P215A Vehicle Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

Home » OBD Codes » P2100-P2199 » P215A Vehicle Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

P215A Vehicle Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Vehicle Speed ​​- Wheel Speed ​​Correlatie

Wat betekent dat

Dit is een generieke diagnostische foutcode (? DTC) en normaliter van toepassing op OBD-II-voertuigen. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Ford, Chevrolet, Dodge, VW, enz. Anecdotally deze code lijkt vaker te zien op Ford / Powerstroke voertuigen.

Als de OBD-II uitgerust voertuig opgeslagen code P215A, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) een verschil tussen het uitgangssignaal rijsnelheidssensor en één (of meer) van de wielsensoren heeft gedetecteerd. De uitgang snelheidssensor wordt meestal genoemd rijsnelheidssensor (VSS).

De uitgang snelheidssensor en de wielsnelheid sensor dienen beide voertuigsnelheid sporen, maar elk een onderdeel van een afzonderlijk netwerk. De uitgang snelheidssensor bevindt zich in de aandrijflijn besturingsnetwerk en de toerentalsensor is onderdeel van het antiblokkeersysteem netwerk.

De uitgang snelheidssensor een elektromagnetische sensor die in de nabijheid van een soort is aangebracht getande reluctor ringwiel of tandwiel. De reluctor ring is mechanisch bevestigd aan een as, transmissie / verdeelbak uitgaande as of aandrijfas. De reluctor ring draait samen met de as. De reluctor ring tanden passen binnen-duizendste van een inch van het uitgaande toerental sensor, het magneetveld completeert de uitgang snelheidssensor ingangsschakeling. De uitsparingen tussen de tanden van reluctor maken onderbrekingen van hetzelfde circuit. Deze aanvullingen / onderbrekingen in snelle opeenvolging wanneer het voertuig rolt naar voren. Deze schakeling aanvullingen en onderbrekingen maken golfvorm patronen die door de PCM (en andere regelaars) als uitvoersnelheid worden ontvangen. Zoals golfvorm patroon snelheid toeneemt, geschatte voertuigsnelheid toeneemt. Evenzo, als het ingaande toerental van de golfvorm vertraagt, geschatte voertuigsnelheid afneemt. Output snelheidssensor ingangsspanning signalen worden vergeleken door verschillende regelaars via het controller area network (CAN).

Op dezelfde manier als de PCM controleert uitvoersnelheid, het antiblokkeersysteem regeleenheid (ABCM) controleert invoergegevens van de wielsensoren. Wielsensoren zijn gemonteerd nabij een reluctor ring op een remrotor, naafsamenstel of differentiële ringwiel. De meeste OBD-II voertuigen zijn uitgerust met een vierwielige antiblokkeersysteem (ABS), maar sommige toepassingen een achterwiel slechts antiblokkeersysteem.

  • Independent achteras voertuigen met vier wielen ABS vier wieltoerentalsensoren
  • Vaste achteras voertuigen met vier wielen ABS zullen drie sensoren opnemen
  • Voertuigen met onafhankelijke achteras en achterwielaandrijving ABS kan twee sensoren
  • hebben voertuigen met een vaste achteras en achterwielaandrijving ABS systeem één toerentalsensor
  • de PCM controleert doorlopend voertuig uitgangssnelheid wanneer het voertuig vooruit. Individuele wielsnelheidssensor ingangen worden continu bewaakt door de ABCM of elektronische rembesturing module (EBCRM). De twee controllers delen van gegevens via de CAN en vergelijk de signalen wanneer het voertuig in beweging is. Indien één van de controllers detecteert een verschil tussen uitvoersnelheid en wielsnelheid dat de maximumgrens voor een bepaalde tijd overschrijdt, wordt een code P215A worden opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.

    transmissie snelheidssensor:

    wat is de ernst van de DTC?

    de voorwaarden die bijdragen aan een code P215A opgeslagen kan leiden tot deactivering ABS of onregelmatig schakelpatroon van de transmissie. De code moet ernstig worden beschouwd en zo snel opgelost als mogelijk te maken.

    Wat zijn enkele van de symptomen van de code

    De symptomen van een P215A diagnostische code kunnen omvatten:?

  • Erratic snelheidsmeter
  • Onbedoelde ABS of traction (ASR) activering
  • Irregular versnellingsbakschakelmechanisme patronen
  • ABS codes kunnen worden opgeslagen
  • Het ABS kan worden uitgeschakeld
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze P215A code kan zijn:?

