P2509 ECM / PCM vermogensingangssignaal Onderbroken

Home » OBD Codes » P2500-P2599 » P2509 ECM / PCM vermogensingangssignaal Onderbroken

P2509 ECM / PCM vermogensingangssignaal Onderbroken

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

ECM / PCM vermogensingangssignaal Onderbroken

Wat betekent dat?

Dit is een generieke powertrain code, bedraagt, dus voor alle merken ondersteunende OBD-II protocol. Echter, zullen specifieke probleemoplossingsstappen Afhankelijk van het voertuig.

De generieke foutcode P2509 vermogeningangssignaal intermitterende betrekking op een motor met een onderbroken elektrisch signaal naar de elektronische regelmodule (ECM) overigens ook bekend als PCM of Motormanagementsysteem.

het signaal is niet constant binnen met als contactsleutel uitgezet. Om welke reden dan ook de spanning van de accu’s ofwel laag, daalt omdat de stroom afvalwater of er een slechte verbinding.

Een kleine hoeveelheid van het parasitaire gelijkspel in het bereik van 30 mA of minder is normaal na de computer om te slapen zijn gegaan of een time-out. De ECM-geheugen en de radio-geheugen zijn verantwoordelijk voor dit, maar het is te verwaarlozen en zal prestaties van de batterij niet uit te voeren.

Deze code lijkt het meest voorkomende op Dodge & Ram diesel vrachtwagens. Technische dienst bulletins voor de Dodge / Ram Cummins dieselmotor ook concluderen dat een overbelasting of undercharge staat ook zal bijdragen tot de instelling van deze code en de bijbehorende symptomen.

Symptomen

De symptomen van een P2509 motorcode kan omvatten.

  • storingsindicatielampje (MIL) belichting met P2509 DTC set
  • Moeilijk te starten of niet
  • toerenteller kan schommelen tussen de 500 tot 700 omwentelingen per minuut bij stationair toerental koude
  • Controleer maten licht kan verlichten en voltmeter displays 11 volt of start minder
  • Truck roeie tijdens het rijden
  • aanvullende codes P2502 – laadsysteem fouten en P2503 – laadsysteem uitgang laag kan de code P2509
  • vergezellen

    Mogelijke oorzaken

    de oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:

  • falen Batterij
  • Slechte aansluiting bij de accu’s
  • Dynamo ofwel overladen of bijladen
  • grote spanningsval door mul of gecorrodeerde kabels
  • Elektrische koppeling ventilator kort naar massa
  • Slechte verbinding ECM
  • Lekkende diode
  • Accu + positieve kortgesloten naar aarde of andere circuits
  • Open of return aardschakeling
  • Diagn Ostić en Repair Procedures

    Speciale opmerking voor Dodge / Ram Cummins diesel eigenaars: Er is een technische dienst bulletin (TSB), nummer 18-001-07 die van toepassing kunnen zijn op uw 2006-ouder truck die zal het te repareren . De oplossing voor dat bulletin is om de PCM herprogrammeren. U kunt ook de ” check meters ” waarschuwingslampje en hebben een P2502 en / of P2503 DTC samen met deze.

    Test de batterijen voor lading. Met een voltmeter en plaats de probes aan beide terminals. Een volledig opgeladen batterij wordt weergegeven over 12,75 volt. Als de batterijen zijn lager dan 12 volt laad de accu’s voordat u doorgaat. Het heeft geen zin een lege batterij te controleren.

    Het controleren van de accuspanning met een digitale voltmeter:

    In het geval van dubbele accu’s, als er een batterij met name lager is dan de andere batterij, is het waarschijnlijk slecht. Ter verduidelijking, is de batterij bijna leeg is niet het nemen van een lading met dezelfde snelheid en waarschijnlijk heeft een slechte cel of twee. Als de doppen zijn afneembaar nemen ze af. Kijk naar het waterpeil in alle cellen. Indien één of meer lager zijn dan de naburige cellen de kansen cellen slecht.

    Met een hydrometer laat U alle cellen. Goede cellen 12.60 soortelijk gewicht hebben. Als alle cellen gelijk zijn maar laag zijn, wordt een lege batterij aangegeven. Indien één of meer lager zijn dan 12.60 de cellen kortgesloten en de batterij is slecht.

    Als een hydrometer niet beschikbaar is, gebruik dan een voltmeter over de aansluitingen van de volledig opgeladen accu’s. Poging om de motor te starten en noteer de spanning druppel op beide batterijen. Als de spanning onder 10,5 volt, de batterij is slecht. In 32-graden temperaturen dient de spanning niet minder dan 9,5 volt.

    Als de batterij (batterijen) een volledige lading niet zal nemen ze slecht zijn. Als ze slecht zijn onder een van de bovengenoemde omstandigheden vervang ze. Maar dat is niet het einde van het verhaal. Waarom zijn ze ontslagen of slecht is de volgende vraag te beantwoorden.

  • Controleer alle kabels op de batterijen op loszitten en corrosie. Als de batterijen nam een ​​lading is er ofwel een drain of een slechte kabel. Controleer de accupolen en volg de kabel tot het einde. Zorg ervoor dat ze goed vast zitten en de grond is veilig en schoon.
  • Kijk voor gebroken isolatie met blootgesteld en gecorrodeerde draden.
  • Start de motor en het gebruik van de voltmeter om de spanning te controleren op de accupolen. Indien de spanning lager is dan 13,5 of groter dan 15 volt de regelaar slecht in de alternator. Zet de motor af en vervang de alternator. Als de spanning was 13,5 of meer en minder dan 15 volt te gaan naar de volgende controle.
  • Controleer voor parasitaire drain. Deze test vereist een test licht en voltmeter. Verwijder de negatieve aansluiting van een van de batterijen. Zorg ervoor dat u alles uit te schakelen met inbegrip van het handschoenenkastje licht. De deuren moeten gesloten en geen circuits werken.
  • Wacht 15 minuten voor alle systemen om te gaan slapen. Plaats de voltmeter op versterkers en installeer een van de test licht sondes op de batterij negatief en de andere draad op de rode ampèremeter sonde.
  • Installeer de zwarte stroommeter sonde op een goede grond. Er moet minder dan 30-miliamps tekenen. Als het minder stoppen hier. Als de trek groter ontkoppel de elektrische koppeling ventilator 6-pins connector en of de trek vallen, als het vervangen koppeling ventilator. Zo niet sluit de connector en ontkoppel de tegengestelde negatieve accukabel.
  • Verwijder de rode accukabel los van de achterkant van de dynamo. Opnieuw controleren. Als de afvoer daalt, is een van de diodes lekken in de dynamo. Vervang de dynamo. Zo niet sluit de dynamo en de negatieve accukabel op de andere batterij.
  • Controleer de aansluitingen ECU veronderstelling dat alles is goed maar de batterijen zijn leeg raakt. Om de look ECU in de underhood fuse blok te controleren en verwijder de zekering aan de ECU en controleer opnieuw. Als de loting daalt de connectoren of computer ECU zelf is slecht. Als er geen tekenen waargenomen vervang de zekering. Verwijder de testlamp en volt / ampèremeter.
  • systematisch remove één zekering per keer en controleer de zekering terminals met de ampèremeter. Een circuit met overmatig trekken is het defecte schakeling of.
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p2509 te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X