OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Ignition Coil D Primaire Controle Circuit hoog
Wat betekent P2310 betekenen?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Jeep, Ford, VW, Mini, Dodge, Chrysler, Chevrolet, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Als de auto een code P2310, vergezeld van een storing controlelampje (MIL) is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een hoge spanningstoestand in het primaire regelcircuit de ontsteking gedetecteerd spoel aangeduid met letter D. Raadpleeg fabrikant specifieke leidraad om te bepalen wat de “D” circuit voor specifieke toepassing.
Primaire circuits van de bobine zijn de draden die voedingsbatterij spanning aan de spoel. Spanning wordt geleverd door middel van zekeringen, relais, en diverse andere bronnen. Het energierijk ontsteking boot, bougie of bougiekabel niet als een primair circuit.
Typisch wordt de bobine voorzien accuspanning en aarde. Als de grond signaal onderbroken (tijdelijk) de bobine geeft een hoogspanningsklasse die eveneens ontsteekt de bougie. Bougie operatie is een noodzakelijke component van de verbrandingsmotor. Als primaire spanning op de bobine excessief wordt hoogenergetische voltage emissies optreden en de motorcilinder wordt er geen vermogen
Origineel individuele cilinder (coil-on-plug COP) bobine.
Wat is de ernst van deze DTC?
Wanneer een P2310 is opgeslagen, moet de oorzaak worden gediagnosticeerd zo spoedig mogelijk. Symptomen die waarschijnlijk gepaard gaan deze codes zal meestal eisen onmiddellijke aandacht
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2310 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P2310 het oplossen van problemen?
U ontvangt een diagnostische scanner nodig, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig, om nauwkeurig vast te stellen een code P2310.
U kunt uzelf tijd en tro uble door te zoeken naar bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.
Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.
De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De toestand waarin de P2310 heeft doen opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.
U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.
Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is geweest, verbrand of beschadigd te vervangen. Bedrading op de top van de motor wordt vaak beschadigd door wilde dieren proberen te verblijf warm in koude klimaten.
Met de DVOM te testen spanning en aarde circuits op de bobine in kwestie. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controleert het systeem relais en aanverwante zekering. Vervang defecte relais en / of geblazen (of anderszins defect) zekeringen behoefte.
Als de spanning en aarde waargenomen worden op de spoel proef de bijbehorende grond circuit op de PCM koppeling met draaiende motor. Indien gemalen puls wordt gedetecteerd, vermoedt een open circuit tussen de spoel in kwestie en de PCM. Als er geen grond puls er wordt ontdekt, vermoedt dat er een defect PCM, of een programmeerfout.