P2765 Input / turbinewielsensor “B” Circuit

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2765 Input / turbinewielsensor “B” Circuit

P2765 Input / turbinewielsensor “B” Circuit

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Input / turbinewielsensor ” A ” Circuit

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Honda, Mazda , Mercedes, VW, etc.).

Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.

Als ik een diagnostische foutcode P2765 hebben ondervonden, is het te wijten aan de aandrijflijn besturingsmodule geweest (PCM ) het detecteren van een storing van de schakeling voor de aangewezen ingang (of turbine) toerentalsensor zogenaamde ” B “. Turbine-ingang en snelheidssensoren zijn vrijwel identiek in ontwerp. Het verschil is in de eerste plaats met de beschrijvende terminologie. De A is gewoonlijk gereserveerd voor OBD-II uitgeruste voertuigen die multiple input of turbinesnelheid sensoren. Raadpleeg dienst de fabrikant gebruiksaanwijzing voor de locatie van de met A invoer / turbine sensor.

De invoer / turbinewielsensor gewoonlijk een elektromagnetische, 3-draads sensor gebruikt voor het controleren transmissie ingaand toerental (erkend door de PCM in omwentelingen per minuut of RPM). De sensor is geplaatst nabij de achterzijde van de koppelomvormer (bij overbrengingsinvoeras) en ofwel bevestigd met een schroef / bout of schroefdraad direct in het transmissiehuis.

Aan de transmissie main (of invoer) as, speciaal ontworpen groeven (of een getande wiel reluctor) aanwezig. De ingaande as (of reluctor wiel) passeert in de nabijheid van het uiteinde van de sensor; voltooiing van de elektromagnetische kring. Aangezien de groeven (of inkepingen) langs de sensor, het circuit is onderbroken en een elektronisch patroon wordt gevormd. Deze patroonvorming wordt door de PCM ontvangen als een golfvormpatroon die verder interpreteert als de ingaande / turbinewielsensor.

De ingaande / turbinewielsensor vergeleken met motortoerental snelheid, percentage motorbelasting, transmissie uitgangssnelheid en voertuigsnelheid het gewenste ingaande toerental RPM bepalen. Indien de werkelijke invoer / turbinewielsensor niet samenvalt met de gewenste invoer / turbinewielsensor, een code worden opgeslagen en storing lamp kan worden verlicht.

Symptomen & Ernst

In sommige gevallen, deze code wordt opgeslagen zal de PCM vragen om de transmissie te plaatsen ‘slap in modus. In deze modus wordt de transmissie hard verschuiven. Als u worden met een P2765 en de transmissie begint te onregelmatig verschuiven, moet het probleem worden aangepakt zo snel mogelijk

De symptomen van een P2765 code kunnen zijn:.

  • ruwe of onregelmatige transmissieschakelpunten
  • Niet de transmissie shift
  • verminderde brandstofverbruik
  • Snelheidsmeter (odometer) fluctuatie
  • Gebrek aan snelheidsmeter (kilometerteller) bedrijf
  • In sommige gevallen, als het tot stilstand komen van de motor afslaan
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Defecte ingang snelheidssensor B
  • Defecte uitgang snelheidsensor B
  • Beschadigde, versleten of gebroken reluctor ring of schacht
  • Bad transmissie koppelomvormer
  • Loose, verbrand of anderszins beschadigd bedrading en / of aansluitingen
  • PCM defect of programmeren fout
  • Diagnostic and Repair Procedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw pa rticular voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Een geschikte diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een systeem bedrading diagram, en eventueel een oscilloscoop zal bij het vaststellen van de P2765 code.

    Ervaren technici beginnen doorgaans met een visuele inspectie systeem bedrading en aansluitingen. Repareren of vervangen losgekoppeld, verroest, verbrand of kortgesloten onderdelen als dat nodig is. Test de accu en controleer de accu kabels en kabeleinden. Verwijder corrosie en borgen van de batterij terminals, zoals vereist.

    Sluit de scanner aan op de diagnose-poort en op te halen alle opgeslagen codes. Noteer al opgeslagen codes voor toekomstig gebruik. Ik merk ook op freeze frame data, indien beschikbaar.

    Als zowel invoersensor en exit sensor codes aanwezig zijn, gebruikt de scanner datastroom om te bepalen welk circuit defect is. Smal de gegevensstroom slechts gerelateerde gegevens meer responsieve gegevenssignaal bezorgen.

    Bij het verwijderen van sensoren, controle overmatige metaalafval op magnetische contacten. Verwijder overmatig vuil voor herinstallatie. Als sensoren worden verwijderd, inspecteren onderbrekingen groeven en / of reluctor wielinkepingen. Test afzonderlijke sensoren met behulp van de DVOM en volgende specificaties van de fabrikant (te vinden in de service manual of via All Data). Vervang de sensoren die niet voldoen aan de specificaties.

    Disconnect gerelateerde controllers voordat u de weerstand en continuïteit met het DVOM. Doet u dit niet doet, kan controller schade veroorzaken. Test systeem circuits voor kortsluiting of een open bedrading. Repareren of vervangen defecte circuits. Als al het systeem circuits en sensoren zijn in orde, vermoedt dat een defecte PCM of een PCM programmeerfout

    Aanvullende diagnostische informatie:.

  • Overmatig metalen puin (aangetrokken tot het elektromagnetische sensor) is bekend veroorzaken foutieve invoer / uitgaand toerental sensorwaarden
  • Wees voorzichtig bij het verwijderen van sensoren uit het transmissiehuis omdat transmissievloeistof ontsnappen uit de opening
  • sensor reluctor klaring is van cruciaal belang voor sommige toepassingen; Zorg ervoor dat de montage oppervlakken / schroefgaten zijn vrij van obstakels
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2765 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2765 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2765 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2765

    X