P2517 A / C koudemiddeldruk Sensor “B” Circuit Low

Home » OBD Codes » P2500-P2599 » P2517 A / C koudemiddeldruk Sensor “B” Circuit Low

P2517 A / C koudemiddeldruk Sensor “B” Circuit Low

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

A / C koudemiddeldruk Sensor B Circuit Low

Wat betekent dat?

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot Chevrolet / Chevrolet, Ford, Volvo, Dodge, Hyundai, Opel, Honda, Nissan, Renault, Alfa Romeo, etc.

De airconditioning (A / C) koudemiddel druksensor helpt bij het ondersteunen van de HVAC (verwarming, ventilatie en airconditioning) systeem bij het regelen van de temperatuur in het voertuig volgens uw eisen.

De BCM (Body Control Module) of ECC (Elektronische klimaatregeling) Module bewaakt de sensor bepaald systeemdrukken zijn beurt kan aangrijpen / dienovereenkomstig uitgeschakelde compressor.

De A / C koelmiddeldruk sensor een druktransducer het koelmiddel systeemdruk elektrisch signaal om te bewaken door modules van het voertuig analoog omgezet. Doorgaans doet dit met behulp van 3 draden: 5 volt referentiedraad, signaaldraad en een aarddraad. De modules vergelijk waarden de signaaldraad aan de 5 volt referentie, en kan direct berekenen systeemdrukken met deze informatie.

De ECU (motorregeleenheid) verlicht de MIL (storingsindicatielampje) met P2517 en bijbehorende codes (P2515, P2516, P2517 en P2518) als er een fout detecteert in de a / C koelmiddel druksensor of het is circuits. Alvorens dit te doen elke vorm van diagnose en / of repareren van binnen het A / C, moet u ervoor zorgen dat u zich bewust van de vele risico’s die betrokken zijn bij het werken met onder druk koudemiddel zijn. De meeste tijden, kunt u dit type code diagnosticeren zonder het openen van het koelsysteem.

De code P2517 A / C koudemiddeldruk Sensor B Circuit Low wordt ingesteld wanneer een van de modules monitors een lage elektrische waarde binnen het A / koudemiddel druksensor B of het is keten. Een voorbeeld van een A / C koelmiddel druksensor:

Wat is de ernst van deze DTC?

Naar mijn mening zal elke HVAC-gerelateerde code van de ernst vrij laag zijn. In dit geval wordt onder druk gezet koelmiddel betrokken is, kan het meer een dringende kwestie zijn. Wie weet, een koelmiddel lekkage kan veroorzaken deze code, en lekkende koelvloeistof is zeker een risico, dus zorg ervoor dat je een aantal fundamentele koelmiddel kennis over veiligheid voordat u een soort van reparaties aan de A / C-systeem.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

de symptomen van een P2517 diagnostische code kunnen omvatten:?

  • Inaccurate temperaturen uit ventilator lucht
  • Limited HVAC gebruik
  • Fan luchttemperatuur onregelmatig / fluctuerende
  • A / C compressor aangrijpen indien nodig
  • HVAC systeem abnormaal actief
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P2517 transmissie code kan zijn:?

  • Defecte of beschadigde A / C koelmiddel druksensor
  • A / C koelmiddel druksensor lekken
  • Lage of onjuiste koelmiddel drukken / koudemiddelniveau
  • Beschadigde kabel (s) (open, korte tot +, kort – enz .)
  • beschadigde aansluiting
  • ECC (Electronic Climate control) of BCM (Body control M odule) uitgave
  • Slechte verbindingen
  • Wat zijn sommige P2517 diagnostische en stappen voor probleemoplossing?

    Voorafgaand aan het begin van het proces het oplossen van problemen voor storingen moet je onderzoek van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en transmissie. Deze stap kunt u tijd en geld te besparen tijdens diagnose en reparatie!

    Basic Step # 1

    Afhankelijk van wat gereedschappen / kennis die je toegang hebt, kunt u eenvoudig controleren of de A / C koudemiddel druksensoren werking. De 2 eenvoudige manieren om dit te doen is: 1. Afhankelijk van de mogelijkheden en beperkingen van uw OBD-reader / scanner, kan je in staat zijn om koelmiddel druk en andere gewenste waarden te controleren terwijl het systeem in werking is om de functionaliteit van de sensor te controleren. 2. Als u een A / C manometer set, kunt u de druk mechanisch te monitoren en te vergelijken druk met specifieke gewenste waarden van de fabrikant

    TIP:. Als je geen ervaring hebt met koelmiddel, zou ik niet raden duiken in druk testen dus zorg ervoor dat je niet in boven je hoofd hier, koelmiddel is een gevaar voor het milieu, zodat het niet iets te prutsen met.

    Basic Step # 2

    Test de A / C koelmiddel druksensor. Zoals reeds, meestal genoemd, deze sensor een 3-draads drukomvormer. Dat gezegd zijnde, het testen zal betrekken testen tussen de pennen en het opnemen van uw bevindingen. De gewenste waarden van deze test varieert een zinvolle hoeveelheid tussen fabrikanten, temperaturen, type sensor etc ,, dus zorg ervoor dat uw informatie juist is

    . OPMERKING: Zorg ervoor dat u gebruik maakt van de geschikte test pinnen samen met uw multimeter bij testen kunnen / aansluitingen. een beschadigde pin of aansluiting kan leiden tot toekomstige intermitterende hard- te vinden elektrische gremlins.

    Basic Stap # 3

    Controleer de bedrading. Soms deze sensoren worden gemonteerd op een A / C drukleiding of dichtbij een lijnverbinding zodat het harnas dienovereenkomstig worden gerouteerd. Ik heb persoonlijk gezien deze sensoren beschadigd door bewegende delen onder de kap omdat de lijn niet goed was beveiligd. Zorg ervoor dat de sensor ziet er goed fysiek en de lijn is voldoende bevestigd.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2517 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    "Foutcode definitief verwijderen, DTC Foutcode functie voor p2517 uitschakelen in het ECU"

    In het uiterste geval hebben we zelfs de mogelijkheid de specifieke DTC p2517 definitief te verwijderen en de functie van de specifieke foutcode in het ECU uit te schakelen. Alle andere foutcode functies blijven dan gewoon werkzaam ter bescherming van de motor. Dit is wat anders dan het wissen van een foutcode met een diagnose apparaat. Wij hebben de mogelijkheid de functie van de specifieke foutcode definitief te verwijderen waardoor deze ook nooit meer terug komt. Ook noodloop die onstaat op de specifieke foutcode kan zo in de meeste gevallen worden verholpen

    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.

    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    -klopsensoren,
    -distributie timing,
    -eerste lambda sensoren voor de catalysator,
    -versnellingsbak,
    -overboost, underboost

    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben.
    We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.

    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van p2517

    X