OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Cilinder 5 Boven Knock Threshold
Wat betekent P2340 betekenen?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes-Benz, Ford, Sprinter, Nissan, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Als voertuig heeft een code P2340 opgeslagen, vergezeld van een storing controlelampje (MIL), betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een signaal van de cilinder nr.5 klopsensor die niet binnen een aanvaardbare drempel gedetecteerd. p >
De klopsensor houdt toezicht overmatige trillingen en lawaai bij een individu cilinder of cilinderbank. De klopsensor maakt deel uit van een laagspanningscircuit dat een chemische reactie op ruis en de daaruit voortvloeiende trillingen gebruikt voor het detecteren van een motor kloppen. Pingelen kan worden veroorzaakt door timing, ontploffing, of interne storing motor. Gemaakt met piëzo-elektrische kristallen, de moderne klop sensor reageert op veranderingen in motorgeluid met een lichte stijging van de spanning. Aangezien de pingelsensor deel uitmaakt van een laagspanningscircuit, veranderingen (in spanning) blijken duidelijk de PCM.
Als de PCM een onverwachte mate van spanning op de knock sensor (cilinder vijf) schakeling , een code P2340 wordt opgeslagen en een MIL verlicht. Meerdere falen cycli kan nodig zijn voor MIL verlichting.
Wat is de ernst van deze DTC?
Wanneer een P2340 is opgeslagen, de oorzaak moet worden gediagnosticeerd zo spoedig mogelijk. Symptomen die bijdragen aan dit soort code wordt opgeslagen kan variëren van minimaal tot katastrofisch
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2340 foutcode kan omvatten.?:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P2340 het oplossen van problemen?
Zorg ervoor dat de motor is gevuld tot het juiste niveau met de juiste olie en dat is in goede werkvolgorde. Werkelijke motorgeluid, zoals vonk domino moet worden weggewerkt voordat er een diagnose van een P2340 kan worden gemaakt.
U ontvangt een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig om nauwkeurig een code P2340 nodig vast te stellen.
U kunt jezelf te redden tijd en moeite door te zoeken naar bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.
Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.
De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De toestand waarin de P2340 heeft doen opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.
U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.
Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is geweest, verbrand of beschadigd te vervangen. Gepland onderhoud omvat de vervanging van bougiekabels en laarzen. Als het voertuig in kwestie valt buiten het aanbevolen onderhoudsinterval voor een tune up, verdachte slechte bougiekabels / laarzen als de oorzaak van een opgeslagen P2340.
Na het loskoppelen van de PCM, gebruik dan de DVOM om de continuïteit te checken de knock sensorschakeling. Aangezien de pingelsensor typisch slagen in het motorblok, geen gebruik voorzichtigheid verbrand koelvloeistof of olie bij het verwijderen van de sensor. Test continuïteit door de sensor en terug naar de PCM connector.
p >