OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Throttle Actuator B Controle motorcircuit Range prestaties
Wat betekent dat?
Deze generieke aandrijflijn / motor diagnostische foutcode normaliter van toepassing op alle OBDII motoren uitgerust met elektrische Throttle Actuators, maar verschijnt vaker in bepaalde Ford en Nissan voertuigen.
De Throttle Actuator B (TA-B) staat meestal gemonteerd op de voorzijde van de motor, bovenop de motor in het wiel putjes of tegen het schot. De TA-B wordt door een elektrisch signaal van de Motormanagementsysteem (PCM).
De PCM ontvangt invoeren om te bepalen wanneer en hoe lang het nodig heeft om de TA-B bedienen. Deze ingangen zijn spanningssignalen ontvangen van koelmiddeltemp, inlaatlucht temperatuur, motortoerental en airconditioningsysteem druksensoren. Zodra de PCM deze ingangen heeft ontvangen kan het signaal naar de TA-B modificeren.
P210B wordt doorgaans ingesteld door elektrische (TA-B keten), maar problemen kunnen worden veroorzaakt door mechanische problemen, zoals een mechanisch vast smoorblad op het elektrisch aangedreven Throttle Actuator. Zowel elektrische als mechanische problemen kunnen niet worden genegeerd in de proef probleemoplossing, vooral dan wanneer het een intermitterend probleem.
Problemen stappen kunnen variëren afhankelijk van de fabrikant, type TA-B wire kleuren.
Related gasklep actuator B regelmotor schakeling codes:
Code Ernst & Symptomen
De ernst is ernstig toe te schrijven aan de impact ervan op het koelsysteem. Omdat ofwel een elektrisch of mechanisch defect kan zijn, kan de PCM niet volledig compenseren. Gedeeltelijke compensatie meestal betekent dat de motor heeft een vast stationair toerental (meestal rond 1000-1200 rpm)
De symptomen van een P210B motorcode kunnen zijn:
oorzaken
In het algemeen de oorzaken van deze code set zijn :
Diagnostische en reparatieprocedures
Een goed uitgangspunt is altijd om te controleren of bulletins technische dienst (TSB) voor uw specifieke voertuig. Uw probleem kan een bekend probleem met een bekende oplossing zijn gezet door de fabrikant en kunt u tijd en geld te besparen tijdens de diagnose.
Zoek vervolgens naar de Throttle Actuator B (TA-B) van uw specifieke voertuig. Deze actuator is meestal gemonteerd op de voorzijde van de motor, bovenop de motor in het wiel putjes of tegen het schot. Zodra zich visueel op de connector en bedrading. Kijk voor het schrapen, wrijven, kale draden, branden vlekken of gesmolten plastic. Trek de connector uit elkaar en controleer de ontvangen aansluitingen (metalen onderdelen) in de connector. Kijk of ze zien er verbrand of hebben een groene tint te geven corrosie. Gebruik elektrisch contact schoner en een kunststof borstel of reinigen van de klemmen nodig. Laten drogen en breng elektrische vet wanneer het contact terminals.
Als u een scanner, schakelt u de diagnostische foutcodes uit het geheugen, en kijk of P210B code rendement. Als dit niet het geval, dan is de verbindingen waren het meest waarschijnlijk uw probleem.
Voor deze specifieke code, dit is de meest voorkomende gebied van zorg, evenals de relais / verbindingen naar het relais, met een actuator falen een goede tweede. strong>
Als de code doet terugkeer, zullen we nodig hebben om de aandrijving en de bijbehorende circuits te testen. Doorgaans zijn er 2 draden in elke Throttle Actuator. Ten eerste, de stekker uit het harnas te gaan naar de Throttle Actuator. Een digitale Volt ohmmeter (DVOM) verbindt een leiding van de meter met een aansluiting van de actuator. Sluit de resterende meter leiden tot overige actorklem. Het mag niet geopend of kortgesloten zijn. Controleer de weerstand specificaties van uw specifieke voertuig. Als de servomotor open of kortgesloten (oneindige weerstand of geen weerstand / 0 ohm), vervangt de Throttle actuator.
Als die test slaagt, met een DVOM, controleer dan of u 12V om de Throttle Actuator voedingscircuit (Red leiden tot de actuator voedingscircuit, zwarte leiden tot een goede grond). Met een scanner die de Throttle Actuator kan activeren, zet de Throttle Actuator. Als er geen 12 volt aan de actuator, het herstel van de bedrading van de PCM of doorgeven aan de actuator, of eventueel een slechte PCM.
Als dat is OK, controleren om ervoor te zorgen dat u een goede grond in de Throttle Actuator. Sluit een testlamp 12V accu positieve (rode klem) en raakt het andere uiteinde van de testlamp op de grond circuit naar de Throttle actuator circuitaarde. Met behulp van de scan instrument om de Throttle Actuator bedienen, te zien of de test gaat branden telkens wanneer de scanner stuurt de actuator. Als de test licht niet gaat branden, zou dit het probleem circuit aan te geven. Als dat zo is gaan branden, wiebelen de bedrading naar de actuator om te zien of de test licht knippert, wat aangeeft een intermitterende verbinding.
Als alle voorgaande tests hebben doorgegeven en u nog steeds een P210B te krijgen, zou dit het meest waarschijnlijk wijzen op een mislukte Throttle Actuator, hoewel een mislukte PCM niet kon worden uitgesloten totdat de Throttle Actuator was vervangen. Als je onzeker bent, zoek hulp van een getrainde automotive diagnosticus. PCM worden geprogrammeerd of gekalibreerd op het voertuig om volledig te kunnen installeren.