P2610 ECM / PCM Interne Motor Timer Prestatie

Home » OBD Codes » P2600-P2699 » P2610 ECM / PCM Interne Motor Timer Prestatie

P2610 ECM / PCM Interne Motor Timer Prestatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

ECM / PCM Interne Motor uit Timer prestaties

Wat betekent dat?

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen (Ford, GMC, Chevrolet, Subaru, Hyundai, Dodge, Toyota, etc.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.

Als ik geconfronteerd met een opgeslagen code P2610, vertelt me ​​dat een storing is opgetreden in de motorregeleenheid (ECM) of aandrijflijn control module (PCM), betreffende een onvermogen om te bepalen of de motor is afsluitklep; en meer bepaald hoe lang de motor is uitgeschakeld.

De algemene besturing, of het nu een ECM of PCM is aangeduid, gebruikt ingangssignalen van de motor te bepalen of de motor rennen. Onder de motorregeling indicatoren om dit te bereiken zijn motortoerental (krukaspositiesensor), brandstofdruksensor en primaire ontstekingssysteem spanning. Als de ECM / PCM nalaat een signaal te detecteren uit een van deze (of elk van een aantal andere) indicatoren aangeeft dat de motor is uitgeschakeld, bij inschakeling (alleen aanwezig wanneer de contactschakelaar wordt in de stand) spanning niet wordt gedetecteerd, kan het niet onderscheiden dat de motor is uitgeschakeld.

De ECM / PCM interne motor timer is essentieel voor het bewaken ontstekingscycli die bijdragen aan berekenen brandstoftoevoer en ontstekingstijdstip, alsmede versnellingsbakschakelmechanisme patronen. Als de ECM / PCM verzuimt de motor uitgeschakeld en beginnen met het bewaken van de tijd tussen de ontsteking cycli, zal een code P2610 worden opgeslagen en een storing controlelampje kan worden verlicht. Doorgaans zullen meerdere ontsteking cycli (met een falen) vereist zijn voor storing controlelampje verlichting

Symptomen &Severity

Omdat er zo veel onderliggende factoren afhangen van ECM / PCM interne motor uit timer prestaties moet deze code worden aangepakt met een zekere mate van urgentie.

De symptomen van een P2610 code kunnen zijn:

  • In eerste instantie zal er geen duidelijke symptomen waarschijnlijk verschijnen
  • Verminderde prestaties van de motor
  • Verminderd brandstofverbruik
  • Uiteindelijk kan de motor rijgedrag symptomen ook worden tentoongesteld
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • ECM / PCM programmeerfouten
  • Defecte ECM / PCM
  • open of kortgesloten draden of connectors
  • Defecte krukaspositiesensor (CPS) of kortgesloten CPS bedrading
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Om een ​​opgeslagen code P2610 diagnosticeren, zult u een diagnostische scanner nodig, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een betrouwbare informatie bron in het voertuig (zoals All data DIY).

    als er één of meerdere CPS-codes aanwezig zijn, diagnose en herstel van die voordat u een opgeslagen P2610 diagnosticeren .

    U zal goed worden geserveerd op de scanner om het voertuig diagnose-connector aan te sluiten op dit moment. Haal alle opgeslagen codes en freeze frame data en schrijft deze informatie naar beneden; kan het nuttig zijn, vooral als de P2610 blijkt een intermitterende code. Nu, schakelt de codes en proefrit het voertuig om te zien of de P2610 wordt gereset. Als het wordt gereset, sluit de scanner en de CPS en RPM data observeren met de datastroom display. Focus op CPS en RPM metingen met de sleutel op en de motor uit te schakelen (KOEO). Als de motor RPM lezingen iets anders dan 0 te geven, vermoedt dat er een defect CPS of kortgesloten CPS bedrading. Als CPS en RPM data normaal lijkt, ga verder met het diagnostisch proces.

    Met de DVOM om ontsteking te observeren spoel primaire spanning met het contactslot in de stand uit. Als bobine primaire spanning resten bovengenoemde vijf-volt vermoedt een korte bedrading (spanning) in dit systeem. Als de spanning op 0, doorgaan met uw diagnose.

    Met behulp van uw voertuig informatiebron, bepalen de precieze parameters die worden gebruikt door de ECM / PCM om aan te geven dat de motor is uitgeschakeld en een ontsteking cyclus is beëindigd. Zodra u deze bepaling heeft gemaakt, gebruik maken van de DVOM om alle individuele circuits te testen voor verwante componenten. Om ECM / PCM schade te voorkomen, koppelt alle bijbehorende controllers voor de test circuit weerstand met de DVOM. Reparatie of defecte circuits te vervangen als dat nodig is en test het systeem. Houd er rekening mee dat er geen reparatie succesvol kan worden verklaard totdat de ECM / PCM gaat bereidheid mode. Om dit te bereiken, verwijder dan de codes (na reparatie worden uitgevoerd) en rijdt het voertuig zoals gebruikelijk; als de PCM binnenkomt bereidheid modus, de reparatie was succesvol en als de code wordt gereset, was het niet.

    Als alle systeemcomponenten circuits zijn binnen de specificaties, vermoedt dat er een defect PCM of een PCM programmeerfout.

    Aanvullende diagnostische informatie:

  • het uitblijven van een code P2610 te pakken zou kunnen resulteren in katalysator schade (onder andere)
  • Ga er niet vanuit dat de PCM is in gebreke is gebleven, systeembedrading storingen komen vaak
  • Gebruik uw voertuig informatiebron voor technische dienst bulletins te passen en / of herinnert aan om de code / s en de symptomen in kwestie
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2610 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X