuratie en de ontstekingsvolgorde van de cilinders. De ECM cilinder deactivering beperken tot een cyclustijd van 10 minuten V4 modus en terug naar V8 stand gedurende 1 minuut. Het getal 10 cilinder variabele kleptiming elektromagneet is aangebracht op of nabij het uitlaatspruitstuk in de nabijheid van die cilinder basis van de specifieke configuratie en het voertuig.
Wanneer de ECM detecteert spanning of weerstand in de cilinder 10 uitlaatklep regelcircuit, dat te laag is, onder het normale bereik drempel, wordt code P3479 ingesteld en de motor licht, dienst motor snel licht of beide kunnen worden verlicht. In bepaalde omstandigheden kan de ECM de injector om het nummer 10 cilinder uit te schakelen totdat het probleem is verholpen en de code is gewist waardoor er een merkbare ontstekingsfout
Cilinder deactivering Solenoids:.
Wat is de ernst van de DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van matig tot ernstig afhankelijk van de specifieke symptomen van de storing. Een misfire vereist onmiddellijke aandacht omdat dit onherstelbare schade aan de interne componenten motor kan veroorzaken
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P3479 foutcode kunnen zijn:. / p>
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P3479 code kan zijn:?
Wat zijn de stappen P3479 oplossen?
de eerste stap bij het oplossen van problemen voor storingen is onderzoek de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en de motor. Dit bespaart u tijd en geld, want het is eigenlijk een bekende oplossing voor een bekend probleem.
De tweede stap is om de toestand van de motorolie en bevestig het is onderhouden op het juiste niveau te controleren. lokaliseren zullen alle componenten gekoppeld aan de cilinder 10 uitlaatklep stuurschakeling en zoek naar zichtbare beschadiging. Op basis van het specifieke voertuig, kan deze schakeling meerdere componenten omvatten zoals het variabele kleptiming solenoïde schakelaars, fout indicatoren en de ECM. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Verwezen naar de specifieke technische gegevens van het voertuig om de configuratie te controleren en te identificeren elke component opgenomen in de cilinder 1 uitlaatklep stuurschakeling.
Geavanceerde punten
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig vereisen de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. In deze situatie kan een olie drukmeter ook de probleemoplossing vergemakkelijken een oliedoorgang restrictie bevestigen.
Spanningcontroles
De referentiespanning en het aanvaardbare bereik kan variëren, afhankelijk van de specifieke voertuig en de circuitconfiguratie. Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.
Als dit proces identificeert de afwezigheid van een stroombron of gemalen, kan de continuïteit tests nodig zijn om de integriteit van controleren de bedrading, connectoren en andere componenten. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van verkeerde bedrading dat is geopend, kortgesloten of gecorrodeerde en moet worden gerepareerd of vervangen.
Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?
Common fout
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig voor u in de juiste richting om het probleem met uw uitlaatklep stuurschakeling foutcode te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.