P3497 Cilinder Deactivering Systeem Bank 2
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder Deactivering Systeem Bank 2
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC) doorgaans geldt voor veel OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Honda, Dodge, Ram, GMC, Chevrolet, Chrysler, Pontiac, etc.
Een opgeslagen code P3497 betekent dat de aandrijflijn (PCM) heeft gedetecteerd een abnormaliteit in de cilinder deactivering voor motor bank 2. Bank twee geeft de bank van de motor die de # 1 cilinder bevat. De locatie van het nummer een cilinder verschilt per merk en model. Raadpleeg onderhoudshandboek (of andere bron van voertuiginformatie) voor de locatie van het nummer een cilinder voor het desbetreffende voertuig -. Nooit veronderstellingen waar betreft
Cilinder deactivering (ook bekend als variabele) systemen zijn ontworpen voor het behoud brandstof doeleinden. Ze worden voornamelijk gebruikt in voertuigen uitgerust met een motor die acht of meer cilinders heeft.
Onder bepaalde rijomstandigheden, alle pk’s van de motor is niet nodig. Deze rijomstandigheden omvatten typisch lage gas- en wegsnelheden. Wanneer deze omstandigheden voordoen, wordt de cilinder deactivering systeem ontworpen om te schakelen overeenkomstige cilinders en behoud brandstof.
De variabele kleptiming spoelen worden gebruikt om de inlaat- en uitlaatkleppen sluit de cilinders uitgeschakeld zijn. Het doel hiervan is tweevoudig; Eerst, vallen zij bracht uitlaatgassen de cilinder en vormt een soort luchtklep. Dit vermindert trillingen en zorgt cilinder deactivering instellen gemakkelijk. Ten tweede wordt de gevangen uitlaat samengedrukt op de zuiger omhoog beroerte. De gecomprimeerde uitlaatgas dient om de zuiger terug omlaag voortbewegen en een nog grotere mate van algehele balans motor.
Naast de kleppen van de gedeactiveerde cilinders gesloten, de cilinder deactivering bovendien uitgeschakeld brandstofstroming naar de aangetaste cilinders. Er is meestal zonder verlies aan vermogen of koppel wanneer de cilinder deactivering systeem operationeel wordt.
Als er een situatie ontstaat waarin het PCM de cilinder deactivering operationeel (voor de motor bank 2), of indien het niet kan PCM detecteert de cilinder deactivering systeem onbedoeld in werking wordt een code P3497 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht
cilinder deactivering motor.
Wat is de ernst van de DTC?
Naast het feit dat de cilinder deactivering problemen brandstofverbruik kan afnemen, kan de mogelijke oorzaken leiden tot katastrofisch motorstoring. De P3497 moeten worden gecorrigeerd zo snel mogelijk en geclassificeerd als ernstig
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P3497 foutcode kunnen zijn:.? P >
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn P3497 ? stappen voor probleemoplossing
Opmerking: Er zijn bekende technische dienst bulletins (TSBs) voor bepaalde Honda & Acura voertuigen die betrekking hebben op deze code. Ze zijn Honda TSB 11-033, 13-031 Honda TSB en Honda TSB 13-055.
Onderdelen die kritisch voor de werking van de cilinder deactivering systeem vereisen vaak hulp van oliedruk zijn. Hierdoor diagnosticeren elke fles deactiveringscodes moet beginnen door ervoor te zorgen dat de motor wordt gevuld tot het juiste niveau met de geschikte olie en oliedruk binnen de specificaties. Als er twijfel bestaat over de werkelijke druk van de motorolie; een handmatige oliedruk test in volgorde.
Om een nauwkeurige diagnose van een code P3497, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van voertuiginformatie bereiken is vereist . Als de motor de oliedruk in het geding is, zal een handmatige oliedrukmeter ook nodig zijn.
Een betrouwbare voertuig informatiebron kan geldende technische bulletins dienst (TSB) die kunnen helpen bij uw diagnose opleveren. Het moet ook diagnostische stroomdiagrammen bedradingsschema uitzicht Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en componenten testprocedures / specificaties. U hebt deze informatie nodig om te komen tot een juiste diagnose te stellen.
Altijd disconnect controllers voor het meten systeem circuits met de DVOM. Als u dit niet doet, kan dit leiden tot controller schade.
Als je eenmaal hebt ervoor gezorgd dat de druk van de motorolie is binnen de specificaties en voerden een visuele inspectie van verwante connectoren en bedrading, sluit u de scanner aan de diagnostische poort van het voertuig . Haal alle opgeslagen codes en bijbehorende freeze frame data. Het schrijven van deze informatie naar beneden (voor later) kan nuttig blijken. Duidelijk de codes en test-aandrijving van het voertuig totdat de PCM komt ofwel bereid modus of de code wordt gereset.
Als de PCM binnenkomt readiness-modus, kunt u ervan uitgaan dat u te maken met een intermitterende code. De voorwaarden die ervoor zorgde dat kan nodig zijn om verslechteren voordat u een succesvolle diagnose kan bereiken. Indien de code wordt gereset, vind juiste diagnostische stroomschema voertuig informatiebron en volgen de sluiting.
Gebruik DVOM de afzonderlijke variabele kleptiming spoelen testen. Elektromagneten die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant moet defect worden beschouwd.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p3497 te vinden en de problemen op te lossen.