P2557 Motorkoelvloeistof Level Sensor / Schakelaar Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P2500-P2599 » P2557 Motorkoelvloeistof Level Sensor / Schakelaar Circuit Range / performance

P2557 Motorkoelvloeistof Level Sensor / Schakelaar Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Motorkoelvloeistofpeil controleren Sensor / Schakelaar Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Audi, Ford, BMW, Lincoln, Chrysler, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

OBD -II foutcode P2557 en voorschriften P2556, P2558 en P2559 zijn geassocieerd met de koelvloeistof niveausensor en / of schakelcircuit.

de voertuigen zijn voorzien van een koelmiddel niveausensor of schakelaar. Typisch werkt met behulp van een vlotter van een soort, vergelijkbaar met wat je benzinemeter verzenden toepassingen unit. Als de koelvloeistof daalt tot beneden een bepaald niveau, dat de schakeling voltooid en vertelt de PCM (Motormanagementsysteem) deze code in te stellen.

Wanneer de PCM spanning of weerstand in de koelvloeistof niveausensor / switch circuit dat buiten verwachte bereik of prestaties parameters, zal de code P2557 set en de check engine of lage koelvloeistof / oververhitting licht kunnen worden verlicht zijn.

Wat is de ernst van deze DTC?

ernst van deze code is matig, want als het koelvloeistofniveau te laag is er potentieel voor de motor oververhit raken en veroorzaken grote schade.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code?

De symptomen van een P2557 foutcode kunnen zijn:

  • Koelsysteem waarschuwingslamp verlichte
  • ‘motor controleren licht verlichte
  • Wat zijn een aantal van de meest voorkomende oorzaken van th e code

    Oorzaken voor deze P2557 code kan zijn:?

  • Defecte koelvloeistof niveau sensor of schakelaar
  • defecte of beschadigde koelvloeistofpeil sensor / schakelaar bedrading
  • gecorrodeerde, beschadigd of losse connector
  • zekering of smeltveiligheden kunnen link (eventueel)
  • Defecte PCM
  • Wat zijn sommige P2557 stappen voor probleemoplossing?

    de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en de motor / transmissie configuratie. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.

    De tweede stap is om alle onderdelen in verband met de koelvloeistof niveau circuit en de uitstraling voor de hand liggende fysieke lokaliseren schade. Mogelijke locaties voor deze sensor of schakelaar kan omvatten het koelvloeistofreservoir of overflow fles of de radiator. Raadpleeg een voertuig specifieke reparatie handleiding om de locatie te bepalen in uw auto.

    Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de PCM. Verwezen naar de specifieke technische gegevens voor het voertuig om de configuratie van het oliepeil veiligheidscircuit controleren en of er een zekering of zekering-staat koppeling in het circuit is opgenomen.

    Geavanceerde punten

    de geavanceerde stappen worden specifieke zeer voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. In deze situatie kan een oliedrukmeter de probleemoplossing te vergemakkelijken.

    Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2557 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2557 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2557 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2557

    X