OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation Cooling stuurschakeling hoog
Wat betekent dat?
Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van VW, Nissan, Audi, Ford, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Een opgeslagen code P2427, betekent dat de aandrijflijn (PCM) een overmatige mate van spanning op de uitlaatgasrecirculatie (EGR) koelafsluiter stuurschakeling heeft gedetecteerd. EGR koelsystemen worden alleen gebruikt in dieselmotor toepassingen.
Het EGR systeem is ontworpen om een gedeelte van inerte uitlaatgassen terug naar de motor inlaatsysteem wanneer wordt vervangen zuurstofrijke schone lucht leveren. Substitueren van de verbruikte uitlaatgassen zuurstofrijke lucht veroorzaakt een vermindering van stikstofoxide (NOx) deeltjes. Bij federale mandaat NOx is een bijdragende van ozonafbrekend uitlaatemissies.
EGR koelsystemen worden gebruikt om de temperatuur van de EGR-gassen te reduceren voordat deze de motor luchtinlaatsysteem. Het EGR koelsysteem werkt als een radiator of kachel kern. Motorkoelmiddel is afgedicht binnen een gevinde gebied dat is geplaatst dat EGR-gassen over heen kan stromen. Een koelventilator wordt soms ook. Elektrisch gestuurde EGR koelafsluiter regelt de stroom van koelvloeistof naar de EGR-koeler onder bepaalde omstandigheden.
De PCM gebruikt ingangssignalen van de motorkoelmiddeltemperatuur (ECT) sensor en de EGR-koeler temperatuursensor / s bepalen wanneer en in welke mate de EGR koelklep geopend of gesloten op een bepaald moment. De PCM controleert ugr koelen klepcontrolesysteem spanning wanneer de sleutel wordt ingeschakeld.
ECT en EGR-koeler temperatuursensoren over PCM met variaties in EGR-koeler en motorkoelvloeistoftemperatuur. De PCM vergelijkt deze ingangssignalen te berekenen of het EGR koelsysteem werkt zoals bedoeld. EGR temperatuursensoren zijn kenmerkend dicht bij de EGR-klep en ECT sensors worden gewoonlijk geplaatst in een cilinderkop watermantel of inlaatspruitstuk watermantel.
Als de EGR-koeling klepsturingssysteem spanning te hoog boven de normale verwachte waardebereik geprogrammeerde parameters, of de ingangssignalen van de EGR temperatuursensor / s zijn niet vergelijkbaar met die van de thermosensor koelvloeistof, een P2427 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.
EGR klep een deel van het EGR-systeem:
Wat is de ernst van deze DTC?
Een opgeslagen code P2427 is gerelateerd aan het uitlaatgasrecirculatiesysteem. Het moet niet zo ernstig worden aangemerkt
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2427 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P2427 het oplossen van problemen?
de motor koelsysteem moet worden gevuld tot het juiste niveau met de juiste koelvloeistof voor procedure. Als er koelvloeistoflek of de motor oververhit raakt, moet deze worden gerepareerd alvorens een diagnose van de opgeslagen P2427.
Een diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter, een bron van voertuiginformatie en een infrarood thermometer (met een laser pointer) zijn enkele hulpmiddelen die ik zou gebruiken om een P2427 diagnosticeren.
I zou kunnen beginnen met een visuele inspectie van de bedrading en aansluitingen behorende bij de EGR temperatuursensor en de thermosensor koelvloeistof. Behuizingen die in de nabijheid van hete uitlaatpijpen en spruitstukken moeten zorgvuldig worden bestudeerd.
Sluit de scanner het voertuig diagnosepoort en halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Voordat ik de codes te wissen en een proefrit de auto, ik wil deze informatie in geval dit blijkt een intermitterende code te schrijven
Op dit moment is een van de twee dingen gebeuren:. Ofwel de PCM wil Voer readiness stand (zonder opgeslagen codes) of P2427 gereset.
Als de PCM bereid meer binnenkomt, de P2427 intermitterend en moeilijker te diagnosticeren. In veel gevallen zal de conditie verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Als de P2427 gereset, gebruikt de scanner datastroom EGR temperatuursensor databank ECT sensorgegevens te observeren. Verkleinen van de scanner datastroom alleen relevante informatie, sneller gegevensantwoordsignaal verkregen. Als de scanner geeft aan EGR temperatuur en ECT zijn binnen aanvaardbare grenzen, vermoedt dat er een defect PCM of een PCM programmeerfout. Dit is je minst waarschijnlijke scenario.
Als EGR temperatuursensor data ECT sensorgegevens onregelmatig of niet binnen de gewenste parameters, test de sensor / is betrokken bij volgende testprocedures en specificaties in dé bron voertuig informatie. Sensoren die niet aan samenvallen opgave fabrikant worden beschouwd als defect.
Gebruik DVOM de EGR koelklep stuurschakeling testen of de sensoren naar behoren werken. Vergeet niet om alle bijbehorende controllers verbreken voor het testen. Repareren of vervangen geopend of kortgesloten als voorgeschreven.
Als al EGR koelklep sensor circuits intact Gebruik de infraroodthermometer uitlaat- gastemperatuur controleren op het EGR koeler (klep) ingang en de EGR-koeler uitlaat (met draaiende motor op bedrijfstemperatuur). Vergelijk je bevindingen met de specificaties van de fabrikant en defecte EGR koelsysteem onderdelen te vervangen als dat nodig is.