OBD-II Trouble Code Technische beschrijving
Uitlaat Nabehandelingstechnologie brandstofdruksensor Circuit intermitterende / Erratic
Wat betekent dat?
Deze diagnostische code ( DTC) is een generieke powertrain code en geldt voor veel OBD-II-voertuigen (1996-nieuwer). Dat kan, maar is niet beperkt tot voertuigen van Mercedes Benz, Mitsubishi, enz. Hoewel generieke, de exacte reparatie stappen kunnen variëren, afhankelijk van jaar, merk, model en powertrain configuratie.
Een opgeslagen een code P20E1 in uw diesel aangedreven voertuig betekent dat de aandrijflijn (PCM) onjuiste spanning is gedetecteerd in de brandstofdruk sensorschakeling voor het uitlaatgasnabehandelingssysteem.
de uitlaatgasnabehandelingssysteem (ook wel selectieve katalysatorsysteem reductiesysteem) wordt gebruikt om de mogelijkheden van het uitlaatsysteem katalysator systeem te verbeteren. Zij kan bestaan uit een of meer van deze onderdelen; diesel- oxidatiekatalysator, roetfilter reductant injectiesysteem, ammoniakslip katalysator, en stikstofoxide (NOx) te houden.
Het reductiemiddel injectiesysteem bestaat gewoonlijk uit ten minste één reductiemiddel injector reductiemiddel brandstofopslag tank en hogedruk reductiemiddel brandstofleidingen. Een hoge-druk pomp wordt elektronisch gewoonlijk gelegen in het reservoir of in de brandstoftoevoerleiding. Een EAS brandstofdruksensor stelt de regelaar monitorsysteem druk wanneer de toevoerpomp wordt geactiveerd. Het is in deze schakeling die een storing is waargenomen wanneer een code P20E1 wordt opgeslagen.
oa uitlaatgasnabehandelingssysteem (EAS) zijn verantwoordelijk voor het inspuiten van reductiemiddel verbinding / AdBlue (DEF) in de uitlaatgasstroom vóór het roetfilter, NOx-vanger en / of de katalysator via een geautomatiseerd fluïdumopslag- en injectiesysteem. Tijdsprecieze DEF injecties verhogen de temperatuur van de verschillende filterelementen en laat ze efficiënter uit te voeren. Inbrengen DEF in het katalysatorsysteem bevordert filtratie-element levensduur en maakt minder schadelijke uitlaatgassen worden in de atmosfeer.
De EAS en katalysatorsystemen worden bewaakt en geregeld door ofwel de PCM of stand-alone controller ( die samenwerkt met het PCM). De besturingsinrichting bewaakt de reductant vloeistofinjectie systeemdruk, O2, NOx en uitlaat temperatuursensoren (en andere inputs) om de gewenste tijd voor DEF (reductiemiddel) injectie te bepalen.
Als de PCM onjuiste spanning op het circuit van de EAS brandstofdruksensor, een code P20E1 worden opgeslagen en storingsindicatielampje worden belicht.
Wat is de ernst van deze DTC?
Een opgeslagen code P20E1 moet worden als ernstig en zo snel opgelost als mogelijk. Het EAS-systeem kan worden beschadigd als gevolg van de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code P20E1 worden opgeslagen.
Wat zijn enkele van de symptomen van de code?
De symptomen van een P20E1 problemen code kunnen zijn:
Wat zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van de code
oorzaken voor deze code kunnen zijn:?
Wat zijn enkele P20E1 stappen voor probleemoplossing?
een diagnostische scanner, een digitale volt / ohmmeter (DVOM), en een bron van specifieke voertuig diagnostische informatie nodig zal zijn om diagnosticeren een code P20E1.
de technische dienst bulletin (TSB) die overeenkomt met het jaar voertuig, merk, en model ; evenals de grootte van de motor, code / s opgeslagen, en symptomen vertoonden, kon behulpzaam diagnostische informatie opleveren.
ik mijn diagnose beginnen met een visuele inspectie van de EAS bedrading en stekkers. Verbrande of beschadigde draden of connectors en worden gerepareerd of vervangen voordat procedure.
I zou blijven door de stekker van de scanner in het voertuig diagnose-aansluiting en ophalen van alle opgeslagen codes en relevante freeze frame data. Beschouw het schrijven van deze informatie neer voor het wissen van de codes. Test rijden met het voertuig totdat de PCM ofwel gaat gereedheid modus of de code wordt gereset.
Als de PCM komt bereidheid modus op dat moment, de code intermitterend en kunnen veel moeilijker te diagnosticeren Als dit het geval is, kan het nodig zijn de omstandigheden die hebben bijgedragen aan de code wordt opgeslagen verslechteren voordat een accurate diagnose kan worden gesteld.
Als de code onmiddellijk wordt gezet, het invullen van de volgende stap van uw diagnose zal vereisen dat u zoeken in uw voertuig informatiebron diagnostische stroomdiagrammen connectorpen-out overzichten, uitzicht Connectorzijde, alsmede als component testprocedures en specificaties te verkrijgen.
Gebruik DVOM te testen (spanningsval) over alle EAS brandstoftoevoersysteem gronden. Ga verder met het testen van de stroomtoevoer naar de EAS-besturingssysteem. Test zekeringen bij de schakeling geladen voorkomen verkeerde diagnose.
Als alle systeemcomponenten zekeringen intact zijn, gebruiken de DVOM de EAS brandstofdruksensor en sensor circuits te testen. Als een van deze onderdelen niet voldoet aan de specificaties voldoen aan de fabrikant, vermoeden dat het is mislukt.