OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
gaskleppositiesensor / Switch ” G ” Circuit Range / performance
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code (DTC) is een generieke powertrain code, wat betekent dat het van toepassing is op OBD-II uitgeruste voertuigen. Hoewel algemeen kan het specifieke reparatiestappen Afhankelijk van het merk / type.
De Gasklepstandsensor is een potentiometer meet de hoeveelheid smooropening. De gasklep wordt geopend, het lezen (gemeten in volt) stijgt.
De aandrijflijn (PCM) is de hoofdcomputer besturen van het voertuig en levert een 5 Volt referentiesignaal naar het gaspedaal positiesensor (TPS) en gewoonlijk ook een grond. Een algemene meting: stationair = 0,5 Volt; volgas = 4,5 Volt. Wanneer de PCM dat de smoorklep hoek groter of kleiner dan het zou moeten zijn voor een bepaald toerental, zal deze code ingesteld. & Quot; G ” verwijst naar een bepaalde schakeling sensor of gebied van een bepaalde keten
Mogelijke Symptomen
De symptomen van een P212B foutcode omvatten bijvoorbeeld:.
Oorzaken
Een code P212B kan dat een of meer van de volgende is gebeurd betekenen:
Mogelijke oplossingen
1. Als u toegang tot een scanner hebben, zien wat de inactieve en WOT (volgas) lezingen zijn voor de TPS. Controleer als ze dicht bij de specificaties hierboven vermeld. Zo niet, dan is de plaats van de TPS en re-check.
2. Controleer op een onderbroken open of kortgesloten in het TPS-signaal. Om dat te doen, kunt u geen gebruik maken van een scan tool. Je hebt een oscilliscope nodig. De reden is dat scantools nemen proeverijen van vele verschillende lezingen meer dan slechts een of twee datalijnen en kan een verbinding valt missen. Sluit uw oscilliscope en kijken naar de signaal. Het moet vegen omhoog en omlaag beweegt zonder uitvallers of spikes.
3. Als er geen problemen werden opgemerkt, voert u een wiebelen test. Doe dit door wiebelen de connector en harnas tijdens het kijken naar het patroon. Is het drop-out? Als dat zo is, vervang TPS en re-check.
4. Als je geen TPS signaal, controleer 5 Volt verwezen bij de connector. Als het is, controleer de grond circuit open of kortgesloten.
5. Zorg ervoor dat het signaal circuit is niet 12V. Het mag nooit hebben accuspanning. Zo ja, trace schakeling voor kort spanning en reparatie.
6. Zoek naar het water in de connector en vervang TPS nodig.