P20F1 SCR NOx Prealyst - Over Temperature Bank 2

OBD-II Trouble Code Technische beschrijving

SCR NOx Prealyst – Over Temperature Bank 2

Wat betekent dat

Dit is een generieke diagnostische problemen? (DTC) en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Die kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot voertuigen van Audi, Buick, Chevrolet, Ford, GMC, Mercedes-Benz, Subaru, Toyota, Volkswagen etc. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie .

Wanneer een P20F1 wordt opgeslagen in een dieselmotor, OBD-II uitgerust voertuig, betekent dit dat de aandrijflijn besturingsmodule heeft gedetecteerd dat de temperatuur voor de selectieve katalysator reductiesysteem (SCR) maximaal toelaatbare parameters overschrijdt . Deze bijzondere code geldt voor de stroomopwaartse temperatuursensor voor de motor twee banken. Bank twee is de bank van de motor die de nummer twee cilinder bevat.

Bij het modern, schoon brandende dieselmotoren hebben vele voordelen ten opzichte van benzinemotoren (vooral in commerciële truck toepassingen), maar ook de neiging om meer te produceren van bepaalde schadelijke uitlaatgassen dan andere motoren. De meest opvallende van deze offensieve verontreinigende stoffen zijn ionen van stikstofoxide (NOx).

uitlaatgasrecirculatie (EGR) systemen helpen om drastisch verminderen van NOx, maar veel van de huidige krachtige dieselmotoren kan niet voldoen aan de strikte federale (US) emissie standaarden gebruik van het EGR-systeem alleen. Om deze reden werden SCR systemen.

SCR systemen injecteren AdBlue (DEF) in het uitlaatgas vóór de katalysator of NOx-vanger. De introductie van DEF uitlaatgas verhoogt gastemperatuur en maakt het katalysatorelement efficiënter uit te voeren. Het maakt de katalysator langer en laat minder NOx-emissies wordt in de atmosfeer.

Temperatuursensoren worden voor en na de katalysator geplaatst om de temperatuur en de efficiëntie te bepalen. Het gehele SCS wordt geregeld door ofwel de PCM of stand-alone regelaar die samenwerkt met het PCM. Hoe dan ook, de regelaar bewaakt de temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF injectie te bepalen. Precieze DEF injectie moet uitlaattemperatuur binnen aanvaardbare grenzen te houden en te bevorderen optimale NOx filtratie.

Als de PCM een prealyst temperatuur die maximaal toelaatbare parameters overschrijdt detecteert, een code P20F1 wordt opgeslagen en een storing controlelampje kan verlicht worden.

P20F1

Wat is de ernst van deze DTC?

Elke opgeslagen SCR gerelateerde codes kan het SCR-systeem te starten wordt uitgeschakeld. De opgeslagen code P20F1 moet ernstig worden beschouwd en zo snel opgelost als mogelijk te maken. Catalyst schade kan ontstaan ​​als de code niet snel wordt verholpen

Wat zijn enkele van de symptomen van de code

De symptomen van een P20F1 foutcode kunnen zijn:.?

  • Overmatige zwarte rook uit de uitlaat van
  • Verminderde motorprestatie
  • Verlaging brandstofverbruik
  • Other opgeslagen SCR en emissiegerelateerde codes
  • Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code

    oorzaken voor deze code kunnen zijn:?

  • Defecte uitlaatgassen temperatuursensor
  • uitgevallen SCRsysteem
  • Defecte SCR injector
  • Onjuiste of onvoldoende DEF fluïdum
  • Bad SCR besturingseenheid of programmeerfout
  • Prealyst uitlaatgas lekken
  • De installatie van aftermarket of high-performance uitlaat componenten
  • Wat zijn enkele stappen P20F1 het oplossen van problemen?

    Als er andere SCR of uitlaatemissies codes of uitlaatgastemperatuur codes worden opgeslagen, moeten deze voordat u de opgeslagen P20F1 diagnosticeren worden aangepakt.