  • Overmatige metalen puin op output / wielsnelheidssensor magneet
  • Defecte wielsnelheid / rijsnelheidssensor
  • Knippen of beschadigde draden of stekkers
  • gebroken, beschadigd of versleten reluctor ring tanden
  • Defecte PCM, ABCM of EBCM
  • Wat zijn sommige P215A diagnostische en stappen voor probleemoplossing?

    een diagnostische scanner met een ingebouwde oscilloscoop, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig zal nodig zijn om een ​​code P215A vast te stellen.

    U vindt de informatie over het voertuig bron voor de bedrading nodig diagrammen, uitzicht Connectorzijde, connectorpen-out grafieken, diagnostische flow charts, en component testprocedures / specificaties. Zonder deze informatie een succesvolle diagnose is onmogelijk.

    Na het uitvoeren van een visuele inspectie van het systeem gerelateerde bedrading en aansluitingen, zou verder op door de scanner op het voertuig diagnosepoort en ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data. Ik wil deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als het diagnostisch proces ontvouwt kan zijn. Daarna heb ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset

    Als u toegang tot een soort van oscilloscoop.
    geldt de volgende procedure om de uitvoer snelheidssensor en alle afzonderlijke wielsensoren.

  • Sluit de positieve meetsnoer van de ruimte om het signaalcircuit van de sensor te testen
  • Selecteer het voltage moet de reikwijdte ( sensorreferentieuitgangssignaal typisch 5-voolts)
  • Sluit de negatieve meetkabel met aarde (sensor gemalen of batterij gemalen)
  • met de aandrijfwielen van de grond en het voertuig bevestigd, run de aandrijving met inachtneming van de golfvorm op het scope-beeldscherm
  • u bent op zoek naar een nog golfvormpatroon zonder spanningspieken of glitches zoals je vlot te accelereren / afremmen door alle versnellingen
  • Als inconsistenties worden ontdekt, verdacht een defecte sensor of een slechte elektrische verbinding
  • Test de uitgang snelheidssensor en de afzonderlijke wielen s peed sensoren:

  • Plaats de DVOM de Ohm instellen en loskoppelen van de sensor te testen
  • Gebruik meetkabels op de pinnen van de connector sonde en vergelijk bevindingen sensor testspecificaties
  • Sensoren die niet voldoen aan de specificaties te worden overwogen defect
  • Test uitvoersnelheid en individuele wielsnelheid referentiespanning:

  • met de toets aan / motor uit (KOEO) en de sensor getest ontkoppeld sonde de referentieschakeling pin van de stekker met de positieve testdraad van de DVOM
  • tegelijkertijd, de negatieve test leiden van de DVOM moet worden gebruikt om het aardpunt van dezelfde connector
  • Referentiespanning moet binnen de specificaties van de auto informatiebron (gewoonlijk 5 volt)
  • sonde

    Testuitgang snelheidssensor en individuele toerentalsensor signaalspanning:

  • Sluit de sensor en de sonde het signaalcircuit van de sensor getest met de positieve test leiden van de DVOM (negatieve meetkabel sensor grond of bekende goede engine grond)
  • Met de sleutel op en draaiende motor (KOER) en de aandrijfwielen veilig opgeborgen van de grond ren de aandrijving inachtneming de spanningsdisplay op DVOM
  • een snelheid spanning grafiek te vinden binnen de informatiedrager bron. U kunt het gebruiken om te bepalen of de sensor goed functioneert op verschillende snelheden
  • Als een van de sensoren wordt getest niet de juiste mate van spanning te geven (afhankelijk van de snelheid) vermoeden dat het defect is.
  • Als het signaalcircuit weerspiegelde de juiste mate van spanning op de stekker Gebruik de DVOM de uitgang snelheidssensor en individuele toerentalsensor signaalstroomkringen hun respectieve besturingsconnectoren testen:

  • met de positieve testdraad van de DVOM de juiste signaalcircuit bij de controller
  • de negatieve meetsnoer moet opnieuw worden geaard
  • Als er een acceptabele sensorsignaal aan de sensoraansluiting die niet bij de controller aansluiting, u een open circuit tussen de controller en de sensor pas na volledige benutting van alle mogelijkheden Verdachte controller defect of een fout programmeren.
    getest .

  • Gebruik het voertuig informatiebron technische bulletins dienst (TSB) die overeenkomen met het voertuig, symptomen en opgeslagen codes in kwestie Garner. Een code die geldt voor uw omstandigheden kan helpen om een ​​nauwkeurige diagnose
  • ontwikkelen

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem verhelpen. U bent van harte welkom onze diagnose experts hebben in de meeste gevallen de kennis en kunde om de oorzaak van de foutcode p215a te vinden en de problemen op te lossen.

    Maak een afspraak voor diagnose

    X