P215C Output Shaft Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P215C Output Shaft Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

P215C Output Shaft Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Output Shaft Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

Wat betekent dat

Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot jeep, Chrysler, Dodge, Chevrolet, etc.

Als OBD-II uitgerust voertuig een code P215C is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft een discrepantie tussen de uitgang voertuigas snelheidssensor en één (of meer) van de wielsensoren gedetecteerd.

de uitgaande as snelheidssensor en de wielsnelheid sensor dienen beide voertuigsnelheid sporen, maar elk een onderdeel van een afzonderlijk netwerk. De uitgaande as snelheidssensor bevindt zich in de aandrijflijn besturingsnetwerk en de wielsnelheid sensor van het antiblokkeersysteem netwerk.

De uitgaande as snelheidssensor een elektromagnetische sensor die in de nabijheid van enkele gemonteerd Type getande ring reluctor wiel of tandwiel. De reluctor ring is mechanisch bevestigd aan een as, transmissie / verdeelbak uitgaande as of aandrijfas. De reluctor ring draait samen met de as. De reluctor ring tanden passen binnen-duizendste van een inch van de uitgangsas snelheidssensor, het magneetveld completeert de uitgangsas snelheidssensor ingangscircuit. De uitsparingen tussen de tanden van reluctor maken onderbrekingen van hetzelfde circuit. Deze aanvullingen / onderbrekingen in snelle opeenvolging wanneer het voertuig rolt naar voren. Deze schakeling aanvullingen en onderbrekingen maken golfvorm patronen die door de PCM (en andere regelaars) als uitvoer assnelheid worden ontvangen. Zoals golfvorm patroon snelheid toeneemt, geschat uitgaande as snelheid toeneemt. Evenzo, als het ingaande toerental van de golfvorm vertraagt, geschat uitgaande as afneemt.

Op dezelfde manier als de PCM controleert uitgangsas snelheid, het antiblokkeersysteem regeleenheid (ABCM) controleert invoergegevens van de wielsensoren. Wielsensoren zijn gemonteerd nabij een reluctor ring op een remrotor, naafsamenstel of differentiële ringwiel. De meeste OBD-II voertuigen zijn uitgerust met een vierwielige antiblokkeersysteem (ABS), maar sommige toepassingen een achterwiel slechts antiblokkeersysteem.

  • Independent achteras voertuigen met vier wielen ABS vier wieltoerentalsensoren
  • Vaste achteras voertuigen met vier wielen ABS zullen drie sensoren opnemen
  • Voertuigen met onafhankelijke achteras en achterwielaandrijving ABS kan twee sensoren
  • hebben voertuigen met een vaste achteras en achterwielaandrijving ABS systeem één toerentalsensor
  • de PCM controleert doorlopend uitgangsas snelheid als het voertuig vooruit. Individuele wielsnelheidssensor ingangen worden continu bewaakt door de ABCM of elektronische rembesturing module (EBCRM). De twee controllers delen van gegevens via de CAN en vergelijk de signalen wanneer het voertuig in beweging is. Indien één van de controllers detecteert een verschil tussen output assnelheid en wielsnelheid dat de maximale drempel overschrijdt (voor een bepaalde tijd) code P215C wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

    Een wiel / ABS snelheidssensor:

    Wat is de ernst van de DTC?

    de voorwaarden die bijdragen aan een code P215C opgeslagen kan leiden tot deactivering ABS of onregelmatig schakelpatroon van de transmissie. De code moet ernstig worden beschouwd en zo snel opgelost als mogelijk te maken.

    Wat zijn enkele van de symptomen van de code

    De symptomen van een P215C diagnostische code kunnen omvatten:?

  • Erratic snelheidsmeter
  • Onbedoelde ABS of traction (ASR) activering
  • Irregular versnellingsbakschakelmechanisme patronen
  • ABS codes kunnen worden opgeslagen
  • Het ABS kan worden uitgeschakeld
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P215C code kan zijn:?

  • Overmatige metalen puin op output / wielsnelheidssensor magneet
  • Defecte uitgaande as / wielsnelheidssensor
  • Knippen of beschadigde draden of stekkers
  • gebroken, beschadigd of versleten reluctor ring tanden
  • Defecte PCM, ABCM of EBCM
  • Wat zijn sommige P215C diagnostische en stappen voor probleemoplossing?

