P2737 Pressure Control Solenoid “F” Controle Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P2700-P2799 » P2737 Pressure Control Solenoid “F” Controle Circuit Range / performance

P2737 Pressure Control Solenoid “F” Controle Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Pressure Control Solenoid F Controle Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Dit is een generieke transmissie storingscode (DTC) en geldt voor OBD-II voertuigen met een automatische versnellingsbak. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, GMC, Chevrolet, Honda, BMW, Saturn, Land Rover, Acura, Nissan, Saturnus, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.

In de meeste gevallen automatische transmissies zijn met minimaal drie drukregelinrichting elektromagneten bekend als elektromagnetische A, B en C. Nieuwere transmissies vaak meer versnellingen en solenoïden hebben, waardoor u solenoïden D, E, F, zijn etc. Diverse foutcodes verbonden met de ” F ” solenoïde besturingsschakeling en een aantal van de meest voorkomende zijn P2736, P2737, P2738 en P2739. Wanneer de P2737 OBD-II foutcode wordt ingesteld, is de Motormanagementsysteem (PCM) een probleem met de transmissie drukregeling gedetecteerde elektromagnetische ” F ” besturingsschakeling. De specifieke codeset is gebaseerd op de specifieke storing die wordt gedetecteerd door de PCM.

Automatische transmissie wordt gecontroleerd door bands en koppelingen die wisseltandwielen doordat fluïdumdruk op de juiste plaats op het juiste moment. Het doel van de transmissie drukregeling solenoïden om de druk van het fluïdum passen voor de automatische transmissie naar behoren functioneert en verschuiving soepel. De PCM bewaakt de druk binnen de solenoïden en stuurt fluïdum naar verschillende hydraulische circuits die de overbrengingsverhouding precies aanpassen zoals nodig

Code P2737 wordt door de PCM wanneer wordt gedetecteerd dat de ” F ” drukregeling solenoid besturingsschakeling buiten normale bereik voor optimale prestaties

Voorbeeld transmissie relais.

Wat is de ernst van deze DTC?

de ernst van deze code begint normaal als matig, maar het kan ontwikkelen tot een meer strenge niveau snel wanneer niet gecorrigeerd in een tijdige wijze. In omstandigheden die resulteren in de overdracht slaande in de versnelling permanente interne schade aanricht bij het maken van het probleem van een ernstige kwestie.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P2737 foutcode kunnen zijn:

  • Verhoogd brandstofverbruik
  • Check Engine Light geactiveerd
  • Aandrijftechniek oververhit
  • Aandrijftechniek slipt wanneer verschuiven
  • transmissie schakelt hard (slaande op gang)
  • Eventueel misfire-achtige symptomen
  • de transmissie is in slappe stand via de PCM put
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P2737 transmissie code kan zijn:?

  • Defecte drukregeling solenoid
  • Verontreinigde transmissievloeistof
  • openbare zendfilter
  • Defecte transportpomp
  • Defecte transmissie kleplichaam
  • Geblokkeerde hydraulische kanalen
  • gecorrodeerde of beschadigde connector
  • Defecte of beschadigde draden
  • Fau lty PCM
  • Wat zijn enkele stappen P2737 het oplossen van problemen?

    Voorafgaand aan het begin van het proces het oplossen van problemen voor storingen dient u het Technical Service Bulletins onderzoek (TSB’s) voor de specifieke voertuig per jaar, model en transmissie. In sommige situaties kan dit een veel tijd besparen op de lange termijn door te wijzen u in de juiste richting.

    Fluid & Bedrading Inspecties

    De eerste stap is om het fluïdum te controleren en onderzoeken van de toestand van het fluïdum op vervuiling. Voor het vervangen van de vloeistof, moet u (indien mogelijk) het voertuig te controleren records naar de laatste keer dat de filter en de vloeistof werd veranderd kunnen controleren.

    Een gedetailleerde visuele inspectie om de toestand van de bedrading voor de hand liggende gebreken te controleren is volgende. Controleer de aansluitingen en aansluitingen voor de veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit geldt ook voor alle bedrading en aansluitingen voor de transmissie drukregeling solenoïdes, de transportpomp en de PCM. Op basis van de specifieke configuratie kan de transportpomp elektrisch of mechanisch.

    Geavanceerde punten

    aandrijfbaar De geavanceerde stappen zeer worden altijd afzonderlijk voertuig en vereist de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Je moet altijd de specifieke gegevens het oplossen van problemen voor uw voertuig vóór te verkrijgen om verder te gaan met de geavanceerde stappen. Voltagevereisten variëren afhankelijk van het specifieke model van het voertuig. Vochtbehoefte druk kan ook variëren, afhankelijk van de transmissie ontwerp en de configuratie.

    Continuïteit Controles

    Tenzij anders aangegeven door de technische gegevens, moet de normale waarden voor de bedrading en aansluitingen zijn 0 ohm weerstand. Continuïteit controles moeten altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom van het circuit verwijderd om kortsluiting te voorkomen van het circuit en het creëren van meer schade. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van defecte bedrading die open is of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen.

    Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?

  • Het veranderen van de vloeistof en filter
  • defecte Magneetklep lijndruk
  • Reparatie of vervanging van een defecte transportpomp
  • Reparatie of vervanging van defecte transmissie kleplichaam
  • flush overdracht van schone passages
  • Cleaning corrosie van connectors
  • Repareer of vervang defecte bedrading
  • Flash of defecte PCM
  • Mogelijke verkeerde diagnose kunnen zijn:

  • ontstekingsfout uitgave
  • Aandrijftechniek pompdefect
  • Internal transmissie probleem
  • aandrijflijn probleem
  • Hopelijk is de informatie in dit artikel helpt u bij het corrigeren van het probleem met uw P2737 drukregeling solenoid ” F ” besturingsschakeling diagnostische code (s). Dit artikel is alleen voor informatieve doeleinden en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig krijgen altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2737 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2737 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2737 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2737

    X