P2767 Input / turbinewielsensor “B” Circuit No Signal

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2767 Input / turbinewielsensor “B” Circuit No Signal

P2767 Input / turbinewielsensor “B” Circuit No Signal

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Input / turbinewielsensor ” B ” Circuit No Signal

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Honda , Mazda, Mercedes, VW, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Wanneer ik over een foutcode P2767 is omdat de aandrijflijn (PCM) geen uitgangsspanning van het racecircuit heeft ontdekt de ingang (of turbine) toerentalsensor die is gegeven de aanduiding ” B “. Turbine-ingang en snelheidssensoren zijn vrijwel identiek in ontwerp, en dienen hetzelfde doel, maar fabrikanten variaties in termen te beschrijven.

De invoer / turbinewielsensor typisch een 3-draads, elektromagnetische sensor die wordt gebruikt om de monitor de ingaande toerental (aangeduid door het PCM in omwentelingen per minuut of RPM). De sensor wordt gewoonlijk aangebracht met een schroef / bout of schroefdraad direct in het transmissiehuis. Het is normaal gepositioneerd nabij de achterzijde van het koppelingshuis (bij overbrengingsinvoeras)

speciaal ontworpen groeven (of een getande wiel reluctor) permanent bevestigd aan de transmissie main (of invoer) as. Zoals RPM worden overgebracht van de motor naar de transmissie de ingaande as (of reluctor wielen) draait en passeert in de nabijheid van het uiteinde van de sensor. De stalen as (of reluctor wiel) een elektronisch / elektromagnetisch circuit voltooit. Het circuit wordt onderbroken als de groeven (of gekerfd) gebieden langs de sensor en een elektronisch patroon wordt gevormd. Deze patroonvorming wordt door de PCM ontvangen een golfvorm die is geprogrammeerd om te interpreteren als de ingaande / turbinewielsensor.

Om de gewenste ingang RPM snelheid te bepalen, de ingaande / turbinewielsensor vergeleken met engine RPM snelheid, percentage van de belasting van de motor en de transmissie-uitgang snelheid. Een code P2767 wordt opgeslagen (en storing lamp kan worden verlicht) indien de werkelijke invoer / turbinewielsensor of systeem spanning, niet samenvalt met de gewenste invoer / turbinewielsensor of gespecificeerde voltage fabrikant.

Symptomen

De P2767 geeft een volledig verlies van spanning voor de invoer / turbinewielsensor. Symptomen van een P2767 code kunnen omvatten:

  • intermitterende of onregelmatige snelheidsmeter (odometer) bedrijf
  • onvermogen van de transmissie shift helemaal
  • uitgevallen snelheidsmeter en / of kilometerteller
  • Onregelmatige of agressieve transmissieschakelpunten
  • Een afname in brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken deze code reeks zijn:

  • Een defecte ingang snelheidssensor B
  • beschadigd, losse of kortgesloten bedrading en / of aansluitingen in het circuit
  • PCM falen of een PCM programmeerfout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    dienst Een handleiding van de fabrikant, een geavanceerde diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM ), en mogelijk een oscilloscoop zal nuttig zijn bij de diagnose van de P2767 code.

    Ervaren technici beginnen meestal de diagnose met een visuele inspectie van het systeem bedrading en connectoren. Kortgesloten of open circuits en / of connectoren moeten worden gerepareerd of vervangen voordat u verder gaat. Controleer de accu, kabels en kabeleinden. Ik zou dynamo testen op dit moment.

    Nu is het tijd om de scanner om de diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes. Opschrijven voor toekomstig gebruik en noteer de freeze frame data ook.

    Als er invoersensor en exit sensor codes aanwezig zijn, gebruikt de scanner datastroom om te bepalen welk circuit defect is. Om de meest nauwkeurige gegevens van de scanner te halen, het verkleinen van de datastroom alleen relevante informatie bevatten.

    Overmatige metaalafval op magnetische contacten van invoer en / of uitvoer snelheidssensoren veroorzaken sensor storingen. Bij het verwijderen van de sensor schoon overmatig vuil van magneetvlakken voor herinstallatie. Als sensoren worden verwijderd u ook willen onderbrekingen groeven en / of reluctor wielinkepingen inspecteren op beschadiging of slijtage.

    U kunt DVOM gebruiken om individuele voelerweerstand en spanning te testen. Volg de specificaties van de fabrikant (te vinden in de service manual of via Alle Data) en sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant vervangen.

    Het niet verbreken bijbehorende besturingen, voor de test weerstand of continuïteit (met de DVOM), kan leiden tot falen controller.

    Als een code P2767 is opgeslagen, en al het systeem circuits en sensoren zijn in goede staat en voldoen aan de specificaties van de fabrikant, vermoedt dat een defecte PCM of een PCM programmeerfout.

    Extra diagnostische Opmerkingen:

  • Als invoer en / of uitvoer snelheidssensoren van het transmissiehuis moet worden verwijderd voor waarschuwing. Hot transmissie vloeistof kan ontsnappen uit de opening en branden van uw huid
  • Overmatig metalen puin (aangetrokken door de elektromagnetische sensor) kan onregelmatig input / output snelheidssensor lezingen
  • veroorzaken Zorg ervoor dat montagevlakken / draadgaten vrij van afval en obstakels omdat sensor reluctor klaring kritisch.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2767 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2767 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2767 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2767

    X