P2800 Transmission Range Sensor “B” Circuit (PRDL Input)

Home » OBD Codes » P2800-P2899 » P2800 Transmission Range Sensor “B” Circuit (PRDL Input)

P2800 Transmission Range Sensor “B” Circuit (PRDL Input)

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Transmission Range Sensor ” B ” Circuit Storing (PRDL input)

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain code, wat betekent dat het geldt voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen variabel van de auto.

De P2800 diagnostische (DTC) verwijst naar een schakelaar hetzij extern of intern voor de overdracht wiens functie het Motormanagementsysteem (PCM) signaal of Transmission control Module (TCM) om de versnelling schakelpositie – P, R, N en D posities (park, omgekeerde, neutraal en aandrijving). De back-up lichten, kunnen eveneens door het zendbereik Sensor (TRS) als het een externe component.

De code vertelt u dat de computer een storing in de & quot heeft erkend; B ” TRS sensor. De sensor is ofwel sturen van een foutief of helemaal geen signaal aan de computer identificeren van de versnellingspositie. De computer ontvangt signalen van de rijsnelheidssensor en de TRS.

Wanneer het voertuig rijdt en er tegenstrijdige signalen door de computer wordt ontvangen, zoals het TRS aangeeft dat het voertuig in park maar de snelheidssensor aangeeft dat het beweegt, de code P2800 is ingesteld.

Externe TRS mislukking is gebruikelijk als leeftijd en kilometerstand accumuleert. Het is blootgesteld aan het weer en de elementen, en net als bij elke printplaat de neiging om te roesten in de tijd. Het voordeel hiervan is dat ze zijn niet een dure reparatie en gemakkelijk te vervangen met weinig autoreparatie ervaring.

Voorbeeld van een externe zendbereik Sensor (TRS):
>
TRS afbeelding

Later modellen met het zendbereik sensor die zich in het kleplichaam zijn een ander balspel. De afstandsensor is gescheiden van de neutrale veiligheidsschakelaar en reverse back lichtschakelaar. Haar missie is hetzelfde, maar het is vervanging is nu uitgegroeid tot een meer ernstige zaak, zowel in moeilijkheden en kosten. De eenvoudigste methode voor het bepalen van welk type wordt gebruikt op uw voertuig op te zoeken het deel op de lokale auto-onderdelen website. Als het niet wordt vermeld dat het intern.

Symptomen

De symptomen van een P2800 DTC kunnen zijn:

  • storingsindicatielampje (MIL) belichting met P2800 DTC-code set
  • de back-up lichten kan mislukken om de functie
  • het kan nodig zijn om de versnellingshendel op en neer bewegen iets in voor een beter contact met de starter te bedienen mogelijk te maken en start de motor
  • het kan onmogelijk zijn om de starter
  • in sommige gevallen, de motor kan alleen worden gestart in neutraal
  • kan starten in elke versnelling
  • Irregular shift RPM
  • Daling in het brandstofverbruik
  • De transmissie kan een vertraagde betrokkenheid
  • Toyota voertuigen om vrachtwagens te omvatten kunnen foutieve meetresultaten tonen
  • Mogelijke oorzaken

    De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:

  • TRS ” B ” los en mal gecorrigeerde
  • Transmission afstandsensor ” B ” defect
  • Bad aansluiting aan de uitwendige TRS ” B “, ofwel los, verroest of verbogen
  • kortgesloten bedrading op de externe sensor als gevolg van wrijving met de transmissie binding
  • Verstopping in het inwendige kleplichaam TRS poort of defecte sensor
  • Diagnosestappen & Mogelijke oplossingen

    Het vervangen van een interne TRS vereist het gebruik van een Tech II voor de diagnose, gevolgd door het aftappen van de transmissie en het verwijderen van de pan. De sensor bevindt zich in de bodem van het kleplichaam, die verantwoordelijk is voor alle functies van de transmissie. De sensor is ondergedompeld in hydraulische vloeistof continu waarbij problemen veroorzaakt. Vaak hydraulische gering is of O-ring afdichting is het probleem geïnitieerd.

    In elk geval is een ingewikkeld proces beter aan een transmissie specialist.

    Vervanging externe zend- afstandsensoren:

  • blokkeren de wielen en de parkeerrem
  • Plaats ontkoppelde motor
  • Zoek de transmissie shift verbinding. Aan voorwielaandrijving wordt deze aan de bovenkant van de transmissie. Achterbumper wielaandrijving zal op de bestuurderszijde
  • Haal de stekker uit het TRS sensor en inspecteren voet. Zoeken gecorrodeerd, verbogen of weggeconcurreerd (ontbrekende) kunnen in de sensor. Controleer de connector op het harnas voor hetzelfde ding, maar in dit geval zijn er vrouwelijke uiteinden die moeten worden getroffen. De kabelbundelstekker kunnen afzonderlijk worden vervangen als het niet kan worden opgeslagen reinigen of rechttrekken van de vrouwelijke verbindingen. Plaats een kleine hoeveelheid van de diëlektrische vet in het connector voordat opnieuw aan te sluiten
  • Kijk naar het kabelboom locatie en zorg ervoor dat het niet te wrijven op de shift verbinding. Controleer op gebroken of kortgesloten draden doen om het gebrek aan isolatie
  • Controleer de sensor op losheid. Als het los, plaats de parkeerrem en ontkoppelde motor. Draai de sleutel op en draai het TRS tot het terug branden. Op dit moment zet de twee bouten op het TRS. Als de auto is een Toyota, moet u de TRS tot een 5 mm boorkop past in het gat in het geval het draaien voor het aandraaien van het naar beneden
  • Verwijder de moer met behoud van de versnellingspook en til de hendel off
  • Trek de stekker van de sensor
  • Verwijder beide bouten waarmee de sensor om de transmissie. Tenzij u wilt praktijk magie en zet dit tien minuten durende taak in enkele uren, niet de twee bouten vallen in niemandsland
  • Til de sensor uit de transmissie
  • Kijk naar de nieuwe sensor en zorg ervoor dat de maatstreepjes op de as en de zaak, waar het gemarkeerde ” neutraal ” in elkaars verlengde
  • Inbouw sensor via schakelhefboom as en installeren en draai de twee bouten
  • Sluit de elektrische connector
  • Installeer de schakelhefboom en draai de moer
  • Extra. Opmerking: de externe TR sensor die op sommige Fords kan worden verwezen naar een MLPS of handmatige hendel positiesensor

    Zie ook Transmission Range sensor codes :. P2801, P2802, P2803 en P2804

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2800 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2800 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2800 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2800

    X