OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
O2 Sensor Signal Stuck Lean Bank 2 Sensor 3
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain code, bedraagt, dus voor alle merken / modellen 1996-nieuwer. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Ford, Mazda, Jaguar, Jeep, Land Rover, etc. Echter, specifieke stappen voor probleemoplossing zal variëren afhankelijk van het voertuig.
Dit P2276 moeite code verwijst naar de postalytic converter O2 (zuurstof) sensor banken # 1, # 3 sensor. Dit bericht sensor wordt gebruikt voor het bewaken van de efficiëntie van de katalysator. De converter is de taak van de emissies uit de uitlaat te verminderen. Wanneer het signaal van de O2 sensor door de PCM wordt gedetecteerd dat vast lean of voorgespannen lean Dit DTC is ingesteld.
De P2276 DTC verwijst naar de tweede stroomafwaartse sensor (na de tweede katalysator), sensor # 3 op de bank # 2. Bank # 2 is de zijkant van de motor die niet cilinder bevat # 1.
Deze code is in principe je te vertellen dat het signaal gezet door de bijzondere lambdasonde vastzit mager (dat wil zeggen te veel lucht in de uitlaat).
Symptomen
waarschijnlijk zult u geen rijgedrag problemen optreden aangezien dit niet sensor # 1. U zult merken storingsindicatielampje (MIL) verlichting. .
mogelijke oorzaken
De oorzaken voor deze DTC kunnen lopen
diagnose en herstel Procedures
visueel de bedrading en aansluitingen voor corrosie, gewreven / geschuurd / gebogen draden, kabels kunnen verbogen / losse, verbrand uiterlijk en / of gekruiste draden. Repareren of vervangen indien nodig. Dit zou een goed idee zijn om visueel te controleren de bedrading voor alle sensoren.
Controleren op uitlaat lekkage, reparatie als dat nodig is.
Met behulp van een digitale volt ohm meter (DVOM) set met ohm, cheque draadbundel (s) voor resistentie. Vergelijk specificaties van de fabrikant. Vervang of repareer indien nodig.
Als u toegang tot een geavanceerde scanner hebben, gebruiken om de sensor gegevens gemeten zoals gezien door de PCM (draaiende motor, bij normale bedrijfstemperatuur in gesloten lus modus). Kijken naar de bank 2, sensor 3 lezen. De achterste zuurstofsensor (HO2S) normaliter ziet een fluctuerende spanning tussen 0 & 1 volt, voor deze DTC zult u waarschijnlijk de spanning & ldquo; vast & rdquo; 0V. Toeren de motor moet spanning van de sensor om te veroorzaken (reageren).
De meest gebruikelijke oplossingen voor dit DTC lijkt ofwel een afvoer luchtlek, een bedradingsprobleem met de sensor / bedrading of de sensor zelf . Als u de O2-sensor vervangen, koop een OEM één (fabrikant merk) voor de beste resultaten.
Als u de HO2S zuurstof sensor te verwijderen, inspecteren op vervuiling van brandstof, motorolie en koelvloeistof. P >
Andere ideeën het oplossen van problemen: Gebruik een brandstofdruk tester, controleer de brandstofdruk op de Schrader klep op de brandstofrail. Vergelijk aan fabrikanten specificatie. Controleer de magneetklep dampafvoer. Inspecteer brandstofinjectoren. Inspecteer koelvloeistof passages op lekken.
Er kunnen technische dienst bulletins (TSBs) die gelden voor uw merk en model met betrekking tot deze problemen code, contact op met uw dealer dienst afdeling of online bron tot enige specifieke TSBs vinden dat van toepassing op uw auto.