OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Fuel Injector Groep F Circuit Low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische code (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Dodge Ram (Cummins), GMC Chevrolet (Duramax), VW, Audi, Ford (Powerstroke), Mercedes Sprinter, Peugeot, Alfa Romeo, Nissan, Saab, Mitsubishi, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Brandstofinjecteurs zijn een integraal onderdeel van de levering brandstofsystemen in moderne auto’s.
Fuel systemen gebruik verschillende hoeveelheden componenten bediening en de controle van het volume, timing, drukken, etc. van het systeem in samenhang met de ECM (motorregeleenheid). Brandstofinjecteurs werden geïntroduceerd als een vervanging van de carburateur omdat injectoren zijn efficiënter en effectiever in het controleren van brandstoftoevoer. Als gevolg daarvan hebben ze onze brandstof economie verbeterd, en ingenieurs zijn actief het ontwerpen van meer ideale manieren om de efficiëntie te verhogen om dit ontwerp.
Gezien het feit dat spuiten de injector’s elektronisch wordt bestuurd, voedingsspanning is van cruciaal belang in toevoeren van brandstof aan de cilinders. Dat gezegd hebbende, een probleem in dit circuit kan en / of zal aanzienlijke drivability kwesties onder andere potentiële gevaren / symptomen
De groep letter ” F ” in deze code wordt gebruikt om onderscheid te maken wat de exacte circuit de fout verwijst. Om te bepalen hoe dit van toepassing is op uw specifieke voertuig, moet u verwijzen naar fabrikant specifieke technische informatie. Voorbeelden van verschillen met injectoren. Bank 1, 2, enz., Gekoppeld injectoren, afzonderlijke injectoren, etc
De ECU verlicht de MIL (storingsindicatielampje) met P216E en / of verwante codes (P216D, P216F) wanneer het bewaakt een storing in de voedingsspanning van de brandstofinjectoren en / of hun circuits. Het feit dat harnassen de brandstofinjectoren worden geleid in de nabijheid van extreme temperaturen dient te worden opgemerkt. Door de ligging van de harnassen, ze zijn volatiel fysieke schade. Met dit in het achterhoofd, zal ik zeggen, het grootste deel van de tijd, zal dit een mechanisch probleem.
De P216E Fuel Injector Groep F Circuit Low code is actief als de ECM een lage spanning staat binnen de supply detecteert voltage circuit binnen de brandstofinjectoren of de circuits.
Wat is de ernst van deze DTC?
de mooie ernstige zou ik zeggen. In het veld, noemen we een gebrek aan brandstof in het mengsel wordt verbrand, een ” lean ” staat. Als je motor mager loopt, loopt u het risico van het veroorzaken van extreme schade aan de motor in zowel de onmiddellijke en verre toekomst uit te voeren. Met dat in gedachten, altijd op het onderhoud van uw motor. Er moet hier een zekere mate van zorgvuldigheid te zijn, dus laten we houden onze draaiende motoren soepel en efficiënt. Immers, zij zijn ongeveer trekken ons gewicht om ons te vervoeren op een dagelijkse basis
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P216E foutcode kan omvatten.?:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P216E brandstof injector groep voedingsspanning code kan zijn:?
Wat zijn sommige stappen P216E probleemoplossing
Basic Step # 1
De eerste aanbevolen stap is te vinden welke “? groep ” sensoren de fabrikant verwijst. Met deze informatie kunt u vervolgens op zoek naar de fysieke locatie van de verstuiver (s) en de circuits. Dit kan het verwijderen van tal motorkap en / of componenten visuele toegang krijgen (indien mogelijk). Zorg ervoor dat het harnas te inspecteren op gerafelde draden. Versleten-away isolatie moet goed worden gerepareerd met krimp-buis om verdere en / of toekomstige problemen te voorkomen.
Basic Step # 2
Op sommige momenten, water en / of vloeistoffen kunnen krijgen ” opgesloten ” in de valleien waar de injectoren zijn geïnstalleerd. Dit verhoogt de kans aansluitingen van de sensor onder meer elektrische verbindingen te corroderen sneller dan normaal. Zorg ervoor dat alles is hoe het zou moeten zijn en de connectoren tabs zijn goed afdichten van de verbinding. Aarzel niet om met behulp van enkele elektrisch contact schoner om alles te verbinden te maken en verbreken soepel, en niet te vergeten de verhoogde elektrische verbindingen binnen de verbindingen met het gebruik van dit product.
Basic Stap # 3
Controleer de integriteit van het circuit door de volgende stappen voor probleemoplossing die door serviceproviders de handleiding van uw specifieke voertuig. Een voorbeeld is de voedingsspanning circuit los te koppelen van de ECM en op de brandstof injector, vervolgens met behulp van uw multimeter, bepalen of de draden in goede orde.
Een test die ik wil doen om te bepalen sneller als er een open binnen een bepaalde draad die zou helpen bij code P216E te doen ” continuïteitstest “. je multimeter om de weerstand (a.k.a .: Ohm impedantie, enz.) instellen, raakt u het ene eind naar één punt van het circuit en het andere uiteinde aan het andere uiteinde. Niet hoger dan gewenste waarde kan een probleem binnen het circuit aan te geven. Elk probleem hier zal moeten worden bepaald door het opsporen van de specifieke draad u de diagnose.