    Elke preal yst uitlaat lekkage worden hersteld voordat een diagnose voor dit type code.

    Zoeken diagnose scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), een infrarood thermometer met laser pointer en een bron van specifiek voertuig SCR-systeem diagnostische informatie die nodig zijn om een ​​code P20F1 diagnosticeren

    de technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk en model.; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden kan nuttig diagnostische informatie opleveren.

    Begin uw diagnose met een visuele inspectie van het SCR-inspuitsysteem, uitlaat temperatuursensoren, NOx sensoren, en zuurstof (02) -sensor harnassen en aansluitingen. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.

    verder door het plaatsen van het voertuig diagnose-aansluiting en het aansluiten van de scanner. Haal alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data en deze informatie op te nemen voor het verwijderen van de codes. Daarna proefrit het voertuig totdat de PCM komt ofwel bereid modus of de code wordt gereset.

    Als de PCM binnentreedt bereid modus, de code intermitterend en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren op dit moment. De omstandigheden die hebben bijgedragen tot de code wordt opgeslagen kan nodig zijn om verslechteren voordat er een diagnose kan worden bereikt.

    Als de code onmiddellijk opnieuw in, zoek uw bron van informatie voertuig diagnostische flow charts, connector pin uit grafieken te verkrijgen , uitzicht Connectorzijde, samen met component testprocedures en specificaties. Deze informatie is nodig bij het invullen van de volgende stappen van de diagnose.

    Neem de scanner datastroom te vergelijken uitlaat (pre en post) temperatuursensor gegevens tussen motor banken. Als inconsistenties worden gedetecteerd, test de uitlaattemperatuur sensoren met de DVOM. Sensoren die niet voldoen aan de specificaties van de fabrikant, moet defect worden beschouwd.

    Als alle sensoren en circuits lijken te functioneren zoals de bedoeling is, vermoeden dat de katalysator element defect is of dat het SCR-systeem is mislukt.

  • Controleer of de DEF reservoir wordt gevuld met de betreffende vloeistof en dat niet is verontreinigd enkele wijze
  • Het beste of niets

    Alle aanpassingen worden gedaan op de testbank. Bij CHIPTUNERS bieden we de hoogste kwaliteit die haalbaar is in de auto-tuning-industrie.

    Veilig en betrouwbaar

    We behandelen elke auto alsof hij van onszelf is. Bij alle afstellingen houden we rekening met marge van veiligheid voor uw onderdelen.

    Eerlijk advies

    Wij houden van mensen en willen eerlijk zaken doen. Wij zullen al onze klanten eerlijk advies geven en staan altijd open voor hulp.

    Hulp nodig?

    Laat ons uw probleem oplossen
    U bent van harte welkom, onze diagnostische experts hebben in de meeste gevallen de kennis en vaardigheden om de oorzaak van de problemen te vinden en op te lossen.
    Als er geen sprake is van een daadwerkelijk mechanisch probleem, kunnen we deze specifieke foutcode uit de ECU verwijderen. Dit bieden we alleen aan voor niet-essentiële foutcodes.
    Laten we het
    p20f1
    foutcodeprobleem oplossen
    Essentiele foutcodes verwijderen wij niet aangezien dit schadelijk kan zijn voor de auto op lange termijn.
    Voorbeelden, Het gaat om foutcodes gerelateerd aan:
    Het verwijderen van deze bovenstaande foutcodes kan desastreuze gevolgen hebben. We raden aan de mechanische oorzaak te verhelpen in geval van deze specifieke foutcodes.
    Maak een afspraak voor definitieve verwijdering van
    p20f1

    PRIJS VANAF 180 EURO

    Direct contact via WhatsApp of e-mail

    Waar woon je in de buurt?

    Adres

    Nieuweweg 204-B, 6603 BV Wijchen (Nijmegen)

    Adres

    Laan van Ambacht 1-3, 2631 RJ Nootdorp