P3400 Cilinder Deactivering Systeem Bank 1

Home » OBD Codes » P3000-P3499 » P3400 Cilinder Deactivering Systeem Bank 1

P3400 Cilinder Deactivering Systeem Bank 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Cilinder Deactivering Systeem Bank 1

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn storingscode (DTC) doorgaans geldt voor veel OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar is niet beperkt tot voertuigen van Honda, Dodge, Ram, GMC, Chevrolet, Chrysler, Pontiac, etc.

Een opgeslagen code P3400 betekent dat de aandrijflijn (PCM) heeft gedetecteerd een abnormaliteit in de cilinder deactivering systeem voor de motor een bank.

Bank 1 de oever van de motor die het nummer een cilinder bevat. De locatie van het nummer een cilinder verschilt per merk en model. Raadpleeg onderhoudshandboek (of andere bron van voertuiginformatie) voor de locatie van het nummer een cilinder voor het desbetreffende voertuig -. Nooit veronderstellingen waar betreft

Cilinder deactivering (ook bekend als variabele) systemen zijn ontworpen voor het behoud brandstof doeleinden. Ze worden voornamelijk gebruikt in voertuigen uitgerust met een motor die meer dan acht-cilinders heeft.

Onder bepaalde rijomstandigheden, alle pk’s van de motor is niet nodig. Deze rijomstandigheden omvatten typisch lage gas- en wegsnelheden. Wanneer deze omstandigheden voordoen, wordt de cilinder deactivering systeem ontworpen om te schakelen overeenkomstige cilinders en behoud brandstof.

De variabele kleptiming spoelen worden gebruikt om de inlaat- en uitlaatkleppen sluit de cilinders uitgeschakeld zijn. Het doel hiervan is tweevoudig; Eerst, vallen zij bracht uitlaatgassen de cilinder en vormt een soort luchtklep. Dit vermindert trillingen en zorgt cilinder deactivering instellen gemakkelijk. Ten tweede wordt de gevangen uitlaat samengedrukt op de zuiger omhoog beroerte. De gecomprimeerde uitlaatgas dient om de zuiger terug omlaag voortbewegen en een nog grotere mate van algehele balans motor.

Naast de kleppen van de gedeactiveerde cilinders gesloten, de cilinder deactivering bovendien uitgeschakeld brandstofstroming naar de aangetaste cilinders. Er is meestal zonder verlies aan vermogen of koppel wanneer de cilinder deactivering systeem operationeel wordt.

Als er een situatie ontstaat waarin de PCM niet kan de cilinder deactivering operationeel (voor de motor bank één), of indien de PCM detecteert de cilinder deactivering systeem onbedoeld in werking wordt een code P3400 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht

cilinder deactivering motor.

Wat is de ernst van de DTC?

Naast het feit dat de cilinder deactivering problemen brandstofverbruik kan afnemen, kan de mogelijke oorzaken leiden tot katastrofisch motorstoring. De P3400 moeten worden gecorrigeerd zo snel mogelijk en geclassificeerd als ernstig

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P3400 foutcode kunnen zijn:.?

  • Diminished brandstofverbruik
  • Minder motorprestaties
  • Andere cilinder deactivatiecodes
  • ontstekingsfout codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Laag oliepeil van de motor of de druk
  • defecte kleptiming solenoïdeklep / s
  • open of kortgesloten cilinder deactivering keten / s
  • defecte PCM of PCM programmafout
  • Wat zijn P3400 ? stappen voor probleemoplossing

    Opmerking: Er zijn bekende technische dienst bulletins (TSBs) voor bepaalde Honda & Acura voertuigen die betrekking hebben op deze code. Ze zijn Honda TSB 11-033, 13-031 Honda TSB en Honda TSB 13-055.

    Onderdelen die kritisch voor de werking van de cilinder deactivering systeem vereisen vaak hulp van oliedruk zijn. Hierdoor diagnosticeren elke fles deactiveringscodes moet beginnen door ervoor te zorgen dat de motor wordt gevuld tot het juiste niveau met de geschikte olie en oliedruk binnen de specificaties. Als er twijfel bestaat over de werkelijke druk van de motorolie; een handmatige oliedruk test in volgorde.

    Om een ​​nauwkeurige diagnose van een code P3400, een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) en een bron van voertuiginformatie bereiken is vereist . Als de motor de oliedruk in het geding is, zal een handmatige oliedrukmeter ook nodig zijn.

    Een betrouwbare voertuig informatiebron kan geldende technische bulletins dienst (TSB) die kunnen helpen bij uw diagnose opleveren. Het moet ook diagnostische stroomdiagrammen bedradingsschema uitzicht Connectorzijde, connectorpen-out grafieken en componenten testprocedures / specificaties. U hebt deze informatie nodig om te komen tot een juiste diagnose te stellen.

    Altijd disconnect controllers voor het meten systeem circuits met de DVOM. Als u dit niet doet, kan dit leiden tot controller schade.

    Als je eenmaal hebt ervoor gezorgd dat de druk van de motorolie is binnen de specificaties en voerden een visuele inspectie van verwante connectoren en bedrading, sluit u de scanner aan de diagnostische poort van het voertuig . Haal alle opgeslagen codes en bijbehorende freeze frame data. Het schrijven van deze informatie naar beneden (voor later) kan nuttig blijken. Duidelijk de codes en test-aandrijving van het voertuig totdat de PCM komt ofwel bereid modus of de code wordt gereset.

    Als de PCM binnenkomt readiness-modus, kunt u ervan uitgaan dat u te maken met een intermitterende code. De voorwaarden die ervoor zorgde dat kan nodig zijn om verslechteren voordat u een succesvolle diagnose kan bereiken. Indien de code wordt gereset, vind juiste diagnostische stroomschema voertuig informatiebron en volgen de sluiting.

    Gebruik DVOM de afzonderlijke variabele kleptiming spoelen testen. Elektromagneten die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant moet defect worden beschouwd.

  • Laag oliepeil van de motor is de belangrijkste bijdrage aan de cilinder deactivering systeem codes
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p3400 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p3400 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p3400 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p3400

    X