OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Output Shaft Speed - Wheel Speed Correlatie
Wat betekent dat
Dit is een generieke diagnostische foutcode (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Auto merken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot jeep, Chrysler, Dodge, Chevrolet, etc.
Als OBD-II uitgerust voertuig een code P215C is opgeslagen, betekent dit dat de aandrijflijn (PCM) heeft een discrepantie tussen de uitgang voertuigas snelheidssensor en één (of meer) van de wielsensoren gedetecteerd.
de uitgaande as snelheidssensor en de wielsnelheid sensor dienen beide voertuigsnelheid sporen, maar elk een onderdeel van een afzonderlijk netwerk. De uitgaande as snelheidssensor bevindt zich in de aandrijflijn besturingsnetwerk en de wielsnelheid sensor van het antiblokkeersysteem netwerk.
De uitgaande as snelheidssensor een elektromagnetische sensor die in de nabijheid van enkele gemonteerd Type getande ring reluctor wiel of tandwiel. De reluctor ring is mechanisch bevestigd aan een as, transmissie / verdeelbak uitgaande as of aandrijfas. De reluctor ring draait samen met de as. De reluctor ring tanden passen binnen-duizendste van een inch van de uitgangsas snelheidssensor, het magneetveld completeert de uitgangsas snelheidssensor ingangscircuit. De uitsparingen tussen de tanden van reluctor maken onderbrekingen van hetzelfde circuit. Deze aanvullingen / onderbrekingen in snelle opeenvolging wanneer het voertuig rolt naar voren. Deze schakeling aanvullingen en onderbrekingen maken golfvorm patronen die door de PCM (en andere regelaars) als uitvoer assnelheid worden ontvangen. Zoals golfvorm patroon snelheid toeneemt, geschat uitgaande as snelheid toeneemt. Evenzo, als het ingaande toerental van de golfvorm vertraagt, geschat uitgaande as afneemt.
Op dezelfde manier als de PCM controleert uitgangsas snelheid, het antiblokkeersysteem regeleenheid (ABCM) controleert invoergegevens van de wielsensoren. Wielsensoren zijn gemonteerd nabij een reluctor ring op een remrotor, naafsamenstel of differentiële ringwiel. De meeste OBD-II voertuigen zijn uitgerust met een vierwielige antiblokkeersysteem (ABS), maar sommige toepassingen een achterwiel slechts antiblokkeersysteem.
p >
de PCM controleert doorlopend uitgangsas snelheid als het voertuig vooruit. Individuele wielsnelheidssensor ingangen worden continu bewaakt door de ABCM of elektronische rembesturing module (EBCRM). De twee controllers delen van gegevens via de CAN en vergelijk de signalen wanneer het voertuig in beweging is. Indien één van de controllers detecteert een verschil tussen output assnelheid en wielsnelheid dat de maximale drempel overschrijdt (voor een bepaalde tijd) code P215C wordt opgeslagen en een storing controlelampje (MIL) worden belicht.
Een wiel / ABS snelheidssensor:
Wat is de ernst van de DTC?
de voorwaarden die bijdragen aan een code P215C opgeslagen kan leiden tot deactivering ABS of onregelmatig schakelpatroon van de transmissie. De code moet ernstig worden beschouwd en zo snel opgelost als mogelijk te maken.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P215C diagnostische code kunnen omvatten:?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P215C code kan zijn:?
Wat zijn sommige P215C diagnostische en stappen voor probleemoplossing?
Let op, we zijn op de hoogte van een bekend probleem met sommige Dodge en Chrysler voertuigen, is er een dienst bulletin # 21-031-14 dat van toepassing is op deze P215C DTC. span>
een diagnostische scanner met een ingebouwde oscilloscoop een di gital volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van betrouwbare informatie voertuig zal nodig zijn om een code P215C vast te stellen.
U vindt de informatie over het voertuig bron voor elektrische schema’s, uitzicht connector gezicht, connector pin-out nodig grafieken, diagnostische flow charts, en component testprocedures / specificaties. Zonder deze informatie een succesvolle diagnose is onmogelijk.
Na het uitvoeren van een visuele inspectie van het systeem gerelateerde bedrading en connectoren, ik zou blijven door het aansluiten van de scanner op het voertuig diagnostische poort en het ophalen van alle opgeslagen codes en freeze frame data . Ik wil deze informatie opschrijven als het nuttig zijn als het diagnostisch proces ontvouwt kan zijn. Daarna heb ik de codes te wissen en een proefrit met de auto om te zien of de code wordt gereset
Als u toegang tot een soort van oscilloscoop hebben.
De volgende procedure geldt voor de uitgangsas snelheidssensor en alle afzonderlijke wielsensoren.
Test de uitgaande as snelheidssensor en de indi individuele wielsensoren:
Testuitgang as snelheidssensor en individuele toerentalsensor referentiespanning:
Testuitgang as snelheidssensor en individuele toerentalsensor signaalspanning:
Als het signaalcircuit weerspiegelde de juiste mate van spanning op de stekker Gebruik de DVOM de uitgaande as snelheidssensor en individuele toerentalsensor signaalstroomkringen hun respectieve besturingsconnectoren testen:
Als er een acceptabele sensorsignaal aan de sensoraansluiting die niet bij de controller aansluiting, u een open circuit tussen de controller en de sensor te testen.
Verdachte controller defect of slechts een programmeertaal fout na uitputting van alle andere mogelijkheden.