OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Water in Fuel Sensor Circuit
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC ) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Land Rover (Range Rover), Ford, Hyundai, Jeep, Mahindra, Vauxhall, Dodge, Ram, Mercedes, etc. Hoewel generieke, kan de exacte reparatie stappen verschillen per jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
de OBD-II foutcode P2264 is verbonden met het water in de brandstof sensorcircuit, ook bekend als de brandstofsamenstelling circuit. Wanneer de stroomregelmodule (PCM) onjuiste signalen gedetecteerd in het water in de brandstof sensorcircuit zal code P2264 set en het motor licht brandt zijn. Het water in de brandstof licht kan worden belicht als het voertuig neemt dit waarschuwingsindicator. Verwijzen naar een specifiek voertuig bron om de sensor locatie voor uw bepaald jaar / merk / model wilt vinden.
Het doel van het water in de brandstof sensor is om de brandstof die er doorheen loopt dat ethanol zorgen te controleren, water en andere verontreinigingen niet meer dan een bepaald percentage. Bovendien wordt brandstoftemperatuur gemeten door het water in brandstofsensor en omgezet in een spanning pulsbreedte gecontroleerd door de PCM. De PCM maakt gebruik van deze lezingen om de motor timing voor optimale prestaties en een laag brandstofverbruik aan te passen.
Een typisch water brandstofsensor:
Wat is de ernst van deze DTC?
de ernst van deze code kan enorm variëren van slechts een verlicht check engine licht of water in de brandstof licht op een voertuig dat begint en loopt naar een auto die zullen kraam, ontstekingsfouten of niet starten op alle. Schade aan het brandstofsysteem en de interne componenten motor kan optreden als deze situatie niet tijdig wordt gecorrigeerd.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2264 foutcode kunnen zijn:?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P2264 code kan zijn:?
Wat zijn enkele stappen P2264 het oplossen van problemen?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical service Bulletins (TSB’s) voor de specifieke voertuig onderzoek op jaar, model en power plant. In sommige gevallen kan dit een hoop tijd op de lange termijn op te slaan door te wijzen u in de juiste richting.
De tweede stap is om het voertuig platen te controleren om te zien wanneer het brandstoffilter vervangen en visueel te inspecteren de staat van het filter. De meest voorkomende oorzaken voor deze code is een defecte brandstof filter of vervuilde brandstof. Een visuele inspectie van de brandstof kan worden uitgevoerd met behulp van een glazen pot. Zodra een monster genomen en laat men het water en brandstof te regelen zal scheiden in een kwestie van minuten. De aanwezigheid van water in de brandstof is een indicatie van vervuilde brandstof, een defecte brandstoffilter of beide. Dan moet je alle componenten te lokaliseren binnen het water in de brandstof circuit en het uitvoeren van een grondige visuele inspectie van de bijbehorende bedrading te controleren op zichtbare gebreken zoals afkrabben, wrijving, blanke draden, of verbranden vlekken. Vervolgens is de connectors controleren op veiligheid, corrosie en beschadigde pennen. De sensor wordt gewoonlijk aangebracht op de bovenzijde van de brandstoftank op de meeste voertuigen.
Geavanceerd Steps
De geavanceerde stappen worden zeer specifieke voertuig en hebt de juiste geavanceerde apparatuur om nauwkeurig uit te voeren. Deze procedures vereisen een digitale multimeter en de specifieke technische referenties voor het voertuig. De ideale tool om te gebruiken in deze situatie is een oscilloscoop, indien beschikbaar. De O-scope zal een nauwkeurige afbeelding van de signaalpulsen en frequentieniveaus die evenredig is met de verontreiniging brandstofniveau zal voeren. Het typische bereik van frequentie van 50 tot 150 Hertz; met 50 hertz die schone brandstof en 150 Hertz die een hoge mate van verontreiniging. Spanningsvereisten en signaalpulsen varieert afhankelijk van het specifieke jaar en het model van het voertuig.
Spanningcontroles
Het water in brandstofsensor wordt gewoonlijk gevoed met een spanning referentie van ongeveer 5 volt uit het PCM. Als dit proces worden de afwezigheid van een voedingsbron of gemalen, kan continuïteitstesten nodig om de integriteit van de kabels, connectoren en andere componenten te controleren. Continuïteitstest moet altijd worden uitgevoerd terwijl de stroom verwijderd uit het circuit en de normale waarden voor bedrading en aansluitingen moet 0 ohm weerstand. Weerstand of geen continuïteit een indicatie foutieve bedrading die open of kortgesloten en moet worden gerepareerd of vervangen.
Wat zijn een aantal veel voorkomende reparaties voor deze code?
Common fouten kunnen omvatten:
PCM of water vervangen in brandstofsensor wanneer beschadigde draden of vervuilde brandstof is de oorzaak van het probleem.
Hopelijk is de informatie in dit artikel is nuttig om u te wijzen in de juiste richting om het probleem met het water in de brandstof circuit foutcode te corrigeren zijn. Dit artikel is strikt informatief en de specifieke technische gegevens en service bulletins voor uw voertuig moet altijd voorrang.