OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
uitlaatgastemperatuur Out of Range Bank 1 Sensor 2
Wat betekent dat?
Dit is een generiek diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, VW Volkswagen, Audi, Porsche, Chevy, Nissan, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
OBD-II foutcode P2479 behoort bij de uitlaatgastemperatuur buiten bereik bank 1 sensor 2 circuit. Wanneer de motor regeleenheid (ECU) onjuiste signalen gedetecteerd in de uitlaatgastemperatuur circuit code P2479 wordt ingesteld en het motor licht brandt. Verwijst het voertuig met middelen om te bepalen wat de geschikte bank en de sensoren voor specifieke jaar / / model / motor combinatie.
Het doel van het uitlaatgas temperatuursensor om de temperatuur van de te bewaken uitlaatgassen en omzetten in een spanningssignaal dat aan de eCU wordt gestuurd. De ECU maakt gebruik van de ingang om de controle motor voorwaarden en de uitstoot effectief te verminderen. De ECU herkent deze spanningsschommelingen en reageert dienovereenkomstig aanpassen ontstekingstijdstip of lucht / brandstofmengsel aan de uitlaatgastemperatuur te verlagen en de katalysator te beschermen. Uitlaatgastemperatuur sensoren worden opgenomen in dieselmotoren, benzine brandende motoren, en zelfs turbomotoren. Deze werkwijze verbetert ook de prestaties en brandstofverbruik
Een normale EGT uitlaatgastemperatuursensor.
Wat is de ernst van deze DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van slechts een verlicht check engine licht op een voertuig dat begint en loopt naar een auto die niet zal kraam of start helemaal
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
de symptomen van een P2479 foutcode kan omvatten.?:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code?
oorzaken voor deze P2479 code kan omvatten :
Wat zijn enkele stappen P2479 het oplossen van problemen?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
De tweede stap is om alle componenten te lokaliseren binnen dit circuit en het uitvoeren van een grondige visuele inspectie om check de bijbehorende bedrading op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is de connectors controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. De uitlaatgastemperatuursensor typisch een 2-draads sensor in de uitlaatpijp valpijp. De uitlaatgastemperatuursensor worden verwijderd geïnspecteerd overmatige koolstofopbouw. Deze werkwijze moet ook bevatten identificeren eventuele lekkages uitlaat.
Geavanceerd Steps
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. De ideale hulpmiddelen te gebruiken in deze situatie is een infrarood thermometer en een warmte pistool, indien beschikbaar. Voltagevereisten variëren afhankelijk van het specifieke jaar en het model van het voertuig.
Spanningcontroles
De uitgangsspanning van de uitlaatgastemperatuursensor moet evenredig temperatuurveranderingen variëren. Als de spanning gelijk blijft of snel veranderen, dit als een aanwijzing dat de uitlaatgastemperatuursensor moet worden vervangen.
Als dit proces identificeert het ontbreken van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de kabels, connectoren en andere componenten te controleren. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading die open of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen. De weerstand van de uitlaatgastemperatuursensor dient te variëren evenredig met de temperatuur stijgt en daalt. Op basis van het specifieke type sensor, moet de weerstand stijgen of dalen als de temperatuur stijgt en warmte pistool kan worden gebruikt om een bank controle van deze component uitvoert. De twee typen uitlaatgas temperatuursensoren negatieve temperatuurcoëfficiënt en positieve temperatuurcoëfficiënt. Een negatieve temperatuurcoëfficiënt sensor een hoge weerstand bij lage temperatuur en een lage weerstand bij hoge temperatuur. Een positieve temperatuurcoëfficiënt sensor een lage weerstand bij lage temperatuur en een hoge weerstand bij hoge temperatuur.
Wat zijn gewone reparaties voor deze code?
Common fouten kunnen omvatten:
de eCU of uitlaatgastemperatuursensor vervangen wanneer beschadigde bedrading of een andere component het probleem. O2 sensoren zijn ook vaak verward als een uitlaatgastemperatuursensor.
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de goede richting geweest om het probleem te verhelpen met de uitlaatgastemperatuur gas buiten bereik bank 1 sensor 2 circuit foutcode. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.