P2629 O2 Sensor Pumping Huidige Trim Circuit / Open Bank 2 Sensor 1

Home » OBD Codes » P2600-P2699 » P2629 O2 Sensor Pumping Huidige Trim Circuit / Open Bank 2 Sensor 1

P2629 O2 Sensor Pumping Huidige Trim Circuit / Open Bank 2 Sensor 1

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

O2 Sensor Pumping Huidige Trim Circuit / Open Bank 2 Sensor 1

Wat betekent dat?

Deze generieke powertrain diagnostische foutcode (DTC) normaliter van toepassing op alle OBD-II uitgeruste voertuigen, inclusief maar niet beperkt tot voertuigen van Ford, Kia, Hyundai, Mini, Audi, VW, Mercedes, BMW, etc.

P2629 OBDII moeite code wordt geassocieerd met de O2 Sensor Pumping Huidige Trim Circuit. Wanneer de Motormanagementsysteem (PCM) een storing in de O2 sensor pompstroom Trim Schakeling het nummer een zogenaamde stroomopwaartse sensor kunnen zes verschillende codes worden ingesteld.

Deze codes worden P2626, P2627, P2628, P2629, P2630 en P2631 op basis van de specifieke signaal dat waarschuwt de PCM aan de code in te stellen en te verlichten de Check Engine Light.

Code P2629 wordt door de PCM ingesteld wanneer de O2 Sensor Pumping Huidige Trim Circuit voor Bank 2 Sensor 1 is open. Bank 2 is de bank van de motor die niet cilinder bevat # 1.

Wat kost een O2 sensor doen?

Het doel van een O2-sensor is om te controleren hoeveel onverbrande zuurstof is in de uitlaat als het de motor verlaat. De PCM gebruikt de signalen van de sensoren O2 het zuurstofgehalte in het uitlaatgas te bepalen.

Deze metingen worden gebruikt om het brandstofmengsel regelen. De PCM het brandstofmengsel aan te passen wanneer de motor brandt rijke (minder zuurstof) of mager (meer zuurstof). Alle OBDII voertuigen bevatten ten minste twee O2 sensoren, één voor de katalysator (upstream) en achter (downstream).

Een onafhankelijke dubbele uitlaat configuratie bevatten vier O2 sensors. Dit P2629 is geassocieerd met de stroomopwaartse sensoren voor de katalysator (sensor # 1)

Code Ernst & Symptomen

De ernst van deze code is matig, maar zal vorderen indien niet tijdig gecorrigeerd. Symptomen van een P2629 foutcode kunnen zijn:

  • Slechte prestaties die gespeeld wordt
  • De motor zal mager
  • Laat de motor loopt rijke
  • Check Engine Light verlichte
  • De rook van uitlaat
  • Verhoogd brandstofverbruik
  • voorkomende oorzaken van een P2629 Code

    Mogelijke oorzaken van deze code kunnen omvatten:

  • Defecte O2 Sensor
  • koolstofopbouw op O2 Sensor
  • gesprongen zekering (indien van toepassing)
  • Brandstofdruk te hoog
  • Brandstofdruk te laag
  • Vacuum lek op de motor
  • Overmatig uitlaat lek
  • Corroded of beschadigde aansluiting
  • defecte of beschadigde bedrading
  • Defecte PCM
  • P2629 en Reparatie Procedures

    controleren op TSBs

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een veel tijd besparen op de lange termijn door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om de O2-sensor te vinden voor de katalysator. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is de connector voor beveiligingssleutels, corrosie en beschadigd kunnen controleren. Met de motor draait, moet de visuele inspectie onder meer het identificeren van mogelijke uitlaat lekken. Op basis van het brandstofverbruik en de werking van de motor brandstofdruk tests kunnen worden aanbevolen. U moet de specifieke technische gegevens raadplegen om deze eis te bepalen.

    Geavanceerd Steps

    De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. Voltagevereisten zal zeer basis van het specifieke model- en motor van de auto.

    Spanningcontroles

    Wanneer het brandstofmengsel wordt gebalanceerd ongeveer 14,7-1 die normaal voor de meeste motoren optimaal presteert, zal de sensor gelezen ongeveer 0,45 volt. Een zuurstofsensor zal genereren doorgaans tot ongeveer 0,9 volt wanneer het brandstofmengsel rijk en er onverbrande zuurstof in de uitlaatgassen. Als het mengsel droog, zal de sensor uitgangsspanning beneden dalen tot ongeveer 0,1 volt.

    Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de installatie te controleren . Continuïteit tests moeten altijd worden uitgevoerd met de kracht verwijderd van het circuit en de normale waarden moet 0 ohm weerstand, tenzij anders aangegeven door de technische gegevens. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van verkeerde bedrading geopend of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen.

    Common Reparaties

  • Het vervangen of reinigen van de O2 Sensor
  • gesprongen zekering (indien van toepassing)
  • Fuel drukinstelling
  • Herstellen motor vacuümlekken
  • Reparatie uitlaat lekkage vervangen
  • Cleaning corrosie connectors
  • repareren of vervangen van bedrading
  • Flashing of vervangen PCM
  • Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting van het probleem met uw O2 Sensor Pumping Huidige Trim Circuit corrigeren. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2629 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X