    Let op, we zijn op de hoogte van een bekend probleem met sommige Dodge en Chrysler voertuigen, is er een dienst bulletin # 21-031-14 dat van toepassing is op deze P215C DTC.

    een diagnostische scanner met een ingebouwde oscilloscoop een di gital volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig zal nodig zijn om een ​​code P215C vast te stellen.

    U vindt de informatie over het voertuig bron voor elektrische schema’s, uitzicht connector gezicht, connector pin-out nodig grafieken, diagnostische flow charts, en component testprocedures / specificaties. Zonder deze informatie een succesvolle diagnose is onmogelijk.

    Na het uitvoeren van een visuele inspectie van het systeem gerelateerde bedrading en connectoren, ik zou blijven door het aansluiten van de scanner op het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data . Ik wil deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als het diagnostisch proces ontvouwt kan zijn. Daarna heb ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset

    Als u toegang tot een soort van oscilloscoop hebben.

    De volgende procedure geldt voor de uitgangsas snelheidssensor en alle afzonderlijke wielsensoren.

  • Sluit de positieve meetsnoer van de ruimte om het signaalcircuit van de sensor te testen
  • Kies de juiste spanning instelling van de reikwijdte (sensorreferentieuitgangssignaal typisch 5-voolts)
  • Sluit de negatieve meetkabel met aarde (sensor gemalen of batterij gemalen)
  • met de aandrijfwielen van de grond en het voertuig bevestigd, ren de aandrijving met inachtneming van de golfvorm op het scope-beeldscherm
  • u bent op zoek naar een nog golfvormpatroon zonder spanningspieken of glitches zoals je vlot te accelereren / afremmen door alle versnellingen
  • Als inconsistenties worden ontdekt, vermoedt dat een defecte sensor of een slechte elektrische aansluiting
  • Test de uitgaande as snelheidssensor en de indi individuele wielsensoren:

  • Plaats de DVOM de Ohm instellen en loskoppelen van de sensor te testen
  • Gebruik meetkabels op de pinnen van de connector sonde Vergelijk bevindingen met sensor testspecificaties
  • Sensoren die niet voldoen aan de specificaties te worden overwogen defect
  • Testuitgang as snelheidssensor en individuele toerentalsensor referentiespanning:

  • met de toets aan / motor uit (KOEO) en de sensor is losgekoppeld getest, onderzoeken de referentieschakeling pin van de stekker met de positieve testdraad van de DVOM
  • Terzelfder tijd, zou de negatieve meetkabel van de DVOM worden gebruikt voor het aardpunt van dezelfde connector sonde
  • Referentiespanning moet binnen de specificaties van de auto informatiebron (gewoonlijk 5 volt)
  • Testuitgang as snelheidssensor en individuele toerentalsensor signaalspanning:

  • Sluit de sensor en de sonde het signaalcircuit van de SE nsor getest met de positieve testdraad van de DVOM (negatieve meetkabel sensor grond of bekende goede engine grond)
  • Met de sleutel op en draaiende motor (KOER) en de aandrijfwielen veilig opgeborgen van de grond Voer de aandrijving met inachtneming van de spanning weergave op de DVOM
  • een snelheid spanning grafiek te vinden binnen de informatiedrager bron. U kunt het gebruiken om te bepalen of de sensor goed functioneert op verschillende snelheden
  • Als een van de sensoren wordt getest niet de juiste mate van spanning te geven (afhankelijk van de snelheid) vermoeden dat het defect is.
  • Als het signaalcircuit weerspiegelde de juiste mate van spanning op de stekker Gebruik de DVOM de uitgaande as snelheidssensor en individuele toerentalsensor signaalstroomkringen hun respectieve besturingsconnectoren testen:

  • met de positieve testdraad van de DVOM de juiste signaalcircuit bij de controller
  • de negatieve meetsnoer moet opnieuw worden geaard
  • Als er een acceptabele sensorsignaal aan de sensoraansluiting die niet bij de controller aansluiting, u een open circuit tussen de controller en de sensor te testen.

    Verdachte controller defect of slechts een programmeertaal fout na uitputting van alle andere mogelijkheden.

  • Gebruik het voertuig informatiebron technische bulletins dienst (TSB) die overeenkomen met het voertuig, symptomen en opgeslagen codes in kwestie Garner. Een code die geldt voor uw omstandigheden kan helpen om een ​​nauwkeurige diagnose te ontwikkelen
  • Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p215c te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X