P2766 Input / turbinewielsensor “B” Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2766 Input / turbinewielsensor “B” Circuit Range / performance

P2766 Input / turbinewielsensor “B” Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Input / turbinewielsensor ” B ” Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Honda, Mazda, Mercedes, VW, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Wanneer een diagnostische code P2766 wordt vertoond, is het gevolg van de aandrijflijn (PCM) het detecteren van een storing in het circuit van de aangeduid ingang (of turbine) toerentalsensor zogenaamde ” B “. Hoewel invoeren turbinewielsensor sensoren zijn vrijwel identiek in ontwerp, sommige fabrikanten kiest component terminologie variëren. De A is gewoonlijk gereserveerd voor OBD-II uitgeruste voertuigen die multiple input of turbinesnelheid sensoren.

De invoer / turbinewielsensor gewoonlijk een elektromagnetische, 3-draads sensor gebruikt voor het controleren transmissie ingaand toerental ( herkend door de PCM als omwentelingen per minuut of RPM). De sensor is geplaatst nabij de achterzijde van de koppelomvormer (bij overbrengingsinvoeras) en ofwel bevestigd met een schroef / bout of schroefdraad direct in het transmissiehuis.

Aan de transmissie main (of invoer) as, speciaal ontworpen groeven (of een getande wiel reluctor) aanwezig. De ingaande as (of reluctor wiel) passeert in de nabijheid van het uiteinde van de sensor; voltooiing van de elektromagnetische kring. Aangezien de groeven (of inkepingen) langs de sensor, het circuit is onderbroken en een elektronisch patroon wordt gevormd. Deze patroonvorming wordt door de PCM ontvangen als een golfvormpatroon die verder interpreteert als de ingaande / turbinewielsensor.

De ingaande / turbinewielsensor vergeleken met motortoerental snelheid, percentage motorbelasting en zendvermogen snelheid om het gewenste ingaande toerental RPM bepalen. Indien de werkelijke invoer / turbinewielsensor niet samenvalt met de gewenste invoer / turbinewielsensor, een code worden opgeslagen en storing lamp kan worden verlicht.

Symptomen & Ernst

In sommige gevallen zal de PCM ontkoppelde ‘slap in’ modus wanneer deze code wordt opgeslagen plaatsen. De transmissie zal ruw verschuiven in deze modus. Wanneer de uitzending begint te onregelmatig verschuiven wanneer u wordt voorgesteld met een P2766, moet het probleem worden aangepakt onmiddellijk

De symptomen van een P2766 code kunnen zijn:.

  • Snelheidsmeter en / of kilometerteller fluctuatie
  • Harde of onregelmatig transmissie verschuiven
  • Niet de transmissie shift helemaal
  • Slechte brandstofverbruik
  • Intermittent snelheidsmeter ( kilometerteller) bedrijf
  • de motor afslaan bij het stoppen van het voertuig
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • beschadigd, losse of verbrande bedrading en / of aansluitingen
  • Een defecte ingang snelheidssensor B
  • Een defecte uitgang snelheidsensor B
  • slecht functioneren transmissie koppelomvormer
  • PCM defect of PCM programmeerfout
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    een goed uitgangspunt is altijd te controleren op technische dienst bulletins (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een geavanceerde diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), service van een fabrikant manual, en eventueel een oscilloscoop zal nuttig zijn bij de diagnose van de P2766 code.

    ik zou waarschijnlijk beginnen mijn diagnose met een visuele inspectie van het systeem bedrading en connectoren. Disconnected, gecorrodeerd, verbrand of kortgesloten bedrading en / of connectoren moeten worden gerepareerd of vervangen. Vergeet niet om de batterij te testen en inspecteren de accu kabels en kabeleinden. Test dynamo ook.

    Ik maak er een gewoonte van om de scanner om de diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en schrijf ze op voor toekomstig gebruik. Ik ook een notitie van de freeze frame data.

    Als invoersensor en exit sensor codes aanwezig zijn, gebruikt de scanner datastroom om te bepalen welk circuit in gebreke. Voor nauwkeurigere gegevens, het verkleinen van de datastroom alleen relevante informatie bevatten.

    Controleer op overmatige metaalafval op magnetische oppervlakken van invoer en / of uitvoer snelheidssensoren. Voor de beste resultaten verwijdert overmatig vuil vóór herinstallatie. Als sensoren worden verwijderd, inspecteren onderbrekingen groeven en / of reluctor wielinkepingen, en.

    Gebruik DVOM te testen individuele sensoren volgende specificaties van de fabrikant (in de servicehandleiding of via All Data). Sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant moeten worden vervangen. Sommige fabrikanten raden vervanging van input en output snelheidssensoren als een set. Voordat u de weerstand en continuïteit met het DVOM, disconnect gerelateerde controllers. Doet u dit niet kan resulteren in een defecte controller.

    Verdachte een defecte PCM of een PCM programmeerfout als alle systeem circuits en sensoren zijn in goede staat en voldoen aan de specificaties van de fabrikant

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Onregelmatige invoer / uitgaand toerental sensorwaarden vaak bijgedragen aan overmatige metallische afval (aangetrokken door de elektromagnetische sensor)
  • Als invoer en / of uitgaande toerental sensoren moeten worden verwijderd uit het transmissiehuis, voor waarschuwing . Hete transmissievloeistof ontsnappen uit de opening
  • Sensor reluctor speling kritisch, controleer of montagevlakken / schroefgaten vrij van obstakels
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2766 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2766 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2766 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2766

    X