P2741 Transmission Vloeistoftemperatuursensor “B” Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2741 Transmission Vloeistoftemperatuursensor “B” Circuit Range / performance

P2741 Transmission Vloeistoftemperatuursensor “B” Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Transmission Vloeistoftemperatuursensor B Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke aandrijflijn code, wat betekent dat van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen die een transmissievloeistof temperatuursensor hebben (jeep, Ford, Nissan, Toyota, Honda, Infiniti, Acura, Jaguar, Lexus, etc.). Hoewel algemeen kan de exacte reparatiestappen variabel merk / model.

De transmissievloeistof temperatuursensor (TFT) sensor een signaal dat wordt gebruikt door de aandrijflijn (PCM) met schakelpunten bepalen, leidingdruk en koppelomvormerkoppeling (TCC) controle. De sensor bevindt zich vaak in de transmissie oliecarter.

De TFT sensor ontvangt een referentiespanning (gewoonlijk 5 volt) vanaf het PCM. Zij het varieert de inwendige weerstand ten opzichte transmissievloeistof temperatuur terugkeer spanningssignaal naar de PCM. TFT sensoren zijn een soort negatieve temperatuurcoëfficiënt (NTC) thermistor. Dit betekent inwendige weerstand van de sensor is omgekeerd evenredig met de olietemperatuur. De TFT sensor signaalspanning daalt wanneer de transmissievloeistof temperatuur stijgt en vice versa.

Code P2741 wordt ingesteld wanneer de PCM een performance probleem met de transmissie vloeistof temperatuur & quot detecteert; B ” sensor. Raadpleeg een fabrikant specifieke dienst handleiding om te bepalen wat de ” B ” schakeling voor auto

Een voorbeeld van een transmissievloeistof temperatuursensor.

Zie trans vloeistoftemperatuursensor ” B ” circuit codes:

  • P2740 Transmission Vloeistoftemperatuursensor B Circuit Storing
  • P2742 Transmission Vloeistoftemperatuursensor B Circuit Low Input
  • P2743 Transmission Vloeistoftemperatuursensor B circuit hoge Input
  • P2744 Transmission Vloeistoftemperatuursensor B circuit Onderbroken
  • Code Ernst & Symptomen

    De ernst van deze code is matig tot ernstig. In sommige gevallen kan deze code een transmissie probleem aan te geven. Het is een goed idee om deze code te pakken zo snel mogelijk.

    De symptomen van een P2741 enginecode kunnen omvatten:

  • Verlicht motor-indicator
  • Onjuiste koppelomvormerkoppeling bedrijf
  • Harde of vertraagde verschuivingen
  • voertuig vast te zitten in slappe modus
  • Oorzaken

    de oorzaken voor deze problemen code kunnen zijn:

  • Defecte transmissievloeistof temperatuursensor
  • Verzendproblemen
  • bedradingsproblemen
  • Defecte PCM
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Begin met visuele inspectie van de transmissievloeistof temperatuursensor en de bijbehorende bedrading. Kijk voor losse verbindingen, beschadigde bedrading, etc. Als schade wordt gevonden, reparatie nodig, schakelt u de code en kijk of het rendement. Vervolgens zoeken we naar bulletins technische dienst (TSBs) met betrekking tot de kwestie. Als er niets wordt gevonden, moet u om vooruit te gaan stap voor stap diagnose van het systeem.

    De volgende is een algemene procedure, zoals het testen van deze code varieert tussen voertuigen. Om het systeem nauwkeurig te testen, wil je verwijzen naar de fabrikant diagnostische stroomschema.

    Doe enkele voorlopige circuit testen

    Met een scanner om de sensor data parameter transmissie temperatuur te bewaken. Koppel de TFT sensor; de scantool waarde moet dalen tot een zeer lage waarde. Vervolgens sluit een hulpdraad over de aansluitingen. Als de scan tool toont nu een zeer hoge temperatuur, de aansluitingen zijn geluid en de ECM kan de ingang herkennen. Dit betekent het probleem het meest overeenkomt met de sensor en geen circuit of PCM probleem.

    Test de sensor

    Haal de transmissievloeistof temperatuursensor connector. Vervolgens meet de weerstand tussen de twee sensorklemmen behulp van een digitale multimeter ingesteld op ohm. Start de motor en kijk naar de meter waarde; de waarden moeten geleidelijk opwaarts afnemen naarmate de motor opwarmt (controleer de motor temperatuurmeter op het dashboard te zorgen voor de motor op bedrijfstemperatuur). Als motortemperatuur stijgt maar TFT weerstand niet afneemt, het defect is en moet worden vervangen.

    Controleer de keten

    Controleer de referentiespanning zijde van het circuit: contact aan, een digitale multimeter ingesteld op volt te controleren op een 5 volt referentie van de PCM bij één van de twee transmissievloeistof temperatuursensor terminals. Indien geen referentiesignaal aanwezig is, sluit de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de referentiespanning pin op de TFT en de referentiespanning pin op de PCM. Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit.

    Als alles goed is tot op dit punt, zult u wilt controleren dat er 5-volt uit de PCM aan de referentiespanning terminal. Als er niet een 5-volt verzoek van het PCM, het PCM waarschijnlijk defect.

    Controleer op de belastingzijde van de schakeling

    Verbind de meter ingesteld op ohm (Contact uit) tussen de aardaansluiting aan de transmissievloeistof temperatuursensor en de aardklem op de PCM . Indien de tellerstanden buiten bereik (OL) er een onderbreking tussen PCM en de sensor die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd. Als de meter leest een numerieke waarde, is er continuïteit. Vervolgens controleren of de PCM een goede grond door het bevestigen van een meter leiden tot de PCM aardklem en de andere chassismassa. Nogmaals, als de meter leest van de limieten (OL) is er een open circuit tussen de PCM en de grond die moet worden gelokaliseerd en gerepareerd.

    Als alles in de controles circuit, kunnen er een probleem met de transmissie. Dit geldt vooral als de transmissievloeistof temperatuur codes kenmerken samen met andere transmissiecodes.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2741 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2741 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2741 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2741

    X