OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Secundaire lucht injectiesysteem Air Flow / druksensor Low Bank 2
Wat betekent dat?
is een generieke powertrain storingscode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Buick, Chevrolet, Cadillac, Lexus, Toyota, BMW, Subaru, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
OBD-II foutcode P2437 en voorschriften P2435, P2436, P2438 en P2439 zijn gekoppeld aan het secundaire luchtinjectiesysteem luchtstroom / druksensor bank 2. Bank 2 is de zijde van de motor die geen cilinder bevat # 1.
het doel van het secundaire luchtinjectiesysteem luchtstroom / druksensor circuitbank 2 is de hoeveelheid koolwaterstof uitlaatemissies tijdens starten van de motor wanneer de weersomstandigheden koud verminderen. De Power Control Module (PCM) activeert de luchtpomp onder druk frisse lucht naar de katalysator bewerking verlaging van het schadelijke uitlaatgassen versnellen. Dit proces maakt het ook mogelijk de motor op de normale bedrijfstemperatuur sneller bereiken. Het luchtsysteem druksensor wordt gebruikt om de monitor druk bij de lucht solenoïdeklep klepinlaat openen en sluiten van de klep op voorafbepaalde temperaturen en drukken volgens de aanbevelingen van de fabrikant.
Wanneer de PCM spanning of weerstand binnen het secundaire luchtinjectiesysteem luchtstroom / druksensor circuitbank 2, dat te laag is, onder het normale bereik drempel, wordt code P2437 set en het motor licht worden belicht zijn.
secundaire luchtinjectie componenten :
Wat is het ernst van de DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van matig tot ernstig afhankelijk van de specifieke symptomen van de storing. Een aantal symptomen van deze foutcode kon rijden met het voertuig zeer gevaarlijk
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2437 foutcode kunnen zijn:.? P >
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P2437 code kan zijn:?
Wat zijn enkele stappen P2437 het oplossen van problemen?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is het onderzoeken van de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig jaar, model en powe r plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
Op basis van de specifieke voertuig, dit circuit kan een aantal componenten, waaronder de secundaire lucht injectiepomp, check op te nemen klep, druksensor, luchtregelklep en PCM. Voer een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is aan de connectoren en aansluitingen te controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. Dit proces moet alle bedrading connectors en verbindingen naar alle componenten, inclusief de PCM. Verwezen naar de specifieke technische gegevens voor het voertuig om de configuratie van het circuit te verifiëren en te bevestigen elke component opgenomen in de schakeling die een zekering of een zekering-koppeling kunnen omvatten. De terugslagklep moet worden getest om te garanderen dat de luchtstroom in één richting. IJs in het secundaire luchtsysteem injectiepomp bij extreem koud weer een aanwijzing van een defect een terugslagklep zodat condensatie van het uitlaatgas naar de pomp voeren.
Geavanceerde punten
geavanceerde stappen worden specifieke zeer voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig.
Spanningcontroles
De referentiespanning en het aanvaardbare bereik kan variëren afhankelijk van het specifieke voertuig en de circuitconfiguratie . Specifieke technische gegevens omvatten het oplossen van problemen charts en de juiste volgorde te volgen helpen u met een nauwkeurige diagnose te stellen.
Als dit proces identificeert de afwezigheid van een stroombron of gemalen, kan de continuïteit tests nodig zijn om de integriteit van controleren de bedrading, connectoren en andere componenten. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Resistance of geen continuïteit is een indicatie van verkeerde bedrading dat is geopend, kortgesloten of gecorrodeerde en moet worden gerepareerd of vervangen.
Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?
veelgemaakte fout Hopelijk de informatie in dit artikel heeft nuttig zijn om u te wijzen in de juiste richting om het probleem met uw secundaire luchtinjectiesysteem luchtstroom / druksensor circuit bank 2 foutcode te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig altijd voorrang zou moeten nemen.