OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
O2 Sensor Signal Biased / Stuck Rich Bank 2 Sensor 2
Wat betekent dat?
Dit is een aandrijflijn generieke code, waardoor het alle OBD-II uitgeruste voertuigen, 1996-nieuwer. Auto merken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Hyundai, Ford, Jeep, Chevrolet, BMW, Kia, Holden, Dodge, etc. Echter, zullen specifieke stappen voor probleemoplossing variëren, afhankelijk van het voertuig.
Dit P2273 diagnostische (DTC) verwijst naar de postalytic omzetter O2 (zuurstof) sensor bank # 2, # 2 sensor. Dit bericht sensor wordt gebruikt voor het bewaken van de efficiëntie van de katalysator. De converter is de taak van de emissies uit de uitlaat te verminderen. Wanneer het signaal van de O2 sensor door de PCM wordt gedetecteerd dat vast Rijk of voorgespannen Rich Dit DTC is ingesteld.
De P2273 DTC verwijst naar stroomafwaartse sensor (na de katalysator), Opnemer # 2 op bank # 2. Bank # 2 is de zijde van de motor die de # 1 cilinder bevat. Er kan een derde sensor stroomafwaarts, als dat is het probleem, een P2277 is ingesteld.
Deze code is in principe je te vertellen dat het signaal gezet door de bijzondere oyxgen sensor zit vast rijk (dat wil zeggen te weinig lucht in het uitlaatgas). Het is nogal gebruikelijk om zowel de P2271 en P2273 codes op hetzelfde moment zien, afhankelijk van het vehikel en oorzaak van het probleem
Een normale zuurstof O2 sensor.
Symptomen
Zeer waarschijnlijk zal je niet merken drivability kwesties aangezien dit niet sensor # 1. U zult merken storingsindicatielampje (MIL) verlichting. In sommige gevallen echter, kan de motor laat draaien ruwe
mogelijke oorzaken
De oorzaken voor deze DTC kunnen zijn:.
Diagnostische en reparatieprocedures
visueel de bedrading en aansluitingen voor corrosie, gewreven / geschuurd / gebogen draden, kabels kunnen verbogen / losse, verbrand uiterlijk en / of gekruiste draden. Repareren of vervangen indien nodig.
Controleer uitlaat lekken of andere problemen, repareren als dat nodig is.
Met behulp van een digitale volt ohm meter (DVOM) ingesteld op ohm, check kabelboomconnectoren voor resistentie . Vergelijk specificaties van de fabrikant. Vervang of repareer indien nodig.
Als u toegang tot een geavanceerde scanner hebben, gebruiken om de sensor gegevens gemeten zoals gezien door de PCM (draaiende motor, bij normale bedrijfstemperatuur in gesloten lus modus). De achterste zuurstofsensor (HO2S) normaliter ziet een fluctuerende spanning tussen 0 & 1 volt, voor deze DTC zult u waarschijnlijk de spanning ” vastzittende ” op 1V. Toeren de motor moet spanning van de sensor om te veroorzaken (reageren).
De meest gebruikelijke oplossingen voor dit DTC lijkt ofwel een afvoer luchtlek, een bedradingsprobleem met de sensor / bedrading of de sensor zelf . Als u de O2-sensor vervangen, koop een OEM één (fabrikant merk) voor de beste resultaten.
Als u de HO2S zuurstof sensor te verwijderen, inspecteren op vervuiling van brandstof, motorolie en koelvloeistof. P >
Andere ideeën het oplossen van problemen: Gebruik een brandstofdruk tester, controleer de brandstofdruk op de Schrader klep op de brandstofrail. Vergelijk aan fabrikanten specificatie. Controleer de magneetklep dampafvoer. Inspecteer brandstofinjectoren. Inspecteer koelpassages lekkage.