P2765 Input / turbinewielsensor “B” Circuit
OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Input / turbinewielsensor ” A ” Circuit
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Honda, Mazda , Mercedes, VW, etc.).
Hoewel generieke, de specifieke reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van merk / model.
Als ik een diagnostische foutcode P2765 hebben ondervonden, is het te wijten aan de aandrijflijn besturingsmodule geweest (PCM ) het detecteren van een storing van de schakeling voor de aangewezen ingang (of turbine) toerentalsensor zogenaamde ” B “. Turbine-ingang en snelheidssensoren zijn vrijwel identiek in ontwerp. Het verschil is in de eerste plaats met de beschrijvende terminologie. De A is gewoonlijk gereserveerd voor OBD-II uitgeruste voertuigen die multiple input of turbinesnelheid sensoren. Raadpleeg dienst de fabrikant gebruiksaanwijzing voor de locatie van de met A invoer / turbine sensor.
De invoer / turbinewielsensor gewoonlijk een elektromagnetische, 3-draads sensor gebruikt voor het controleren transmissie ingaand toerental (erkend door de PCM in omwentelingen per minuut of RPM). De sensor is geplaatst nabij de achterzijde van de koppelomvormer (bij overbrengingsinvoeras) en ofwel bevestigd met een schroef / bout of schroefdraad direct in het transmissiehuis.
Aan de transmissie main (of invoer) as, speciaal ontworpen groeven (of een getande wiel reluctor) aanwezig. De ingaande as (of reluctor wiel) passeert in de nabijheid van het uiteinde van de sensor; voltooiing van de elektromagnetische kring. Aangezien de groeven (of inkepingen) langs de sensor, het circuit is onderbroken en een elektronisch patroon wordt gevormd. Deze patroonvorming wordt door de PCM ontvangen als een golfvormpatroon die verder interpreteert als de ingaande / turbinewielsensor.
De ingaande / turbinewielsensor vergeleken met motortoerental snelheid, percentage motorbelasting, transmissie uitgangssnelheid en voertuigsnelheid het gewenste ingaande toerental RPM bepalen. Indien de werkelijke invoer / turbinewielsensor niet samenvalt met de gewenste invoer / turbinewielsensor, een code worden opgeslagen en storing lamp kan worden verlicht.
Symptomen & Ernst
In sommige gevallen, deze code wordt opgeslagen zal de PCM vragen om de transmissie te plaatsen ‘slap in modus. In deze modus wordt de transmissie hard verschuiven. Als u worden met een P2765 en de transmissie begint te onregelmatig verschuiven, moet het probleem worden aangepakt zo snel mogelijk
De symptomen van een P2765 code kunnen zijn:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:
Diagnostic and Repair Procedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw pa rticular voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Een geschikte diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een systeem bedrading diagram, en eventueel een oscilloscoop zal bij het vaststellen van de P2765 code.
Ervaren technici beginnen doorgaans met een visuele inspectie systeem bedrading en aansluitingen. Repareren of vervangen losgekoppeld, verroest, verbrand of kortgesloten onderdelen als dat nodig is. Test de accu en controleer de accu kabels en kabeleinden. Verwijder corrosie en borgen van de batterij terminals, zoals vereist.
Sluit de scanner aan op de diagnose-poort en op te halen alle opgeslagen codes. Noteer al opgeslagen codes voor toekomstig gebruik. Ik merk ook op freeze frame data, indien beschikbaar.
Als zowel invoersensor en exit sensor codes aanwezig zijn, gebruikt de scanner datastroom om te bepalen welk circuit defect is. Smal de gegevensstroom slechts gerelateerde gegevens meer responsieve gegevenssignaal bezorgen.
Bij het verwijderen van sensoren, controle overmatige metaalafval op magnetische contacten. Verwijder overmatig vuil voor herinstallatie. Als sensoren worden verwijderd, inspecteren onderbrekingen groeven en / of reluctor wielinkepingen. Test afzonderlijke sensoren met behulp van de DVOM en volgende specificaties van de fabrikant (te vinden in de service manual of via All Data). Vervang de sensoren die niet voldoen aan de specificaties.
Disconnect gerelateerde controllers voordat u de weerstand en continuïteit met het DVOM. Doet u dit niet doet, kan controller schade veroorzaken. Test systeem circuits voor kortsluiting of een open bedrading. Repareren of vervangen defecte circuits. Als al het systeem circuits en sensoren zijn in orde, vermoedt dat een defecte PCM of een PCM programmeerfout
Aanvullende diagnostische informatie:.
Hulp nodig?
Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2765 te vinden en de problemen op te lossen.