P2A03 O2 Sensor Circuit Range / performance Bank 2 Sensor 1

Home » OBD Codes » P2800-P2899 » P2A03 O2 Sensor Circuit Range / performance Bank 2 Sensor 1

P2A03 O2 Sensor Circuit Range / performance Bank 2 Sensor 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Circuit Range / performance Bank 2 Sensor 1

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn, waardoor toepassing op alle 1996-nieuwere voertuigen (Nissan, Honda, Infiniti, Ford Dodge, Acura, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

In mijn ervaring, wanneer een OBD-II uitgerust voertuig een P2A03 code is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft gedetecteerde storing van de stroomopwaartse (of pre katalysator) zuurstof (O2) sensor of circuit op Bank 2 Bank 2 duidt de oever van de motor die geen cilinder bevat # 1 en sensor 1 geeft aan dat de storing is gerelateerd aan de stroomopwaartse sensor.

O2 sensoren zijn gemaakt met een zirconium dioxide aftastelement beschermd door een geventileerde behuizing. Het waarneemelement is met voedingsdraden in de O2 sensor bedrading middels platina elektroden. Een controller area network (CAN) verbindt de PCM de O2 sensor bedrading. De O2 sensor PCM met gegevens betreffende het percentage zuurstof deeltjes in het uitlaatgas in vergelijking met het zuurstofgehalte van de lucht

Uitlaatgassen allemaal motor in de uitlaat en door de katalysator.; na over het stroomopwaartse O2 sensor. Uitlaatpijpen door de ventilatiegaten in de behuizing en in het aftastelement stroomt, wordt omgevingslucht aangezogen door de verbindingsdraad holten en in een kleine ruimte in het midden van de sensor. In de kamer wordt de lucht verwarmd door de uitlaatgassen, waardoor de zuurstofionen om (energie) spanning. Variaties tussen het aantal zuurstofmoleculen in de lucht (getrokken in de O2 sensor) en de concentratie van zuurstofionen in de afgewerkte rookgassen veroorzaken spanningsniveaus te veranderen.

Deze veranderingen veroorzaakt zuurstofionen in de O2 sensor bounce tussen platina lagen zeer snel en repetitiously. Spanningsvariaties voorkomen als het stromende zuurstofionen stuiteren tussen platina lagen. De PCM herkent deze spanningsschommelingen veranderingen in uitlaatsystemen zuurstofconcentratie. Deze veranderingen geven aan of de motor ofwel loopt lean (te weinig brandstof) of rijk (te veel brandstof). Het spanningssignaal van de O2 sensor lager is wanneer meer zuurstof in het uitlaatgas (arm mengsel) en groter is wanneer er minder zuurstof in het uitlaatgas (rijk mengsel) is. Deze gegevens worden door de PCM berekenen brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip strategie.

Als de stroomopwaartse O2 sensorschakeling nalaat cyclus verwacht, gedurende een bepaalde periode en onder bepaalde geprogrammeerde omstandigheden een P2A03 code wordt opgeslagen en een storing controlelampje kan worden verlicht

Ernst & Symptomen

Sinds P2A03 codemiddelen die de stroomopwaartse O2 sensor een acceptabel signaal naar de PCM niet heeft ingevoerd, moet ernstig worden beschouwd

symptomen van een P2A03 code kan bevatten.:

  • Diminished brandstofverbruik
  • Een gebrek aan algemene prestaties van de motor
  • Andere verwante foutcodes kunnen ook worden opgeslagen
  • service motor snel lamplichttechnologie
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken hiervoor enginecode omvatten:

  • Een mislukte O2 sensor bank 2
  • Verbrand, gebroken of verbroken bedrading en / of aansluitingen
  • Motor haperingen
  • Vacuümlekkage
  • Bad luchtmassameter of verdeelstuk druksensor
  • De uitlaatgassen lekken
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of er bulletins technische (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Ik zou een diagnostische scanner, digitale volt ohmmeter (DVOM) vereisen, en een betrouwbare voertuig informatiebron om een ​​code P2A03 diagnosticeren.

    Ontsteking codes, gasklepstandsensor codes, spruitstukluchtdruk code en luchtmassameter codes moeten worden gediagnosticeerd en gerepareerd voorafgaand aan diagnose van een code P2A03. De motor moet efficiënt worden uitgevoerd voordat er een succesvolle diagnose kan worden gesteld.

    Professional technici beginnen meestal met een visuele inspectie van het systeem bedrading en stekkers. Focus op harnassen die worden geleid in de buurt van hete uitlaatpijpen en spruitstukken, evenals degenen die worden gerouteerd in de buurt van scherpe randen zoals die gevonden op uitlaat schilden.

    Ga door het ophalen van alle opgeslagen foutcodes en freeze frame data op door de scanner op het voertuig diagnostische poort. Deze informatie kan nuttig zijn als de P2A03 blijkt te worden onderbroken, dus schrijf het op. Schakel de codes en proefrit het voertuig om te zien of de P2A03 onmiddellijk wordt teruggezet.

    Moet de P2A03 worden teruggezet, start de motor en laat deze een normale bedrijfstemperatuur te bereiken, laat het stationair draaien (met de transmissie in neutraal of park). Open het scanner gegevensstroom en observeren O2 sensor invoergegevens. Beperk de datastroom weergegeven alleen relevante gegevens op te nemen, zodat u een snellere data-respons kan krijgen. Als de motor optimaal draait, moet stroomopwaartse O2 sensorgegevens regelmatig schommelen tussen 0,01 en 0,09 volt. Een P2A03 worden opgeslagen als er weinig of geen fluctuatie.

    Sluit het DVOM meetkabels de sensor grond en signaaldraden om livegegevens van de O2 sensor te bewaken. Je kan ook gebruik maken van de DVOM weerstand van O2 desbetreffende sensor controleren, evenals spanning en aarde signalen. Voorafgaand aan het testen van het systeem circuit weerstand met de DVOM, koppelt alle bijbehorende controllers.

    Verdere diagnostische informatie:

  • Nadat de PCM closed loop heeft, de stroomopwaartse O2 sensor moet regelmatig fietsen tussen mager, midden en rijke omstandigheden
  • Laagwaardige vervangingskatalysatoren die gevoelig zijn voor het herhaaldelijk niet nakomen en moet worden vermeden
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2a03 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2a03 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2a03 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2a03

    X