P2541 lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Low

Home » OBD Codes » P2500-P2599 » P2541 lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Low

P2541 lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Low

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code kunnen meestal van toepassing op alle OBDII motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Audi, Ford en VW voertuigen.

De brandstofdruksensor (FPS) wordt meestal direct aangebracht in de brandstofrail, dicht bij de injectoren en het inlaatspruitstuk. FOD zet het systeem brandstofdruk in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM).

De PCM ontvangt dit spanningssignaal en eventueel nog; Brandstoftemperatuursensor (FTS) al dan niet tot de FPS. De PCM kijkt naar de FOD sensorspanning de juiste hoeveelheid brandstof te injecteren in de motor bepalen. Deze code wordt ingesteld als deze ingangen blijven beneden een bepaald bedrag voor te lang. Het kijkt ook naar het spanningssignaal van de FOD sensor te bepalen of deze correct op begintoonaard On is. Deze code wordt over het algemeen door elektrische (brandstofdruksensor circuit) problemen.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type FPS / FTS sensor en metaalgaas kleuren.

Symptomen

De symptomen van een P2541 motor code kan zijn:

  • Malfunction Indicator Light On
  • Mogelijke geen start
  • Longer dan normaal crank maal
  • Aarzeling tijdens de versnelling
  • Daling in het brandstofverbruik
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code set zijn:

  • Korte aan grond in het signaalcircuit de FP sensor
  • Korte geaard macht circuit FP sensor – mogelijk
  • mislukt brandstofdruksensor – waarschijnlijk
  • Kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of er bulletins technische (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens de FOD sensor van uw specifieke voertuig. Deze sensor bevindt zich meestal direct geschroefd / Ingebouwd in brandstofrail, dicht bij de injectoren en het inlaatspruitstuk. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P2541 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P2541 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de FPS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de FP sensor. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting bij de FP sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter aan de vermogensaansluiting op kaderprogrammaniveau sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet ofwel 12 volt of 5 volt te lezen. Zo niet, herstel bedrading op het vermogen of aarddraad of vervangen PCM.

    Als de stand doorstaan, zullen we de signaaldraad testen. Waarbij het verbindingsorgaan nog los, beweegt de rode draad van de voltmeter van de stroomkabel terminal naar de signaaldraad terminal. De voltmeter luidt nu 5 volt. Zo niet, herstel van de signaaldraad of vervangen PCM.

    Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P2541 krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte FPS sensor, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de FOD sensor was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2541 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2541 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2541 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2541

    X