P213D Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit "B" High

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

Exhaust Gas Recirculation Throttle Position Control Circuit “B” High

Wat betekent dat?

Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische code geldt doorgaans naar OBD-II-voertuigen. Voertuigmerken kunnen omvatten maar zijn niet beperkt tot jeep, Chrysler, Dodge, Ford, GM, Chevrolet, enz.

uitlaatgasrecirculatie (EGR) gashendel klep geplaatst tussen het inlaatspruitstuk en de lucht filter, vergelijkbaar met een gasklep. Het wordt gebruikt om een ​​kleine vacuüm dat uitlaatgassen in het inlaatspruitstuk zal trekken creëren.

De Motormanagementsysteem (PCM) beschrijft de uitlaatgasrecirculatie (EGR) gasklep regelklep waar te positioneren. Deze code bekijkt de spanningssignalen van de EGR klep gashendel om te bepalen of ze correct zijn gebaseerd op ingangssignalen voor het PCM. Deze code kan zijn het meest waarschijnlijk zijn ingesteld als gevolg van elektrische problemen. In dit geval, P213D naar een hoge elektrische voorwaarde dat stuurcircuit.

Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type EGR klep gashendel en metaalgaas kleuren.

Symptomen

De symptomen van een P213D motorcode kunnen zijn:

  • storingsindicatielampje (MIL) verlichte
  • langer dan normaal actief nabehandeling regeneratietijden ( duurt het langer voordat het uitlaatsysteem nemen warm te krijgen en af ​​te branden het roet dat is opgebouwd in het roetfilter / katalysator)
  • oorzaken

    Mogelijke oorzaken deze code reeks zijn:

  • Korte spanning in het signaalcircuit om de EGR gashendel klep
  • Algemene elektrische probleem binnen het circuit naar de EGR gashendel klep
  • EGR gashendel klep defect – intern kortgesloten
  • Kan PCM – onwaarschijnlijk
  • Diagnostische en reparatieprocedures

    Een goed uitgangspunt punt is altijd controleren technica l dienst bulletins (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.

    Zoek vervolgens naar de EGR gashendel klep van uw specifieke voertuig. Deze klep wordt gevonden tussen het inlaatspruitstuk en het luchtfilter, vergelijkbaar met een gasklep. Eenmaal gelegen, visueel te inspecteren de connectoren en bekabeling. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connectoren uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connectoren. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng diëlektrisch siliconenvet waar de terminals contact.

    Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of deze code terugkeert. Als dit niet gebeurt, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.

    Als de P213D code doet ruil daarvoor zullen we nodig hebben om de EGR gashendel klep en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 3 of 4 draden aan de EGR klep gashendel. Koppel het harnas naar de EGR klep gashendel. Met een digitale Volt Ohm Meter (DVOM), test de EGR gashendel klep signaal circuit (Red leiden tot de klep signaal circuit, zwarte leiden tot een goede grond). Als er geen 5 volt om de klep, of als je ziet 12 volt bij de klep, het herstel van de bedrading van de PCM om de klep, of eventueel een slechte PCM.

    Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de EGR gashendel klep. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de EGR klep gashendel circuitaarde. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de EGR gashendel klep om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.

    Als alle voorgaande tests hebben doorgegeven en u nog steeds een P213D krijgen , zou dit zeer waarschijnlijk duiden op een mislukte EGR gashendel klep, hoewel een mislukte PCM niet naar buiten kon worden uitgesloten totdat de EGR gashendel klep vervangen was.

    Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p213d
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p213d

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp