OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
O2 Sensor negatieve stroom controle circuit High Bank 1 Sensor 1
Wat betekent dat?
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Mazda, VW, Acura, Kia, Toyota, BMW, Peugeot, Lexus, Audi, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn.
een opgeslagen code P2253 betekent dat de aandrijflijn (PCM) een negatieve stroom discrepantie in de stroomopwaartse zuurstof gedetecteerd (O2) sensor voor de motor bank nummer één. Bank men de motor bank die het nummer een cilinder bevat. Sensor 1 de upstream (pre) sensor. De negatieve stroomregelketen een aardschakeling.
Om het uitlaatgas zuurstofgehalte voor elke motor bank, evenals katalysator efficiëntie, de PCM gebruik gegevensingang van verwarmde zuurstofsensoren (HO2S) monitor.
Zuurstofsensoren zijn opgebouwd volgens een zirkoondioxide aftastelement in het centrum van een geventileerde behuizing. Kleine platina elektroden gesoldeerd tussen het aftastelement en de voedingsdraden in de zuurstofsensor kabelboomconnector. De O2 sensor kabelboomconnector pluggen in het controller area network (CAN) die HO2S bedrading hecht aan het PCM connector.
Elk HO2S is geschroefd (of noppen) naar een uitlaat of spruitstuk. Het zodanig is gepositioneerd dat het de detectie-element nabij het midden van de pijp. Brachten uitlaatgassen verlaten de verbrandingskamer (via het uitlaatspruitstuk) en verder door het uitlaatsysteem (zoals katalysatoren); stroomt via zuurstofsensoren. Uitlaatgassen stromen in de zuurstofsensor door middel van speciaal ontworpen ventilatiegaten in de behuizing en swirl rond het waarneemelement. Getrokken door draadgeleider holten in de sensorbehuizing, de lucht vult een kleine ruimte in het midden van de sensor. De verwarmde lucht (in de kleine kamer) krachten de zuurstofionen produceren energie die door de PCM als spanning wordt herkend.
Variaties tussen het aantal O2 ionen in de lucht, en het aantal zuurstofmoleculen in de uitlaat, veroorzaakt verwarmde zuurstofionen binnen het HO2S stuiteren van de ene platinalaag naar de andere, zeer snel en herhaaldelijk. De stijgende zuurstofionen verschuiving tussen lagen platina, variaties in HO2S uitgangsspanning plaatsvinden. De PCM ziet deze variaties in HO2S uitgangsspanning veranderingen in uitlaatsystemen zuurstofconcentratie.
Spanningssignaal uitvoeren van de HO2S lager als er meer zuurstof in het uitlaatgas (arm mengsel) en hoger is wanneer minder zuurstof aanwezig is in de uitlaat (rijk mengsel). Dit gedeelte van de HO2S gebruikt laagspanning (minder dan één volt).
In een afzonderlijk deel van de sensor, de HO2S wordt voorverwarmd met behulp accuspanning (12 Volt). Wanneer motortemperatuur laag is, accuspanning warmt de HO2S zodat het kan beginnen te vermoeien zuurstofgehalte bewaken sneller.
Als de PCM een zekere mate van spanning die te hoog is en geen medelijden met aanvaardbare parameters detecteert, een P2253 worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht. De meeste voertuigen zullen vereisen meerdere ontsteking cycli (met een falen) voor de MIL verlichting
Een typische O2 Oxygen Sensor:.
Wat is de ernst van deze DTC?
een HO2S met een stuurschakeling probleem zou kunnen resulteren in een zeer slechte draaiende motor en diverse drivability kwesties. Een code P2253 moet zo snel worden aangemerkt als ernstig en verholpen mogelijk
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2253 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele P2253 het oplossen van problemen stappen?
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie over het voertuig nodig zal zijn om nauwkeurig vast te stellen een code P2253.
Sluit de scanner aan het voertuig diagnostische poort en op te halen alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. U zult deze informatie wilt opschrijven voor het geval dat de code blijkt een intermitterende één zijn. Vervolgens wist de codes en proefrit het voertuig. Een van de twee dingen zullen gebeuren op dit moment. Ofwel de code P2253 wordt gereset of de PCM zal bereidheid te activeren.
Als de code intermitterende en de PCM komt in gereedheid modus, kan het blijken moeilijk te diagnosticeren zijn. Voorwaarden die de P2253 veroorzaakt worden opgeslagen kan het nodig zijn om te verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld. Als de code wordt gereset, ga verder met uw diagnose.
Connector gezicht uitzicht, connector pinout grafieken, component locator grafieken, elektrische schema’s en diagnostische flow charts (met betrekking tot de code en het voertuig in kwestie) is te vinden met behulp van uw bron van informatie voertuig.
Voer een visuele inspectie van HO2S bijbehorende bedrading en connectoren. Vervang bedrading die gesneden is, verbrand of beschadigd.
Haal de HO2S betrokken en gebruik de DVOM weerstand controleren tussen de negatieve stroombesturingsketen en eventuele spanningscircuits. Als er continuïteit is, vermoedt dat er een defect HO2S.
Als de code P2253 blijft gereset, start de motor. Laat het normale bedrijfstemperatuur en stationair te bereiken (met de versnellingsbak in neutraal of park). Sluit de scanner op het voertuig diagnosepoort en observeren zuurstofsensor invoergegevens aan de datastroom. Beperk de omvang van de datastroom alleen relevante gegevens op te nemen en u krijgt een snellere respons te krijgen.
Als de zuurstof sensoren normaal functioneren, spanning op pre zuurstofsensoren fietst continu tussen 1 en 900 millivolt eens de PCM komt closed loop. Post sensoren bekijken loopt tussen 1 en 900 millivolt ook, maar ze zullen vestigen op een gegeven moment en blijven relatief stabiel (in vergelijking met de pre sensoren). HO2S die niet aan de cyclus op adequate wijze gebrekkig worden beschouwd als de motor is in goede staat.
Als de HO2S displays accuspanning of geen spanning op de scanner datastroom, gebruik dan de DVOM om live gegevens van de te verkrijgen HO2S connector. Als de uitvoer gegevens hetzelfde blijft, vermoedt dat een interne HO2S kort dat zal vervanging van de HO2S vereisen.