OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Ontstekingsspoel F Secondary Circuit
Wat betekent P2317 betekenen?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Jeep, Dodge, Mercedes-Benz, Chrysler, Ram, Porsche, etc. Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen variëren afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie. Anecdotally deze code wordt het meest aangetroffen op Jeep en Dodge voertuigen al.
Als uw auto een code P2317, begeleid door een storing controlelampje (MIL) heeft opgeslagen, betekent dit dat de powertrain controleren module (PCM) heeft abnormale spanningstoestand gedetecteerd in de secundaire besturingsschakeling het aangegeven met de letter f Raadpleeg fabrikant specifieke leidraad om te bepalen wat de “F” circuit voor specifieke toepassing bobine.
Primaire circuits van de bobine zijn de draden die voedingsbatterij spanning aan de spoel. Spanning wordt geleverd door middel van zekeringen, relais, en diverse andere bronnen. Secundaire spoel schakelingen omvatten hoge energie ontsteking boot, bougie of bougie draden die verantwoordelijk zijn voor de overdracht van de hoge energie vonk van de spoel op de bougie zijn.
Kenmerkend de bobine voorzien accuspanning en aarde. Als de grond signaal onderbroken (tijdelijk) de bobine geeft een hoogspanningsklasse die eveneens ontsteekt de bougie. Bougie operatie is een noodzakelijke component van de verbrandingsmotor. Als primaire spanning op de bobine onvoldoende zal hoogenergetische voltage emissies optreden en de motorcilinder wordt er geen vermogen
Origineel individuele cilinder (coil-on-plug COP) bobine.
Wat is de ernst van deze DTC?
Wanneer een P2317 is opgeslagen, moet de oorzaak worden gediagnosticeerd zo spoedig mogelijk. Symptomen die waarschijnlijk gepaard gaan deze codes zal meestal eisen onmiddellijke aandacht
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2317 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P2317 het oplossen van problemen?
U ontvangt een diagnostische scanner nodig, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig, om nauwkeurig vast te stellen een code P2317.
U kunt bespaar jezelf tijd en moeite door te zoeken naar bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.
Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.
De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De toestand waarin de P2317 heeft doen opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.
U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.
Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is geweest, verbrand of beschadigd te vervangen. Gepland onderhoud omvat de vervanging van bougiekabels en laarzen. Als het voertuig in kwestie valt buiten het aanbevolen onderhoudsinterval voor een tune-up, verdachte slechte bougiekabels / laarzen als de oorzaak van een opgeslagen P2317.
Bougie laarzen die zijn gescheurd, verbrand of verontreinigd vloeistof moet als ondeugdelijk beschouwd. Toegang krijgen tot de verbinding tussen de bobine en de bougiekabel. Controleer op hoge energie ontsteking (HEI) in de bougie. Als niets wordt gedetecteerd, koppelt u de bougiekabel van de spoel en zien of er HEI er is gevonden. Als er HEI op de bougie, vermoedt dat de stekker defect is of er is een PCM fout. Als er geen HEI op de bougie, maar het is sterk op de spoel, vermoedt dat er een slechte plug draad of boot. Als er geen HEI op de spoel, vermoedt dat de spoel is defect. HEI moet worden getest (voorzichtig) met draaiende motor.