Wat is de ernst van een ISO / SAE voorbehouden Trouble Code?
Voorwaarden die bijdragen tot een ISO / SAE-code worden opgeslagen kan variëren van ernstig tot irrelevant. Dit is een aspect dat deze code mogelijk maakt frustrerend.
Mogelijke Symptomen
De symptomen van een ” ISO / SAE Reserved ” code kunnen omvatten:
Mogelijke oorzaken hiervoor Code
” ISO / SAE houde ” Diagnostische informatie
In tegenstelling tot veel andere codes, bij de diagnose van een ISO / SAE-code, het beste dat je kunt hopen voor zijn andere opgeslagen codes. De codes en symptomen vertoonden (en de ernst daarvan) spelen vaak een cruciale rol in een succesvolle diagnose van de ISO / SAE-code.
Uiteraard zal u behoefte aan een andere opgeslagen codes diagnosticeren en te repareren voordat u de ISO / SAE-code te diagnosticeren.
Zoeken toepassing bulletins technische dienst (TSB) voor inzendingen die overeenkomen met het voertuig in kwestie. Het vinden van een TSB, dat loopt parallel met de symptomen, codes, en het voertuig in kwestie zal enorm helpen in uw diagnose.
U moet ervoor zorgen dat alle corrosie van de accu en kabeleinden wordt verwijderd, dat de batterij volledig is opgeladen, en de dynamo is voldoende opgeladen. Een lage spanning staat of een slechte verbinding op de accu zou kunnen bijdragen aan een ISO / SAE-code wordt opgeslagen.
In mijn eigen professionele ervaring, ik heb (meerdere malen) ontdekte dat knaagdieren schade aan de basis van een CAN-storing. Ik zou beginnen met mijn beperkte diagnose met een visuele inspectie van alle zichtbare kabels en connectoren. Reparaties zoals vereist.
Na een grondige visuele inspectie, zou ik een scanner aansluiten op de diagnostische poort van het voertuig en haalt u alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze informatie op te schrijven als het nuttig zijn als mijn diagnose ontvouwt kunnen blijken. Vervolgens zou ik de codes te wissen en een proefrit met het voertuig in de hoop dat de ISO / SAE code was intermitterend en was niet gereset. Bedien het voertuig gewoonlijk tot de PCM gaat readiness-modus of de ISO / SAE-code wordt gereset.
Als de ISO / SAE-code wordt gereset, en er zijn geen behulpzaam TSB inzendingen, ik zou een wiebelen test uit te voeren op alle controller / CAN-bus connectoren.
vermoedt dat er een mogelijke controller defect of een controller programmeren fout als een wiebelen test geen resultaten op.
ISO / SAE voorbehouden Code Voorbeelden
Sommige voorbeelden van ISO / SAE voorbehouden diagnostische OBD-II foutcodes zijn onder andere: P011E, P011F, P012F, P015E, P015F, P016A-P016F, P017A-P017F, P019A-P01FF, P04AB-P04FF, P030A-P030F, P031A-P031F, P032F, P033F, P034A-P034F, P035A-P035F, P036A-P036F, P037A-P037C, P038A-P038F, P0395-P03FF, P0000, P00C0-P00FF, P052F, P053D-P053F, P054E, P054F, P055A-P055F, P056C-P056F, P057A-P057F, P058A-P058F, P059A-P05FF, P025E, P025F, P026A-P026F, P027A-P027F, P028A-P028F, P02FB-P02FF, etc.
Delen span>
OPMERKING: Deze informatie wordt gepresenteerd ter aanwijzing alleen ion doeleinden. Het is niet bedoeld als reparatie-advies en wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele acties die u op elk voertuig te nemen. Alle informatie op deze site is auteursrechtelijk beschermd.