OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder 2 Uitschakeling / Intake stuurschakeling / Open
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van General Motors, Dodge, Jeep, Chevrolet, Chrysler, Ram, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
OBD-II foutcode P3409 en voorschriften P3410, P3411 en P3412 zijn verbonden met de cilinder # 2 deactivering / inlaatklep stuurschakeling.
doel van de cilinder 2 deactivering / inlaatklep stuurschakeling is de cilinder deactivering functie (bijv V4 modus van een V8) brandstofverbruik afneemt tijdens lichte belasting bewerking zoals rijweg rijden tegemoet. De motorregeleenheid (ECM) de 4 of 8 cylinder wijzen van de motor door het aangrijpen van de inname deactiverende elektromagneten voor vier van de motorcilinders. Deze code heeft betrekking op het nummer 2 cilinder en de andere drie cilinders hierbij bepaald door de motor configuratie en de ontstekingsvolgorde van de cilinders. Nummer één cilinder deactivering elektromagneet is aangebracht op of nabij de inlaat in de nabijheid van die cilinder basis van het specifieke voertuig en de configuratie.
Wanneer de ECM detecteert onjuist voltage of weerstand in de cilinder 2 deactivering / inname stuurschakeling, wordt code P3409 ingesteld en de motor licht, dienst motor snel licht of beide kunnen worden verlicht. In bepaalde omstandigheden kan de ECM de injector naar de # 2 cilinder uit te schakelen totdat het probleem is verholpen en de code is gewist waardoor er een merkbare ontstekingsfout
Cilinder deactivering spoelen.
Wat is de ernst van de DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van matig tot ernstig afhankelijk van de specifieke symptomen van de storing. Een misfire vereist onmiddellijke aandacht omdat dit onherstelbare schade aan de interne componenten motor kan veroorzaken
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P3409 foutcode kunnen zijn:. / p>
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P3409 code kan zijn:?
Wat zijn de stappen P3409 oplossen?
de eerste stap bij het oplossen van problemen voor storingen is onderzoek de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en de motor. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
De tweede stap is om de toestand van de motorolie controleren en te bevestigen dat wordt onderhouden om de juiste niveau. lokaliseren zullen alle componenten gekoppeld aan de cilinder 2 deactivering inlaatklep stuurschakeling en zoek naar zichtbare beschadiging. Op basis van het specifieke voertuig, kan dit circuit verscheidene componenten zoals de deactivering elektromagnetische schakelaars, storingsindicatoren en de ECM bevatten. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de ECM. Verwezen naar de specifieke technische gegevens voor het voertuig om de configuratie van de cilinder 2 deactivering / inlaatklep stuurschakeling verifiëren en bevestigen elke component opgenomen in de schakeling die een zekering of een zekering-staat koppeling kunnen omvatten.
Geavanceerde Steps
de geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig.
Spanningcontroles
De referentiespanning en het aanvaardbare bereik kan variëren afhankelijk van het specifieke voertuig en de circuitconfiguratie . Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.
Als dit proces identificeert de afwezigheid van een stroombron of gemalen, kan de continuïteit tests nodig zijn om de integriteit van controleren de bedrading, connectoren en andere componenten. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van verkeerde bedrading dat is geopend, kortgesloten of gecorrodeerde en moet worden gerepareerd of vervangen.
Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?
vervangen
Common fout
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om een probleem met uw cilinder 2 deactivering corrigeren / inlaatklep stuurschakeling fout code. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.