P228B Fuel Pressure Regulator 2 - Gedwongen uitschakelen van de motor

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Fuel Pressure Regulator 2 – Gedwongen uitschakelen van de motor

Wat betekent P228B gemiddeld

Deze diagnostische problemen code (DTC ) is een generieke code aandrijflijn en geldt voor veel OBD-II voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Volkswagen, GMC, Chevrolet, Cadillac, Ford, BMW, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.

In mijn persoonlijke ervaring de diagnose van een P228B, is het uitsluitend toegepast op diesel aangedreven voertuigen. Ook bedoeld dat de aandrijflijn (PCM) een overmatige mate van brandstofdruk in de elektronische brandstofdrukregelaar ernstig genoeg om bevel motorstopschakelaar waren gekomen.

De regulator betrokken was aangewezen met 2 . Systemen die meerdere elektronische druk- regelaars gebruiken brandstof gebruiken vaak een numerieke aanduiding. De 2 kan ook verwijzen naar een bepaalde bank van de motor. Controleer de specificaties van de fabrikant voor het voertuig in kwestie. Hogedruk diesel injectiesystemen moet door bevoegd personeel.

De PCM (of een soort van geïntegreerde dieselbrandstof controller) bewaakt / regelt de elektronische brandstofinjectie drukregelaar. Met invoergegevens van de brandstofdruksensor (in de brandstofinjector rail), het PCM aanpast drukregelaar spanning constant wanneer de motor draait. spanning en geaarde accu signalen worden gebruikt om een ​​servomotor (in de brandstof drukregelaar) bepalen welke klep benutten om het gewenste brandstofdruk kan worden bereikt voor een bepaalde situatie bedient.

Wanneer spanning wordt verhoogd op het elektronische brandstofdrukregelaar servomotor, een klep geopend en brandstofdruk wordt verhoogd. Verminderde spanning op de servo veroorzaakt dat de klep sluiten en brandstofdruk wordt verlaagd. De brandstof drukregelaar en brandstofdruksensor worden meestal geïntegreerd in een enkele behuizing (één elektrische connector), maar kunnen ook afzonderlijke componenten.

Als de PCM brandstofdrukregelaar 2 stuurschakeling spanning detecteert welke niet binnen een bepaalde parameter (zoals berekend door de PCM), wordt een P228B worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. Gedwongen uitschakeling van de motor zal waarschijnlijk optreden, als goed.

Een kenmerkende brandstofdrukregelaar:
P228B inspuitregeling druksensor

Wat is de ernst van de DTC?

Aangezien onvoldoende / hoge druk brandstof interne motor en de katalysator beschadigen en tot diverse rijgedrag problemen kunnen veroorzaken, een code P228B moet gecategoriseerd als ernstig.

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P228B foutcode kunnen zijn:?

  • Geen start voorwaarde
  • ontstekingsfout codes en stationair regelsysteem codes kunnen ook begeleiden een P228B
  • Diminished brandstofverbruik
  • Delayed opstarten wanneer de motor koud is
  • de zwarte rook uit de uitlaatsysteem
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Low engine oliedruk / level
  • Mis getimede motor
  • Defecte brandstofdruksensor
  • Defecte brandstofdrukregelaar
  • kortgesloten of geopend bedrading en / of connectors in de brandstof drukregelaar stuurschakeling
  • Bad PCM of een PCM programmeerfout
  • Wat zijn enkele stappen P228B het oplossen van problemen?

    U zult moet een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig, om nauwkeurig vast te stellen een code P228B.

    U kunt uzelf tijd besparen door searchin g bulletins technische dienst (TSB) dat de code opgeslagen, voertuig (jaar, merk, model, en de motor) te repliceren, en symptomen vertoonden. Deze informatie kan worden gevonden in uw voertuig informatiebron. Als u de juiste TSB vinden, kan het een snelle oplossing te geven aan uw diagnose.

    Nadat u de scanner aan te sluiten op het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data, schrijft de informatie naar beneden ( indien de code blijkt een intermitterende één zijn). Daarna duidelijk de codes en test drijven de motorfiets naar een van twee dingen gebeurt; de code is hersteld of de PCM binnenkomt readiness stand.

    De code kan moeilijker te diagnosticeren wanneer de PCM binnenkomt bereidheid modus op dat moment, omdat de code is onderbroken. De voorwaarde die P228B veroorzaakt worden opgeslagen moet verslechteren voordat een nauwkeurige diagnose worden gesteld. Als de code wordt hersteld, gaat de diagnose.

    U mag standpunten Connectorzijde, connector pinout grafieken, component locator grafieken, bedradingsschema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en betrokken voertuig) te verkrijgen met behulp van uw bron van informatie voertuig.

    Voer een visuele inspectie van verwante bedrading en connectoren. Reparatie of bedrading die gesneden is vervangen, verbrand of beschadigd.

    Gebruik DVOM om testspanning en aarde circuits op de elektronische brandstofregelaar (2) en brandstofdruksensor / s. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, controlesysteem zekeringen. Vervang geblazen of anderszins defecte zekeringen zoals vereist en test opnieuw.

    Als spanning wordt gedetecteerd, test het corresponderende circuit op de PCM-stekker. Wanneer geen spanning wordt gedetecteerd, vermoedt een open circuit tussen de desbetreffende sensor en PCM. Als de spanning er wordt ontdekt, vermoedt dat er een defect PCM of PCM fout in de programmering.

    Test de brandstof drukregelaar en de brandstofdruksensor met de DVOM. Als een van hen niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, beschouwen het defect.

    Als de brandstof regulator (2) en de sensor / s lijken goed te functioneren, gebruik dan een handmatige brandstofdrukmeter aan de werkelijke brandstofdruk testen op de rail in een poging om de storing conditie te dupliceren.

  • Brandstofrail en bijbehorende onderdelen kunnen onder (zeer) hoge druk
  • voorzichtig bij het verwijderen van de brandstofdruksensor of brandstofdrukregelaar
  • Fuel druktesten moet worden gedaan met de contactsleutel in de sleutel op motor uit (KOEO) positie
  • Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p228b
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p228b

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp