OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
koelvloeistoftemperatuur (ECT) Sensor # 2 Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
diagnostische foutcode (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op alle 1996-nieuwere voertuigen (Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, enz.). Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen variabel merk / model.
De ECT (Koelvloeistoftemperatuursensor) sensor een thermistor die weerstand verandert op temperatuur van het koelmiddel in contact komt. De # 2 thermosensor koelvloeistof wordt in het blok of koelmiddeldoorgang. Meestal is een tweedraads sensor. Een draad is een 5 volt voeding uit het PCM (Motormanagementsysteem) aan de ECT. De andere is een grond om de ECT.
Wanneer de temperatuur van het koelmiddel verandert de weerstand op de signaaldraad dienovereenkomstig verandert. De PCM controleert de lees- en bepaalt koelmiddeltemperatuur teneinde essentiële motor brandstofbeheer voeren. Als koelvloeistof laag is, voelerweerstand hoog. De PCM een hoge signaalspanning (lage temperatuur) zien. Als koelvloeistof warm, weerstand in de sensor is laag en de PCM een hoge temperatuur zien. De PCM verwacht dat het langzame weerstand veranderingen op de ECT-signaal circuit te zien. Als het een snelle verandering in spanning die niet in overeenstemming met een motor warming-up ziet, zal dit P2183 code in te stellen. Of als het een gebrek aan verandering in ECT signaal ziet, kan deze code in te stellen.
Opmerking: Dit DTC is in principe identiek aan P0116, maar het verschil met deze code is dat dit verwijst naar de # 2 ECT circuit. Dus voertuigen tentoonstellen van deze code betekent dat ze twee ECT sensoren. Zorg ervoor dat u de diagnose van de juiste sensor circuit
Symptomen
Er kunnen geen merkbare symptomen als het probleem is zeer intermitterend, maar kan het volgende gebeuren:.
oorzaken
Mogelijke oorzaken van de P2183 code zijn onder andere:
< br> een voorbeeld van een motorkoelvloeistoftemperatuur ECT-sensor
Mogelijke oplossingen
Als er een andere ECT-sensor codes, diagnosticeren ze eerst.
Met behulp van een scan tool, controleer dan de ECT # 1 & # 2 lezingen. Op een koude motor, moet de IAT afgelezen waarde of gelijk zijn aan omgevingstemperatuur (buiten) temperatuurwaarde worden. Als dat zo is overeen met de IAT of omringende temperaturen, controleer dan de freeze frame data op uw scanner (indien aanwezig). De opgeslagen gegevens moet u vertellen wat de ECT lezen was toen de fout optrad.
a) Als de opgeslagen informatie geeft aan dat de koelvloeistof te lezen was op de koudste extreme (ongeveer -30 graden. F), dan is dat de een goede indicatie van de ECT weerstand was met tussenpozen hoog (tenzij je in Anchorage live!) Controleer of er een open in de ECT-sensor grond en het signaal circuits en repareren indien nodig. Als ze goed worden weergegeven, de motor terwijl het toezicht op de ECT voor een intermitterende hoge of lage sprongen. Als er vervang de ECT.
b) indien de opgeslagen informatie geeft aan dat de koelvloeistof te lezen was op de warmste extreme (ongeveer 250+ deg.F) dan is dat een goede indicatie van de ECT weerstand was met tussenpozen laag . Controleer voor een korte aan de grond op het signaal circuit of reparatie nodig is. Als het goed wordt weergegeven, de motor terwijl het toezicht op de ECT voor een intermitterende hoge of lage sprongen. Als er vervang de ECT.
Zie ECT-sensorcircuit codes: P0115, P0116, P0117, P0118, P0119, P0125, P0128, P2182, P2184, P2185, P2186