OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Systeem te arm op Idle (Bank 2)
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code. Het wordt beschouwd als generiek, omdat het geldt voor alle merken en modellen van voertuigen (1996-nieuwer), hoewel specifieke reparatie stappen enigszins verschillend kunnen zijn, afhankelijk van het model.
Dit is een dubbelzinnige code in van zichzelf. Het kan een moeilijke code te kraken zijn zonder een diagnostische strategie. Tijdens de laatste twee starts, heeft het motormanagement computer een probleem met het brandstofmengsel opgenomen tegen een stationair draaien.
Het lijkt erop dat het brandstofmengsel te arm (te veel lucht en niet genoeg brandstof) in een inactief is.
Er is een waslijst van onderdelen die dit scenario zou kunnen veroorzaken. Voor het grootste deel van de diagnostische procedure is niet moeilijk – alleen tijdrovend, tenzij het een van de eerste gecontroleerde punten. De strategie dicteert dat de problemen met het rijgedrag worden waargenomen en genoteerd, dan beginnen met de meest voorkomende problemen en de voortgang van daar
. Opmerking: Deze code is identiek aan P2187. Het verschil is dat P2187 refereert aan Bank 1 (de zijde van de motor met cilinder # 1) en P2189 refereert aan Bank 2.
Symptomen
Met de vele mogelijkheden, de opgesomde problemen kunnen en mogen niet aanwezig zijn. Maar hier is waar het belangrijk is om bijzondere aandacht te besteden aan de waargenomen symptomen en een notitie maken met betrekking tot wat en wanneer de symptomen verschijnen voor diagnostische strategie.
mogelijke oorzaken van P2189 DTC
Diagnostic / reparatiestappen
Uw strategie voor het lokaliseren dit probleem begint met een test aandrijving en observatie van symptomen. De volgende stap is een code scanner (verkrijgbaar bij elke autodelenopslag) en trekken aanvullende codes.
De computer heeft een code P2189 waarin staat dat het brandstofmengsel mager onbelast draaien stellen. Dit is de belangrijkste code echter een onderdeel storing in deze lus die kunnen veroorzaken een arm mengsel wordt ook in code heeft.
Als de test station geen symptomen produceert het mogelijk is dat het geen echte code. Met andere woorden, het brandstofmengsel niet mager en de computer of de zuurstofsensor is verantwoordelijk voor de code
Ieder voertuig heeft minimaal twee zuurstofsensoren -. Een voor de katalysator en achter converter. Deze sensoren signaleren de hoeveelheid vrije zuurstof nog in het uitlaatgas na het ontsteken, waarbij de brandstofverhouding bepaalt. Het voorste sensor is primair verantwoordelijk voor het mengsel, wordt de tweede sensor achter de uitlaat gebruikt voor vergelijking met de voorste sensor te bepalen of de omzetter goed werkt.
Als een ruwe stationair aanwezig is of één van de andere symptomen, beginnen met het proces met de meest waarschijnlijke eerste oorzaak. Ofwel unmetered lucht is het invoeren van het inlaatspruitstuk of er is een gebrek aan brandstof druk:
De overige componenten nodig een servicepunt een Tech 2 scanner en programmeur moet worden geïnspecteerd.