P2769 koppelomvormerkoppeling Circuit Low

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2769 koppelomvormerkoppeling Circuit Low

P2769 koppelomvormerkoppeling Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

koppelomvormerkoppeling Circuit Low

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke OBD-II powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van het model.

Wat betekent dat?

moderne voertuigen met een automatische transmissie / transaxels gebruik koppelomvormer tussen motor en transmissie naar het motorkoppel te voeren en de achterwielen.

de motor en transmissie daadwerkelijk verbonden via een vloeistofkoppeling mechanisme binnenin de koppelomvormer dat is wat vermenigvuldigt het koppel tot de snelheden gelijk en een ” stall ” snelheid waarbij het verschil in werkelijke motortoerental en de ingaande toerental is ongeveer 90% efficiënt. Koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïdes bevel van de aandrijflijn besturingsmodule / motor (PCM / ECM) of Transmissieregelmodule (TCM) aan directe hydraulische vloeistof en trek de koppelomvormer aan een vaste koppeling en verhogen-efficiëntie.

de transmissie regeleenheid heeft een fout met de schakeling die werkt de koppelomvormerkoppeling solenoïde gedetecteerd. We zullen rekening houden met de TCM de controller in het belang van dit artikel, maar het kan worden gecontroleerd door de PCM / ECM, raadpleeg de fabrikant elektrische schema’s om te bepalen welk systeem wordt gebruikt

. Opmerking: Deze code is vergelijkbaar met codes P0740, P0741, P0742, P0743, P0744 en P2770.

a P2769 codemiddelen de PCM heeft ontdekt dat de TCC elektrische schakeling maakt een lage toestand. Er kunnen andere diagnostische foutcodes in verband met de transmissie regeleenheid die alleen kan worden benaderd met behulp van een geavanceerde scan tool. Als er extra transmissieverwante DTC verschijnen in aanvulling op de P2769, een elektrische storing is waarschijnlijk

Symptomen

De symptomen van een P2769 foutcode kunnen zijn:.

  • storingsindicatielampje (MIL) brandt (aka Check engine Light)
  • Minimale afname in de brandstof economie, zal dit geen invloed op de motorprestaties
  • mogelijke oorzaken

    Oorzaken van deze DTC kunnen zijn:

  • Bedrading transmissie beschadigd, losse verbinding open of kortgesloten circuit
  • koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde
  • Transmissieregelmodule (TCM)
  • Diagnosestappen voor P2769 DTC

    bedrading – transmissie bedrading beschadiging of losse verbindingen. Met een fabriek bedradingsschema een geschikte voedingsbron en de verbindingspunten tussen ketens te lokaliseren. De transmissie kan worden aangedreven door een zekering of relais, en veroorzaakt door de TCM. Koppel de transmissie harnas aan de transmissiezijde connector, stroombron en TCM. Controleer op doorverbinding binnen het transmissiebereik interne bedrading door het plaatsen van de juiste + en – pinnen voor koppelomvormerkoppeling solenoïde

    Met behulp van een digitale volt ohmmeter (DVOM), ingesteld op ohmschaal, controleren op resistentie. de schakeling met de positieve en negatieve geleiders op de betreffende pinnen. Als de weerstand zeer hoog of te beperken (OL), vermoedt een fout met de interne harnas of TCC solenoïde – verwijderen van de transmissieolie pan nodig verder diagnose van het TCC solenoïde zijn.

    Test de bedrading tussen de TCM en de kabelboom connector aan het transmissiehuis met de DVOM ingesteld op ohm. Controleer de kortsluiting met massa in door de negatieve leiding van de DVOM een bekende goede grond moet weerstand zeer hoog of te beperken (OL) zijn.

    koppelomvormerkoppeling (TCC) solenoïde – weerstand binnen de TCC solenoïde en interne transmissiebedrading het transmissiehuis na verwijdering van de transmissie harnas (indien voorzien sommige merken / modellen gebruiken een TCM direct met bouten aan het transmissiehuis). Sommige merken / modellen gebruiken een transmissie kabelboom de TCC spoel en interne harnas als een enkele eenheid. De DVOM moet worden ingesteld op ohmschaal de positieve en negatieve leiding lood op de pinnen van de TCC kracht en stuurschakeling. Weerstand moet binnen specificaties van de fabrikant, als het erg hoog of te beperken (OL), verwijder de transmissieolie pan aan de solenoïde binnen het transmissiebereik indien mogelijk inspecteren. Controleer op spanning de stroom circuit aan de TCC solenoïde of de kabelboom connector bij TCM met DVOM ingesteld op volt schaal positieve draad aan de draad getest en negatief bekende goede grond met voertuigen sleutel op / motor afgezet, moet accuspanning aanwezig

    Transmissieregelmodule (TCM) -. Aangezien koppelomvormerkoppeling alleen gedurende bepaalde rijomstandigheden wordt geactiveerd, zal het nodig zijn de monitoren TCM met een geavanceerde scan tool om te bepalen of de TCM wordt commandant van de TCC solenoïde en wat de werkelijke feedback te lezen is op de TCM. De TCC solenoïde wordt gewoonlijk geregeld door een werkcyclus te nemen comfortabeler koppelomvormer cluch aangrijping.

    Om te testen of de TCM daadwerkelijk verzenden van het signaal, een grafische multimeter ingesteld op werkcyclus of een digitale opslagoscilloscoop nodig zal zijn als goed. De positieve draad wordt gesondeerd in de bedrading in de TCM en de negatieve draad op een bekende goede grond gestoken. De duty cycle shold hetzelfde is als het commando van de TCM in de geavanceerde scanner te lezen zijn. Als de cyclus blijft op 0% of 100% of intermitterend, hercontrole verbindingen en als bedrading / solenoïde OK, de TCM kan schuld.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2769 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X