P2803 Transmission Range Sensor “B” Circuit High

Home » OBD Codes » P2800-P2899 » P2803 Transmission Range Sensor “B” Circuit High

P2803 Transmission Range Sensor “B” Circuit High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Transmission Range Sensor ” B ” Circuit hoog

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain code, wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.

Dit is een generiek aandrijflijn storingscode (DTC) in de transmissie subgroep. Het is een soort ” B ” DTC waardoor de aandrijflijn (PCM) of Transmissieregelmodule (TCM) het motor licht niet branden totdat de voorwaarden voor de code die wordt gedetecteerd op twee opeenvolgende belangrijke sequenties. (Key on-off, off-on)

De PCM of TCM gebruikt zendbereik sensor, ook wel blokkeerschakelaar, de positie van de schakelhefboom bepalen. Als het signaal dat twee verschillende schakelstanden tegelijkertijd langer dan 30 seconden P2803 geven ontvangt zal ingesteld worden. Als dit gebeurt twee keer achter elkaar de check engine lampje gaat branden en de transmissie zal worden opgedragen in ” fail-safe ” of ” limp-home ” . Modus

Voorbeeld van een externe zendbereik Sensor (TRS):

TRS afbeelding van Dorman

Symptomen & De ernst van de Code

De check engine lampje gaat branden begeleid door een duidelijk gebrek aan macht opstijgen uit de volledige stops als gevolg van de overdracht te beginnen in de derde versnelling.

Doorgaan om het voertuig kan leiden tot ernstige schade aan de aandrijflijn. Ik raad het krijgen van het gerepareerd onmiddellijk om dure interne transmissie reparaties te vermijden.

Oorzaken

Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:

  • Defecte transmissie afstandsensor ” B ”
  • niet goed afgesteld transmissie schakelkabel / overbrenging
  • Kabelbreuk
  • niet goed afgesteld afstandsensor ” B ”
  • (zelden) PCM of TCM storing
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    ontvangt het zendbereik sensor een twaalf volt signaal van het contactslot en stuurt een signaal terug naar de PCM / TCM dat geschikt is voor de gekozen positie van de versnellingspook is.

    In mijn ervaring zijn de meest voorkomende oorzaken van deze code hebben een defecte range sensor of niet goed afgesteld versnellingskabel / overbrenging geweest.

    Controle deze ” B ” circuit is het makkelijkst met een scan tool, maar als men niet beschikbaar is zijn er nog een paar dingen die je kunt controleren. Hebben de sleutel in de stand met de motor uit. (KOEO) met een digitale volt ohmmeter u elke retoursignaal circuit afzonderlijk controleren door opnieuw sonderen op de sensor nog steeds verbonden. Laat een helper verschuiving naar elke versnelling een tegelijk. Elke signaalcircuit zou spanning hebben één positie en slechts één positie. Als er spanning op een circuit in meerdere versnellingspositie vermoeden een defecte afstandsensor.

    In mijn ervaring ik heb nog nooit een PCM / TCM de oorzaak van elk bereik sensor gerelateerde DTC zijn. Dit betekent niet dat het niet mogelijk is, want het is, het is gewoon niet waarschijnlijk. Ik heb echter een defect PCM / TCM die is beschadigd door een kortsluiting in een afstandsensor gezien. Als u een storing vermoedt dat in de PCM / TCM zorg ervoor om te zoeken naar de oorzaak van de schade voor het installeren van een nieuwe om te voorkomen dat dezelfde schade aan.

    Zie ook zendbereik Sensor codes:. P2800, P2801, P2802 en P2804

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2803 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X