OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Circuit “B” High
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt doorgaans naar OBD-II-voertuigen. Voertuigmerken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot jeep, Chrysler, Dodge, Ford, GM, Chevrolet, enz.
uitlaatgasrecirculatie (EGR) gashendel klep geplaatst tussen het inlaatspruitstuk en de lucht filter, vergelijkbaar met een gasklep. Het wordt gebruikt om een kleine vacuüm dat uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk zal trekken creëren.
De Motormanagementsysteem (PCM) beschrijft de uitlaatgasrecirculatie (EGR) gasklep regelklep waar te positioneren. Deze code bekijkt de spanningssignalen van de EGR klep gashendel om te bepalen of ze correct zijn gebaseerd op ingangssignalen voor het PCM. Deze code kan zijn het meest waarschijnlijk zijn ingesteld als gevolg van elektrische problemen. In dit geval, P213D naar een hoge elektrische voorwaarde dat stuurcircuit.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type EGR klep gashendel en metaalgaas kleuren.
Symptomen
De symptomen van een P213D motorcode kunnen zijn:
oorzaken
Mogelijke oorzaken deze code reeks zijn:
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt punt is altijd controleren technica l dienst bulletins (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Zoek vervolgens naar de EGR gashendel klep van uw specifieke voertuig. Deze klep wordt gevonden tussen het inlaatspruitstuk en het luchtfilter, vergelijkbaar met een gasklep. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng diëlektrisch siliconenvet waar de terminals contact.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Als de P213D code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de EGR gashendel klep en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 3 of 4 draden aan de EGR klep gashendel. Koppel het harnas naar de EGR klep gashendel. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), test de EGR gashendel klep signaal circuit (Red leiden tot de klep signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt om de klep, of als je ziet 12 volt bij de klep, het herstel van de bedrading van de PCM om de klep, of eventueel een slechte PCM.
Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de EGR gashendel klep. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de EGR klep gashendel circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de EGR gashendel klep om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.
Als alle voorgaande tests hebben doorgegeven en u nog steeds een P213D krijgen , zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte EGR gashendel klep, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de EGR gashendel klep vervangen was.