P2747 tussenas Speed ​​Sensor B Circuit No Signal

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2747 tussenas Speed ​​Sensor B Circuit No Signal

P2747 tussenas Speed ​​Sensor B Circuit No Signal

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

tussenas Speed ​​Sensor B Circuit No Signal

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische problemen (DTC) die typisch geldt voor OBD-II voertuigen met een automatische transmissie. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, Toyota, Chrysler, Ford, VW, Dodge, Jeep, Mercedes, Lexus, Chevrolet, enz.

Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar merk, model en aandrijflijn configuratie.

de tussenas, oftewel de tussenas helpt bij het verspreiden van rotatiekracht van de ingaande naar de uitgaande as in de transmissie. De snelheid van de tussenas, hangt af van welke versnelling u zich bevindt. In een handgeschakelde transmissie, de keuzehendel dicteert dit, dus is er geen noodzaak om de snelheid van de tussenas te bewaken.

Aan de andere kant, in een automatische transmissie, als je in ” D ” rijden, het tandwiel u in wordt bepaald door de TCM (Transmission Control Module) met meerdere sensoringangen die allemaal bijdragen aan het voertuig verschuiven soepel en efficiënt. Eén van de sensoren opgenomen hier de tussenas snelheidssensor. De TCM heeft deze specifieke ingang hulp bij het bepalen en aanpassen hydraulische drukken, schakelpunten en patronen. Ervaring in de diagnose van andere soorten van de snelheid sensoren (bijv: VSS (Rijsnelheidssensor), ESS (Engine Speed ​​Sensor), etc.). Zult u hierbij helpen als de meeste snelheid sensoren zijn vergelijkbaar in ontwerp

De ECM (motorregeleenheid) in samenhang met de TCM (Transmission control Module) kunnen P2747 en bijbehorende codes (P2745, P2746, P2748) activeert wanneer zij een storing in de tussenas snelheidssensor controleren of het is circuits. Soms wanneer de sensor uitvalt, de TCM gebruikt andere snelheidssensoren in de transmissie en bepaalt een ” file ” hydraulische druk om de automaat functionele houden maar dit kan sterk variëren tussen fabrikanten.

De code P2747 tussenas snelheidssensor B circuit geen signaal wordt ingesteld door de ECM (motorregeleenheid) en / of TCM (transmission control module) wanneer het / zij sporen een afwezige van de B snelheidssensor of het is keten. Verwijzen naar een voertuigspecifieke reparatiehandboek om te bepalen wat het ” B ” . Deel van het circuit bij uw specifieke toepassing

OPMERKING: Noteer alle codes die actief zijn in andere systemen als er meerdere lampjes branden (bijv. Traction control, ABS, VSC, etc).

Foto van een transmissiesnelheid sensor:

Wat is de ernst van deze DTC?

ik zou zeggen dat dit fout is matig ernstig. Zoals eerder vermeld, kan uw automatische transmissie nog te functioneren OK. Dat gezegd hebbende, het kan ook een indicatie zijn als één of meer grotere en meer dringende problemen. Diagnose van elke transmissie probleem zo snel mogelijk de beste strategie

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P2747 foutcode kunnen zijn:.?

  • Harde verschuiven
  • Talrijke instrumentenpaneel lampjes verlichte
  • Slechte driveability
  • Onregelmatige motortoerental
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P2747 motor code kan zijn:?

  • Defecte of beschadigde tussenas snelheidssensor
  • elektrische storing in de bedrading tussen de snelheidssensor en modules gebruikt
  • Internal ECM en / of TCM uitgave
  • verwante sensoren / solenoïden beschadigd of defect (bijv snelheidssensor van ingaande as, uitgaande as sensor , Schakelmagneetklep enz.)
  • Dirty of lage automatische transmissie vloeistof (ATF)
  • Wat zijn enkele stappen P2747 het oplossen van problemen?

    Basic Step # 1

    Als u deze code bent onderzoeken ik ga ervan uit dat je al de transmissie vloeistofniveau gecontroleerd. Zo niet, dan beginnen met deze. Zorg ervoor dat de vloeistof is schoon en voldoende gevuld. Zodra alles vloeistof-wise goed is, moet u de tussenas snelheidssensor te lokaliseren. Vaak zijn deze sensoren direct aan het transmissiehuis aangebracht.

    U kan zelfs in staat om de sensor onder de motorkap, deze kunnen verwijderen van een meer bestanddelen zoals het luchtfilter en doos, diversen haken, draden enz. om toegang te krijgen. Zorg ervoor dat de sensor en de bijbehorende connector zijn in goede staat en volledig aangesloten

    TIP:. Gebrand ruikende ATF (Automatic Transmission Fluid) is een teken dat de nieuwe vloeistof nodig is dus wees niet bang om een ​​volledige doen transportdienst met nieuwe filter, pakking en vocht.

    Basic Stap 2

    Een toegankelijke snelheidssensor moet worden verwijderd en schoongemaakt. Deze kosten eigenlijk niets en als je pick-up van de sensor te vinden te vuil eenmaal verwijderd te zijn, kunt u in staat om uw problemen weg te wassen, letterlijk. Gebruik remmenreiniger en een doek met een schone sensor pickup waarborgen. Vuil en / of krullen hier kan veranderen de sensoren lezingen dus zorg ervoor dat deze is duidelijk

    LET OP: Elk teken van het wrijven op de pick-up kan onvoldoende afstand tussen de reluctor ring en de pick-up aan te geven. Waarschijnlijk is de sensor defect zijn en is nu het raken van de ring. Als u de nieuwe sensor nog steeds niet de ring te verwijderen, zie procedures produceren voor het aanpassen van de opnemer / reluctor gap.

    Basic Stap 3

    Test de sensor en het circuit. Om de sensor zelf te testen, moet u uw multimeter en specifieke specificaties van de fabrikant verschillende elektrische waarden te gebruiken en meet tussen de sensoren pinnen. Een goede truc is om deze tests uit dezelfde draden maar op overeenkomstige ECM of TCM verbindingspennen doen. Hierdoor wordt de integriteit van de betrokken zijn alsook de sensor harnas controleren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2747 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2747 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2747 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2747

    X