OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
NOx Sensor Circuit Range / performance Bank 2
Wat betekent dat?
Dit is een generiek powertrain diagnostische foutcode (DTC) en in het algemeen van toepassing op OBD-II-voertuigen. Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Ford, Mercedes Benz, BMW, VW, Audi, Chevrolet, GMC, Dodge, Ram, Sprinter, etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en aandrijflijn configuratie.
over het algemeen dieselvoertuigen produceren grotere hoeveelheid deeltjesvormig materiaal (PM) en stikstofoxide (NOx) emissies dan een benzine- / benzinemotor.
Al voertuigen zijn in ontwikkeling, zodat de emissienormen meeste staat / provincie wetten. Deze dag in leeftijd, ingenieurs ontwikkelen van manieren om de emissies in de meeste voertuigen verlagen voldoen en / of beter dan de nodige emissievoorschriften.
De ECU (motor controlemodule) bewaakt een ontelbaar aantal sensoren op een gegeven moment om uw motor efficiënt, betrouwbaar en functioneel te houden. Niet alleen is het dit alles te doen, maar het is actief toezicht op de emissies en ervoor te zorgen te verdrijven zo weinig van deze koolwaterstoffen in de atmosfeer mogelijk te maken. De ECM wordt de NOx-sensor beeldscherm stikstofoxidewaarden in het uitlaatgas om een idee van de koolwaterstoffen worden uitgezet. NOx is een van de primaire PM is dat dieselvoertuigen te produceren. De ECM actief bewaakt deze sensor en past het systeem dienovereenkomstig.
uitlaatgas Een dieselmotor is een van de meest vervuilde gebieden op het voertuig, dus daar rekening mee houden. Het roet in de uitlaatgassen van een dieselmotor voertuig, bij gebrek aan een beter woord ” koek ” sensoren en schakelaars in de uitlaat, afhankelijk van hun locatie. Dit zou niet veel uit of het roet niet dit onderscheidend kenmerk bezat. Als de sensor is niet vrij van afval, kan het niet in staat zijn om de waarden behoren te meten dat de ECM (Engine Control Module) actief moet je EVAP (Verdampingsemissies) systeem aan te passen op basis van specifieke federale / staat / provinciale wetten. Soms als gaande van staat tot staat, waarbij emissievoorschriften verschillen zijn aftermarket sensoren soms gebruikt om aan de lokale emissienormen.
De ECU activeert P2214 en voorschriften (P2214, P2215, P2216 en P2217) wanneer het bewaakt een fout in de NOx-sensoren of de circuits. Mijn ervaring met deze code is beperkt, maar mijn educated guess is dat de meeste tijden, dit zal blijken te zijn een mechanisch probleem. Zeker gezien voorwaarden van de sensor eerdergenoemde
De P2214 code ingesteld wanneer het ECM detecteert een buiten bereik elektrische toestand binnen de bank nr.2 NOx-sensor of circuit
NB:.. De ” bank 2 ” verwijst naar dewelke ” kant ” de sensor bevindt zich aan het uitlaatsysteem. Raadpleeg de service manual voor details over dit. Dit is de belangrijkste bron waar je kunt ontcijferen, die uit een mogelijke veelheid van sensoren, heb je te maken met. Ze vergelijkbare verschillen met O2 (aka zuurstof) sensors
Een voorbeeld van NOx-sensor (in casu voor GM voertuigen).
Wat is de ernst van deze DTC?
de meeste keren, zou ik zeggen, emissiegerelateerde codes vrij laag van de ernst schaal. Vooral in vergelijking met een aantal mogelijke risico’s in andere systemen op het voertuig, zoals stuurinrichting, wielophanging, remmen, etc. punt is hier dat als je grotere vissen te bakken, om zo te zeggen, u kunt dit op een laag pitje te zetten voor nu. Dat gezegd hebbende, alle elektrische fout moet worden bijgewoond met een zeker gevoel van urgentie
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2214 foutcode kan omvatten.?:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P2214 brandstofafstelling code kan zijn:?
Wat zijn sommige P2214 stappen voor probleemoplossing?
een visuele inspectie van uw sensor en het harnas. Soms zijn de elementen waarin bloot we onze voertuigen zijn de reden voor jouw schuld. Ik heb gezien rotsen, stoepranden, sneeuw en ijs nemen sensoren zoals deze, dus zorg ervoor dat de sensor is intact en ziet er goed uit. Houd in het achterhoofd, kan een aantal van deze harnas worden geleid in de nabijheid van de uitlaat, dus er is een mogelijkheid dat er snoeren verbrande / gesmolten en het veroorzaken van allerlei problemen
TIP:. Motor laten afkoelen voordat u gaat werken nabij de uitlaat.
Reinig de sensor. Zorg ervoor dat u zich ervan bewust dat een sensor gemonteerd in uitlaat gaat door talloze cycli van verwarmen en afkoelen. Daardoor hebben zij uitzetten en krimpen genoeg om soms te grijpen in de sensor ” stop ” (Draadgat) aan de uitlaatzijde.
In dat geval moet u Verwarm de draden, niet direct op de sensor, kan deze beschadigen of de NOx-sensor deze manier. Als je nog nooit hitte om te helpen bij vrijkomen of moeren een aanvraag hebben ingediend, zou ik adviseren tegen te beginnen met dit. Dat gezegd zijnde, als u twijfelt in uw vaardigheden / capaciteiten hebt, moet je altijd breng uw voertuig naar een gerenommeerde tankstation.