OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation Vent Control Circuit Low
Wat betekent dat?
Dit is een generieke powertrain diagnostische (DTC) en gewoonlijk van toepassing op voertuigen OBD-II. Automerken kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot Citroen, Peugeot, Sprinter, Pontiac, Mazda, Chevy, GMC, Ford, Dodge, Ram, etc.
EGR (Exhaust Gas Recirculation) systemen voortdurend worden bewaakt en aangepast door de ECM (Engine control module), terwijl we rijden onze voertuigen. De EGR-systeem maakt het mogelijk de motor van uw voertuig lucht / brandstofmengsels die door het verbrandingsproces zijn gegaan, maar is nog niet volledig en efficiënt te verbranden hergebruiken. Door de EGR recycling van dit & quot, semi-verbrande ” mengsel en herintroduceren aan de motor is eentje verhoogt brandstofverbruik, laat staan verbeterde totale voertuigemissies ook.
Deze dagen zijn de meeste EGR kleppen worden elektronisch geregeld via elektrische spoelen, mechanisch via vacuüm gecontroleerde magneetventielen en diverse andere mogelijke manieren, afhankelijk van uw merk en model. De EGR vent spoel wordt hoofdzakelijk gebruikt om onnodige recyclebaar uitlaat ontdoen. Meestal zij vent Dit un teruggevoerd uitlaattegendruk in het uitlaatsysteem te ventileren naar de atmosfeer na het passeren door de katalysatoren, resonatoren, dempers, etc. Het is belangrijk op te merken dat de katalysator meeste onverbrande brandstof aanwezig zal branden voorkomen van stekelige emissies van het voertuig. De uitlaatgasrecirculatie vent stuurschakeling kan worden verwezen naar een bepaalde draad die de oorzaak is van de storing, zorg ervoor om te verwijzen naar uw dienst handleiding om vast te stellen welke fysieke circuit waarmee u werkt hier.
Bij het bewaken en aanpassen tal van sensoren, schakelaars, niet naar andere systemen, de ECM (engine control module) vermelden geactiveerd P2144 en / of daarmee verband houdende codes (P2143 en P2145) om u te laten weten dat er een probleem is met uw uitlaatgasrecirculatie vent controle circuit.
Met P2144, betekent dit een lage spanningstoestand is binnen de EGR uitlaatgas recirculatie uitlaat bedieningselementen keten gedetecteerd.
Wat is de ernst van de DTC?
de ernst-wise, ik zou zeggen dat dit fout is matig ernstige en ik zal u vertellen waarom. De EGR (uitlaatgasrecirculatie) systeem niet vereist voor de werking van de motor. Dat gezegd hebbende, het doet de uitstoot te verbeteren en helpt uw motor soepel in wisselende omstandigheden, zodat de werking ervan is essentieel als u wilt uw auto te lopen en optimaal functioneren ook. Niet aan het feit dat, als links lang genoeg het roet dat door middel van deze systemen gaat zich kunnen ophopen en de oorzaak toekomstige problemen / kwesties te noemen. Houd uw EGR het juiste onderhoud aan een hoofdpijn te voorkomen
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P2144 diagnostische code kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze P2144 code kan zijn:?
Wat zijn sommige P2144 diagnostische en stappen voor probleemoplossing?
de eerste stap in het oplossen van problemen voor storingen is om de Technical service Bulletins (TSB) onderzoeken voor bekende problemen met de specifieke voertuig.
Geavanceerd Diagno stic stappen worden zeer specifiek voertuig en kan de geschikte geavanceerde apparatuur en kennis om nauwkeurig uit te voeren. We nemen basisstappen onder, maar verwijzen naar een jaar voertuig / merk / model / powertrain specifieke reparatie gids voor specifieke stappen voor uw auto.
Basic Step # 1
Het eerste wat u zult willen om dit te doen is laten de motor van uw voertuig af te koelen. De meeste keren EGR (Exhaust Gas Recirculation) systemen zijn zeer heet haar aard, omdat ze meestal direct zijn gemonteerd op het uitlaatsysteem. Dat gezegd hebbende, als je niet laat de motor voldoende te koelen, kunt u het risico dat u zich brandt. Zoals vermeld, EGR kleppen veel tijd direct op de uitlaat gemonteerd. De vent elektromagneten, dat de EGR de ventilatie te regelen, worden overal in de motorruimte op de firewall gemonteerd, de meeste keren. In het algemeen, de ontluchting magneetkop bevat slechts vacuümcontrolesystemen solenoïde zodat er potentieel vele gummi lijnen die van deze naar het EGR systeem.
Weet je nog hoe warm het hier is? Deze vacuüm lijnen niet goed staan om deze temperaturen dus zorg ervoor dat deze regels grondig te inspecteren terwijl u het inspecteren van de omgeving. Elke verbrande of gebroken vacuüm lijn moet worden vervangen of gerepareerd. De lijnen zijn goedkoop, dus ik adviseer altijd de revisie van alle lijnen met nieuwe, vooral als je een die is verslechterd vinden, indien iemand slecht op deze manier de kans groot dat de anderen zijn niet ver weg.
Basic Step # 2
Zorg ervoor dat de integriteit van de betrokken harnassen grondig te controleren. Ze doen lopen langs en rond de uitlaat, zodat het een goed idee om vast te binden alle losse draden of harnassen uit de weg zou zijn. Als u een gebrande harnas en / of draad, soldeerverbindingen te vinden en zorg ervoor dat dienovereenkomstig te isoleren. Inspecteer vent elektromagnetische op scheuren en / of water binnendringen. Gezien het feit dat deze sensoren zijn onderworpen aan de elementen en zijn gemaakt van plastic, voor het grootste deel, moet u zich bewust van een aantal van de mogelijke fouten te maken. Zorg er ook voor connectoren zijn het maken van een adequate elektrische verbinding en dat de tabbladen zijn intact en niet gebroken.
Basic Stap # 3
Als toegankelijk en handig, je kon verwijderen EGR klep naar check van zijn conditie. Deze kleppen zijn onderhevig aan een zinvolle hoeveelheid roet. Gebruik carburateur schoner en een tandenborstel om roet te verwijderen van hardnekkige gebieden.