P2540 lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Range / performance

Home » OBD Codes » P2500-P2599 » P2540 lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Range / performance

P2540 lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Range / performance

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

lagedrukbrandstofsysteem Sensor Circuit Range / performance

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code kunnen meestal van toepassing op alle OBDII motoren uitgerust, maar verschijnt vaker in bepaalde Audi, Ford en VW voertuigen.

De brandstofdruksensor (FPS) wordt meestal direct aangebracht in de brandstofrail, dicht bij de injectoren en het inlaatspruitstuk. FOD zet het systeem brandstofdruk in een elektrisch signaal voor de Motormanagementsysteem (PCM).

De PCM ontvangt dit spanningssignaal en eventueel nog; Brandstoftemperatuursensor (FTS) al dan niet tot de FPS. De PCM kijkt naar de FOD sensorspanning de juiste hoeveelheid brandstof te injecteren in de motor bepalen. Deze code wordt ingesteld als deze ingang niet overeenkomt met de normale bedrijfsomstandigheden van de motor opgeslagen in het geheugen van de PCM’s.

Ook wordt gekeken naar de spanning signaal van de FOD sensor om te bepalen of het juist bij de eerste Key On Engine Uit is . Deze code kan zijn ingesteld door mechanische (gewoonlijk brandstofdruk / volume) of elektrische (brandstofdruksensor circuit) problemen.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type FPS / FTS sensor en draadkleuren .

Symptomen

De symptomen van een P2540 motor code kan zijn:

  • Malfunction Indicator Light On
  • Mogelijke geen start
  • langer dan normaal crank maal
  • Aarzeling tijdens de versnelling
  • Daling in het brandstofverbruik
  • Oorzaken

    Mogelijke oorzaken voor deze code reeks zijn:

  • Open in het signaalcircuit de FP sensor
  • Korte spanning in het signaalcircuit op de FP sensor
  • Korte aan grond in het signaalcircuit de FP sensor
  • openen macht of gemalen in FP sensor
  • kan FP sensor – mogelijk
  • mislukt PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren op technische dienst bulletin s (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens de FOD sensor van uw specifieke voertuig. Deze sensor bevindt zich meestal direct geschroefd / Ingebouwd in brandstofrail, dicht bij de injectoren en het inlaatspruitstuk. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P2540 code rendement. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P2540 code doet return, verzekeren dat u een goede brandstofdruk door het testen met een mechanische meter. Informeer bij de fabrikanten specs voor uw voertuig. Indien de brandstofdruk en het volume niet passeren Vervang de brandstofpomp, duidelijke codes en opnieuw testen. Als de P2540 nu weg is, dan is het probleem mechanisch was.

    Als de P2540 code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de FPS sensor en de bijbehorende circuits te testen. Met de Key Off, ontkoppel de elektrische connector aan de FP sensor. Sluit een digitale voltmeter zwarte draad op de aardaansluiting bij de FP sensor bedradingsonnectoren. Sluit de rode draad van de digitale voltmeter aan de vermogensaansluiting op kaderprogrammaniveau sensor bedradingsonnectoren. Turn Key On Motor uit. Controleer de specificaties van de fabrikant; voltmeter moet ofwel 12 volt of 5 volt te lezen. Zo niet, herstel open bedrading op het vermogen of aarddraad of vervangen PCM.

    Als de stand doorstaan, zullen we de signaaldraad testen. Waarbij het verbindingsorgaan nog los, beweegt de rode draad van de voltmeter van de stroomkabel terminal naar de signaaldraad terminal. De voltmeter luidt nu 5 volt. Zo niet, herstel het open op de signaaldraad of vervangen PCM.

    Als alle voorgaande tests hebben gepasseerd en je blijft een P2540 krijgen, zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte FPS sensor, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de FOD sensor was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2540 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X