P2601 Koelmiddelpomp “A” Controle Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P2600-P2699 » P2601 Koelmiddelpomp “A” Controle Circuit Range / performance

P2601 Koelmiddelpomp “A” Controle Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Koelmiddelpomp ” A ” Controle Circuit Range Prestaties

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code normaliter van toepassing op alle OBDII motoren uitgerust met elektrische koelvloeistof pompen, maar verschijnt vaker in bepaalde hybride voertuigen door Ford, Honda, Nissan en Toyota.

De Koelmiddelpomp A (CP-A) staat meestal gemonteerd op de voorzijde van de motor, bovenop de motor in het wiel putjes of tegen het schot. De CP-A wordt door een elektrisch signaal van de Motormanagementsysteem (PCM).

De PCM ontvangt invoeren om te bepalen wanneer en hoe lang het moet de CP-A bedienen. Deze ingangen zijn spanningssignalen ontvangen van koelmiddeltemp, inlaatlucht temperatuur, motortoerental en airconditioningsysteem druksensoren. Zodra de PCM deze ingangen heeft ontvangen kan het signaal naar de CP-A te modificeren.

P2601 wordt doorgaans ingesteld door elektrische (CP-Schakeling) kwesties, maar kan worden veroorzaakt door mechanische problemen, zoals een mechanisch vast schoepenrad op de elektrisch aangedreven koelpomp. Zowel elektrische als mechanische problemen kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type CP-A en metaalgaas kleuren.

Related koelvloeistofpomp ” A ” circuit foutcodes:

  • P2600 Koelmiddelpomp ” A ” Controle Circuit Open
  • P2602 Koelmiddelpomp ” A ” Controle Circuit Low
  • P2603 Koelmiddelpomp ” A ” Controle Circuit Hoge
  • Symptomen & Ernst

    ernst is ernstig vanwege de impact op het koelsysteem. Omdat ofwel een elektrisch of mechanisch defect kan zijn, kan de PCM niet volledig compenseren. Gedeeltelijke compensatie meestal betekent dat de koelventilatoren werken de hele tijd (100% inschakelduur)

    De symptomen van een P2601 code kunnen zijn:.

  • Malfunction Indicator Light On
  • Oververhitting
  • A / C systeem niet goed functionerende
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • openen in het circuit voor de Koelmiddelpomp – waarschijnlijk
  • Kan Koelmiddelpomp – onwerkzaam (mechanisch of electrisch) – waarschijnlijk
  • Kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens naar de Koelmiddelpomp B (CP-A) van uw specifieke voertuig. Deze pomp is meestal gemonteerd op de voorzijde van de motor, bovenop de motor in het wiel putjes of tegen het schot. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Even laten drogen en breng de elektrische vet waar de terminals contact.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P2601 code rendement. Als dit niet het geval, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Voor deze specifieke code, dit is de meest voorkomende gebied van zorg, evenals de relais / verbindingen naar het relais, met een pompfalen seconde verwerkt.

    Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de pomp en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 2 draden in elke koelvloeistofpomp. Ten eerste, de stekker uit het harnas te gaan naar de waterpomp. Een digitale Volt ohmmeter (DVOM) verbindt een leiding van de meter met een aansluiting van de pomp. Sluit de resterende meter leiden naar de andere pomp terminal. Het mag niet geopend of kortgesloten zijn. Controleer de weerstand specificaties van uw specifieke voertuig. Als de pompmotor open of kortgesloten (oneindige weerstand of geen weerstand / 0 ohm), vervangt de koelvloeistofpomp.

    Als die test slaagt, met een DVOM, controleer dan of je 12V aan de koelvloeistof pomp voedingscircuit (rode draad aan de pomp voedingscircuit, zwarte leiden tot een goede grond). Met een scanner die de koelvloeistofpomp kan activeren, zet de waterpomp. Als er geen 12 volt naar de pomp, herstel van de bedrading van de PCM of doorgeven aan de pomp, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de koelvloeistof pomp. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de koelvloeistofpomp circuitaarde. Met behulp van de scan instrument om de koelvloeistof pomp in werking te stellen, te zien of de test gaat branden telkens wanneer de scanner bedient de pomp. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de pomp om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P2601 te krijgen, zou dit het meest waarschijnlijk wijzen op een mislukte koelmiddelpomp, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de koelvloeistof pomp was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Vergelijkbare Andere koelvloeistofpomp codes omvatten P261A, P261B, P261C en P261D.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2601 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2601 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2601 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2601

    X