P2BAC NOx Overschrijding – Uitschakeling van EGR

Home » OBD Codes » P2800-P2899 » P2BAC NOx Overschrijding – Uitschakeling van EGR

P2BAC NOx Overschrijding – Uitschakeling van EGR

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

NOx Overschrijding – deactivering van EGR

Wat betekent dat

Deze diagnostische code (DTC) is een aandrijflijn generieke code, welke middelen zij betrekking heeft op alle 1996-nieuwer dieselvoertuigen (Ford, Dodge, Chevrolet, GMC, Ram, VW, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen Afhankelijk van het merk / type.

De P2BAC code verschilt van vele andere codes doordat het een aanwijzing code. Het is niet bedoeld om te worden gediagnosticeerd, maar om u ervan bewust dat een ander probleem bestaat en de uitlaatgasrecirculatie (EGR) systeem is uitgeschakeld te maken. Een P2BAC moet altijd vergezeld gaan van andere uitlaatgas of EGR verwante codes. De andere codes moeten worden gediagnosticeerd en gerepareerd voordat deze code wordt gediagnosticeerd, omdat deze code vrijwel altijd zal worden rechtgezet door het herstel van de voorwaarden die ervoor zorgde dat de andere codes die moeten worden opgeslagen. Uiteraard moet dit soort code worden tentoongesteld in slechts diesel aangedreven voertuigen.

Bij deze code is opgeslagen, betekent dit dat het PCM een niveau van stikstofoxide (NOx) die een geprogrammeerde grens overschrijdt heeft gedetecteerd. Deze detectie kan hebben plaatsgevonden in de NOx-vanger of roetfilter (DPF). Het kan ook worden veroorzaakt door een defecte DPF druksensor of NOx sensor.

Als een toegevoegde Waarschuwing: sommige diesel aangedreven 2007 tot en met 2012 Dodge en Ram trucks zijn uitgerust met een katalysator en zuurstof (O2) sensoren. Deze voertuigen hebben bewezen bijzonder kwetsbaar zijn voor dit soort codes. In deze voertuigen, de P2BAC hoort gewoonlijk een O2 sensorcode. Diagnose en herstel van de O2 sensorcode en P2BAC letterlijk verdwijnt.

De meeste late model diesel aangedreven voertuigen zijn uitgerust met DPF-systemen die roetdeeltjes en de resulterende zwarte rook te verminderen. DPF is onderdeel van het uitlaatsysteem en is voorzien van druksensoren die worden gecontroleerd door de aandrijflijn (PCM). Wanneer DPF druk een geprogrammeerde niveau overschrijdt, dient het filterelement worden verjongd. Filterorgaan verjonging omvatten actieve en passieve. Actieve filtratie vindt plaats wanneer het voertuig in bedrijf is en automatisch. Passieve verjonging treedt meestal nadat het voertuig is geparkeerd en vereist handmatige activering. Raadpleeg een betrouwbare informatie bron in het voertuig om uit te vinden van het type systeem waarmee uw auto is voorzien.

Als de verjonging proces niet volledig voltooid is, of als het proces niet plaatsvindt op regelmatige tijdstippen, DPF druk codes worden opgeslagen; zij kunnen ook gepaard gaan met een P2BAC.

Andere dieselvoertuigen gebruiken NOx-vanger systemen als extra emissiereductie meten. Een aantal voertuigen, ook gebruik maken van zowel een PDF en een NOx-vanger om echt opruimen uitstoot. De NOx-vanger is een andere in-line uitlaatgasbestanddeel dat NOx deeltjes vangt en moet regelmatig worden verjongd. Net als bij de DPF, als de NOx-vanger niet regelmatig wordt verjongd, uitlaatdruk wordt verhoogd en een NOx-vanger code wordt opgeslagen. Ook van de roetfilter kan een code P2BAC ook vergezeld NOx systeemcodes.

Het EGR systeem is ontworpen om de motor invoersysteem voorzien van een gedeelte van verbruikte uitlaatgassen. In de motor loopt bovenmatige brandstof verbrand uit de uitlaat, waardoor de hoeveelheid NOx die wordt gevormd door uitlaatgassen. Wanneer het PCM een niveau uitlaatdruk die indicatief is voor een onaanvaardbaar hoge NOx (in de DPF, NOx-vanger of katalysator) detecteert, wordt de EGR-systeem worden uitgeschakeld om spanning op de betreffende component en verminder uitlaat verminderen druk. In dit geval zal de P2BAC worden opgeslagen. Een verlichte storing controlelampje (MIL) niet brandt alleen omdat de P2BAC wordt opgeslagen. MIL belichting vindt plaats door de begeleidende DPF, NOx en O2 sensor codes die opgeslagen

Ernst & Symptomen

De ernst van een opgeslagen code P2BAC hangt af waarin begeleidende codes aanwezig zijn. De P2BAC mag geen symptomen direct verband houden met het te hebben

De symptomen van de bijbehorende codes kunnen zijn:.

  • Verminderde prestaties van de motor
  • Verhoogde zwarte rook uit uitlaat
  • Een verminderde brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze motor code zijn onder andere:

  • Een onjuiste DPF of NOx-vanger verjonging fluïdum
  • weinig verjonging fluïdum
  • Inefficiënte DPF of NOx-vanger verjonging als gevolg van rijgedrag
  • Defecte katalysator (indien van toepassing)
  • Defecte DPF, NOx-vanger of O2 sensor / s
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM) een infrarood thermometer, en een informatie bron in het voertuig (zoals All data) nodig zal zijn om de codes die een P2BAC begeleiden diagnosticeren.

    I zou beginnen door ervoor te zorgen dat een voldoende hoeveelheid en het juiste type DPF of NOx-vanger regeneratievloeistof in het voertuig aanwezig was. Aangezien deze code is een direct gevolg van een DPF, NOx-vanger of een O2 sensorcode opgeslagen, zou ik diagnose en herstel eventuele andere codes die eerst aanwezig zijn. Neigt naar DPF en / of NOx-vanger regeneratievloeistof kan corrigeren omstandigheden waardoor deze soorten codes worden opgeslagen.

    Bepaalde rijgedrag kan ook van invloed DPF en NOx-vanger regeneratie. Korte trips en trips die de motor vereisen effectief worden geladen, kan voldoende DPF en / of NOx-vanger regeneratie niet toe. Gebruik de juiste diagnose-informatie voor de codes die een P2BAC begeleiden, diagnosticeren en repareren ze eerst, en het moet verdwijnen

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Een poging om deze code te diagnosticeren onafhankelijk van andere opgeslagen codes tijdverlies
  • Deze code wordt vaak geassocieerd met PCM programmeringsfouten
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2bac te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2bac uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2bac definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2bac

    X