OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
SCR NOx Prealyst – Over Temperature Bank 2
Wat betekent dat
Dit is een generieke diagnostische problemen? (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Audi, Buick, Chevrolet, Ford, GMC, Mercedes-Benz, Subaru, Toyota, Volkswagen etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie .
Wanneer een P20F1 wordt opgeslagen in een dieselmotor, OBD-II uitgerust voertuig, betekent dit dat de aandrijflijn besturingsmodule heeft gedetecteerd dat de temperatuur voor de selectieve katalysator reductiesysteem (SCR) maximaal toelaatbare parameters overschrijdt . Deze bijzondere code geldt voor de stroomopwaartse temperatuursensor voor de motor twee banken. Bank twee is de bank van de motor die de nummer twee cilinder bevat.
Bij het modern, schoon brandende dieselmotoren hebben vele voordelen ten opzichte van benzinemotoren (vooral in commerciële truck toepassingen), maar ook de neiging om meer te produceren van bepaalde schadelijke uitlaatgassen dan andere motoren. De meest opvallende van deze offensieve verontreinigende stoffen zijn ionen van stikstofoxide (NOx).
uitlaatgasrecirculatie (EGR) systemen helpen om drastisch verminderen van NOx, maar veel van de huidige krachtige dieselmotoren kan niet voldoen aan de strikte federale (US) emissie standaarden gebruik van het EGR-systeem alleen. Om deze reden werden SCR systemen.
SCR systemen injecteren AdBlue (DEF) in het uitlaatgas vóór de katalysator of NOx-vanger. De introductie van DEF uitlaatgas verhoogt gastemperatuur en maakt het katalysatorelement efficiënter uit te voeren. Het maakt de katalysator langer en laat minder NOx-emissies wordt in de atmosfeer.
Temperatuursensoren worden voor en na de katalysator geplaatst om de temperatuur en de efficiëntie te bepalen. Het gehele SCS wordt geregeld door ofwel de PCM of stand-alone regelaar die samenwerkt met het PCM. Hoe dan ook, de regelaar bewaakt de temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen te houden en te bevorderen optimale NOx filtratie.
Als de PCM een prealyst temperatuur die maximaal toelaatbare parameters overschrijdt detecteert, een code P20F1 wordt opgeslagen en een storing controlelampje kan verlicht worden.
Wat is de ernst van deze DTC?
Elke opgeslagen SCR gerelateerde codes kan het SCR-systeem te starten wordt uitgeschakeld. De opgeslagen code P20F1 moet ernstig worden beschouwd en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Catalyst schade kan ontstaan als de code niet snel wordt verholpen
Wat zijn enkele van de symptomen van de code
De symptomen van een P20F1 foutcode kunnen zijn:.?
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele stappen P20F1 het oplossen van problemen?
Als er andere SCR of uitlaatemissies codes of uitlaatgastemperatuur codes worden opgeslagen, moeten deze voordat u de opgeslagen P20F1 diagnosticeren worden aangepakt.
Elke preal yst uitlaat lekkage worden hersteld voordat een diagnose voor dit type code.
Zoeken diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer met laser pointer en een bron van specifiek voertuig SCR-systeem diagnostische informatie die nodig zijn om een code P20F1 diagnosticeren
de technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model.; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden kan nuttig diagnostische informatie opleveren.
Begin uw diagnose met een visuele inspectie van het SCR-inspuitsysteem, uitlaat temperatuursensoren, NOx sensoren, en zuurstof (02) -sensor harnassen en aansluitingen. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.
verder door het plaatsen van het voertuig diagnose-aansluiting en het aansluiten van de scanner. Haal alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data en deze informatie op te nemen voor het verwijderen van de codes. Daarna proefrit het voertuig totdat de PCM komt ofwel bereid modus of de code wordt gereset.
Als de PCM binnentreedt bereid modus, de code intermitterend en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren op dit moment. De omstandigheden die hebben bijgedragen tot de code wordt opgeslagen kan nodig zijn om verslechteren voordat er een diagnose kan worden bereikt.
Als de code onmiddellijk opnieuw in, zoek uw bron van informatie voertuig diagnostische flow charts, connector pin uit grafieken te verkrijgen , uitzicht Connectorzijde, samen met component testprocedures en specificaties. Deze informatie is nodig bij het invullen van de volgende stappen van de diagnose.
Neem de scanner datastroom te vergelijken uitlaat (pre en post) temperatuursensor gegevens tussen motor banken. Als inconsistenties worden gedetecteerd, test de uitlaattemperatuur sensoren met de DVOM. Sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, moet defect worden beschouwd.
Als alle sensoren en circuits lijken te functioneren zoals de bedoeling is, vermoeden dat de katalysator element defect is of dat het SCR-systeem is mislukt.