P3428 Cilinder 4 Uitschakeling / Intake stuurschakeling High

Home » OBD Codes » P3000-P3499 » P3428 Cilinder 4 Uitschakeling / Intake stuurschakeling High

P3428 Cilinder 4 Uitschakeling / Intake stuurschakeling High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder 4 Uitschakeling / Intake stuurschakeling hoog

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van General Motors, Dodge, Jeep, Chevrolet, Chrysler, Ram, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

OBD-II foutcode P3428 en voorschriften P3425, P3426 en P3427 zijn verbonden met de cilinder nr.4 deactivering / inlaatklep stuurschakeling.

het doel van de cilinder 4 deactivering / inlaatklep regelcircuit de cilinder deactivering functie (bijv V4 modus van een V8) brandstofverbruik afneemt tijdens lichte belasting bewerking zoals rijweg rijden tegemoet. De motorregeleenheid (ECM) de 4 of 8 cylinder wijzen van de motor door het aangrijpen van de inname deactiverende elektromagneten voor vier van de motorcilinders. Deze code heeft betrekking op het nummer 4 cilinder en de andere drie cilinders hierbij bepaald door de motor configuratie en de ontstekingsvolgorde van de cilinders. Nummer één cilinder deactivering elektromagneet is aangebracht op of nabij de inlaat in de nabijheid van die cilinder basis van het specifieke voertuig en de configuratie.

Wanneer de ECM detecteert spanning of weerstand te hoog boven de normale verwachte waardebereik in de cilinder 4 deactivering / inlaatklep besturingsschakeling, wordt code P3428 ingesteld en de motor licht, dienst motor snel licht of beide kunnen worden verlicht. In bepaalde omstandigheden kan de ECM de injector naar de # 4 cilinder uit te schakelen totdat het probleem is verholpen en de code is gewist waardoor er een merkbare ontstekingsfout

Cilinder deactivering spoelen.

Wat is de ernst van de DTC?

de ernst van deze code kan enorm variëren van matig tot ernstig afhankelijk van de specifieke symptomen van de storing. Een misfire vereist onmiddellijke aandacht omdat dit onherstelbare schade aan de interne componenten motor kan veroorzaken

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P3428 foutcode kunnen zijn:.

  • engine kan ontstekingsfout
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • Slechte prestaties van de motor
  • service motor snel licht verlichte
  • ‘motor controleren licht verlichte
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P3428 code kan zijn:?

  • Defecte cilinder deactivering solenoïde
  • laag oliepeil of druk
  • openbare oliedoorgang
  • Defecte of beschadigde draden
  • aangetaste beschadigd of losse connector
  • Defecte ECM
  • Wat zijn de stappen P3428 oplossen?

    de eerste stap bij het oplossen van problemen voor storingen is onderzoek de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en de motor. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om de toestand van de motorolie controleren en te bevestigen dat wordt onderhouden om de juiste niveau. lokaliseren zullen alle componenten gekoppeld aan de cilinder 4 deactivering inlaatklep stuurschakeling en zoek naar zichtbare beschadiging. Op basis van het specifieke voertuig, kan dit circuit verscheidene componenten zoals de deactivering elektromagnetische schakelaars, storingsindicatoren en de ECM bevatten. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de ECM. Verwezen naar de specifieke technische gegevens voor het voertuig om de configuratie van de cilinder 4 deactivering / inlaatklep stuurschakeling verifiëren en bevestigen elke component opgenomen in de schakeling die een zekering of een zekering-staat koppeling kunnen omvatten.

    Geavanceerde Steps

    de geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig.

    Spanningcontroles

    De referentiespanning en het aanvaardbare bereik kan variëren afhankelijk van het specifieke voertuig en de circuitconfiguratie . Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.

    Als dit proces identificeert de afwezigheid van een stroombron of gemalen, kan de continuïteit tests nodig zijn om de integriteit van controleren de bedrading, connectoren en andere componenten. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van verkeerde bedrading dat is geopend, kortgesloten of gecorrodeerde en moet worden gerepareerd of vervangen.

    Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?

  • het deactiveren solenoïde
  • vervangen

  • Cleaning corrosie connectoren
  • Reparatie of vervanging van beschadigde bedrading
  • olie verversen en filter
  • Cleaning geblokkeerd oliepassages
  • knipperend of vervangen ECM
  • Common fout

  • vervangen deactivering solenoïde als er te weinig oliedruk of gebrekkige bedrading veroorzaakt code door de ECM te stellen.
  • Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om een ​​probleem met uw cilinder 4 deactivering corrigeren / inlaatklep stuurschakeling fout code. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p3428 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p3428 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p3428 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p3428

    X